خدمات

طبقه بندی موضوعی

۱۱۲ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۴ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

تعریف نمایشگاه


 

نمایشگاه چیست؟

 

کارشناسان در مورد تعریف یک نماشگاه با یکدیگر وحدت نظر ندارند.

اصولاً مفهوم نمایشگاه در طول تاریخ و طی قرون و اعصار دستخوش تغییر و تحول شده است برخی از افراد، نمایشگاه را محل داد و ستد کالا تعریف کرده‌اند.

گروهی برای عقیده هستند که نمایشگاه صرفاً محلی برای عرضه کالاست.

در روزگاران باستان نمایشگاه را فستیوال یا جشنی می‌دانستند که در خلال آن امکان عرضه کالا یا خدمات به خریداران بالقوه فراهم می‌شد.

 

اصولاً واژه نمایشگاه FAIR از کلمه لاتینی FERIA با FERIAE مشتق شده است

که معنی جشن یا فستیوال می‌دهد.

 

زیرا در دوران قدیم مردم عادت داشتند که در طول هفته یا در ایام مشخصی در هر ماه یا هر سال در مکان یا محل خاصی به انگیزه جشن یا مراسم خاصی دور هم جمع شوند و ضمن برپایی جشن و پایکوبی و برگزاری برخی از آداب و رسوم به تجارت نیز بپردازند و کالاهایی را که قصد فروش آنها را دارند همراه خود بیاورند.

 

امروزه نمایشگاه و غرفه سازی نمایشگاهی از شکل ابتدایی آن خارج شده و صرفاً دیگر محلی برای خرید و فروش کالا نیست بلکه برخی از افراد در خلال برپایی یک نمایشگاه بدنبال پیداکردن موقعیت‌های استثنایی یا تحقیقی در مورد مسأله خاصی هستند و چه بسا نوآوری‌ها و ابتکارات و اختراعاتی پس از بازدید یک صنعتگر یا محقق از یک نمایشگاه اتفاق افتاده است.

تکامل و توسعه تولید یا دستیابی به منابع جدید عرضه کالا نیز از دستاوردهای تبعی یک نمایشگاه می‌تواند باشد.

نمایشگاه محل تلاقی بازدیدکنندگان و عرضه‌کنندگان کالاها و خدمات و نقطه برخورد عرضه و تقاضاست.

در یک نمایشگاه عرضه‌کنندگان کالا، ماشین آلات یا اقلام مورد نظر خود را به معرض نمایش می‌گذارند. نوآوریها، خلاقیت‌ها، ابتکارات خود را عرضه می‌دارند.

قیمت کالاهای خود را بیان می‌کنند.

 

ویژگی‌های اساسی و جنبه‌های قابل ذکر متاع یا کالای خود را به منصه ظهور می‌گذارند و بازدیدکنندگان نیز ذوق و سلیقه، تمایلات و امکانات خود را عرضه می دارند.

بدین ترتیب این دو گروه، مناسب‌ترین شرایط را برای انجام داد و ستد یا برقراری ارتباط در آینده در برابر خود مهیا می بیننند.

 

نمایشگاه، هزینه جستجو برای یافتن کالا یا دسترسی به اطلاعات را کاهش می‌دهد. در یک نمایشگاه و تجهیزات نمایشگاهی ، مهمترین عاملی که به پیشرفت می‌انجامد، رقابت است.

نقش اطلاعاتی یک نمایشگاه در جوامع امروزین، از نهایت اهمیت برخوردار است.

اصولات مبادله اطلاعات، درست به اندازه مبادله کالا و خدمات دارای ارزش و اعتبار است.

مهمترین خصیصه یا ویژگی یک نمایشگاه آن است که فعالیت‌های اقتصادی را در یک محدوده خاص [از نظر زمان و مکان] متمرکز می‌سازد به گونه‌ای که عرضه‌کنندگان کالا و خدمات یا افرادی که علاقه‌مند به انتخاب کالا هستند می‌‌توانند از این «تمرکز» حداکثر بهره را ببرند. با توجه به نکات پیش گفته می‌توانیم بگوییم که:

نمایشگاه عبارتست است از یک فضای اقتصادی استثنایی یا یک موقعیت اقتصادی ویژه و خارق‌العاده که در آن عرضه‌کنندگان و بازدیدکنندگانن می‌توانند با فعالیت‌های سازمان یافته و هماهنگ به مبادله کالاها، خدمات و اطلاعات اقدام کنند.


  • mina afshar
  • ۰
  • ۰


 

سفیدکننده های خانگی بخشی از چیزی است که در زندگی روزمره تقریبا هر ایرانی به کار می رود و معمولا بیش از یک فرم دارند.

 

دو دسته سفیدکننده خانگی وجود دارد: سفیدکننده کلری و غیرکلری.

همه این سفیدکننده ها در دسته مواد شیمیایی قرار می گیرند که به عنوان عوامل اکسیداتیو شناخته شده اند که بدین معنی است که آنها باعث واکنش شیمیایی به نام اکسیداسیون می شوند.

آنها در تماس با لکه ها ، میکروب ها و موجودات زنده معین دیگر و گاهی اوقات حتی رنگ لباس قرار می گیرند.

سفیدکننده ماده شیمیایی بسیار مفید هم برای خانه هم برای استفاده در مقیاس وسیع است.

می توانید از سفیدکننده برای پاک کردن لکه های روی لباس  یا سفیدکردن لباس ها استفاده کنید.

 همچنین برای ضدعفونی و گندزایی سطوح به ویژه در خانه و حمام کاربرد دارند.

ممکن است برای حذف و گندزایی قارچ ها نیز به کار روند. پرسنل بیمارستان از سفیدکننده به عنوان ماده ای گندزدا ، هتل ها از سفیدکننده برای تمیزکاری و ضدعفونی ملحفه تختخواب و سطوح و رستوران ها برای ضدعفونی سطوح آماده سازی غذا از سفیدکننده کلری بهره می برند.

 

افرادی از کلر در استخرهای شنا استفاده می کنند تا آب را تمیز نگه دارند و pH را افزایش دهند و در مقدار بسیار کمتر برای تامین آب شهری بدون موجودات زنده مضر استفاده می شوند.

 شرکت ها گاهی اوقات سفیدکننده کلری را به آب ضایعات صنعتی اضافه می کنند تا بوی آنها را کاهش دهند و کلر در صنایع شیشه، مواد شیمیایی، دارویی، نساجی، کشاورزی، نقاشی و کاغذ کاربرد دارد.

 با این همه کاربرد، سفیدکننده مسلما محصولی بسیار آشنا برای اکثر مردم است.

کلمه bleach که معادل سفیدکننده در فارسی است در سال ۱۰۵۰ وارد زبان انگلیسی شده است.

سفیدکننده دارای هیپوکلریت سدیم ، اولین بار در ایالات متحده آمریکا در سال ۱۹۱۳ به عنوان مواد ضدعفونی کننده صنعتی و تیمار آب ساخته شد.

پیش از این مواد شیمیایی مانند بوراکس، آمونیاک و آب قلیا متداول ترین سفیدکننده ها در ایالات متحده بودند و سفیدکننده ها ساخته شده با کلر معمولا تا تولید انبوه آنها در قرن بیستم، گران تر بودند.

 

ماده شیمیایی کلراکس که بعدا نام شرکت آن نیز به کلراکس تغییر یافت اولین نمونه های سفیدکننده را به مشتریان برای استفاده خانگی در سال ۱۹۲۲ ارائه داد.

 از زمانی که کلری سریع تر و کارآتر نسبت به سفیدکننده ها دیگر بودند مردم از آنها بیشتر استفاده کردند و خیلی سریع به یکی از محبوب ترین سفیدکننده های خانگی تبدیل شدند.

امروزه هنگامی که می گوییم سفیدکننده معمولا به معنی همان سفیدکننده کلری است پس سفیدکننده کلری واقعا چیست و چگونه کار می کند؟

 


  • mina afshar
  • ۰
  • ۰


 

1-   غرفه آرایی زیبا و کامل باشد.

2-   ایستادن پرسنل در جاهای مشخص شده از قبل (بهترین پرسنل فروش در نمایشگاه حاضر باشند).

3-   با تبسم پذیرای مراجعه کنندگان بوده و با جدیت همراه با آرامش پاسخگو باشند.

4-   کارشناسان آماده پاسخگویی های تخصصی باشند.

5-   نیروها به هیچ عنوان در غرفه چیزی مثل آدامس یا تخمه نخورند.

6-   کشیدن سیگار مطلقا انجام نپذیرد.

7-   توجه به آرامش قسمت VIP (عدم تردد و عدم ادغام مهمانان)

8-   پذیرایی به صورت مختصر  و  غرفه سازی نمایشگاهی به صورت کامل انجام گیرد.

9-   پشت کانترهای اطلاع رسانی هیچگاه خالی نباشد.

10-  وسایل اطلاع رسانی به موقع و صحیح دراختیار مراجعه کنندگان قرار گیرد.

11-   اهداء هدیه ها با برنامه ریزی قبلی صورت گیرد.

12-  پر شدن فرم های مربوط به مراجعه کنندگان

13-  هیچ سئوالی بدون پاسخ نماند و در صورت نیاز بعد از نمایشگاه و با تجهیزات نمایشگاهی پاسخ آنها اعلام یا ارسال گردد.

14- از اتلاف وقت هنگام شلوغی برای آنانی که نتیجه ای ندارند جلوگیری به عمل آید.

15- در هنگام ازدیاد مراجعه کنندگان، مخاطبان با اعمال مدیریت تقسیم بندی و پاسخگویی شوند.

 

16- آراستگی ظاهر حتما حفظ شود و دوستان داخل غرفه نهایت احترام را به همدیگر بگذارند.

 

17-در حوزه بازرگانی به شبکه های توزیع اهمیت بیشتری داده شود.

 

18- تمامی پرسنل جهت دریافت هرگونه اطلاعاتی از مراجعه کنندگان و نمایشگاه در مورد کالای رقبا و بازار آنها آماده باشند و به شکایات یا نواقص احتمالی سازمان و رقبا که از سوی بازدید کنندگان مطرح می شود توجه خاص کنند

19-  تهیه گزارش روزانه از ارتباط و برداشت ها

20-  جمع آوری کلیه اوراق ثبت شده در پایان روز و خروج آنها از غرفه.

 


  • mina afshar
  • ۰
  • ۰

جشن عروسی چطوره ؟

 


 

عروسی جشن و مراسمی است که در آن دو انسان عهد می بندند تمام زندگی شان را با هم بگذرانند.

گرچه بر پایه عشق و همراهی بنا شده است اما بار قانونی و مذهبی نیز دارد، از قبیل امضا کردن تعهدات مندرج در عقدنامه و یا دفتر ازدواج و طلاق و همچنین حضور عاقد که مقامی مذهبی است و با دعاهایی خیر و برکت را برای زندگی عروس و داماد می طلبد.

 

اما جشن عروسی فقط این نیست که دو نفر تشکیل زندگی مشترک می دهند، بلکه همچنین تغییر وضعیت این دو در بین اجتماع خانواده و دوستان است.

زمانی است که در آن هر دو در واقع اعلام می کنند که حامی همدیگر باشند و مشترکا این پیوستشان در عشق و حمایت را شکر می گویند.

میهمانان نیز با حضورشان در مراسم موافقت خود را با پشتیبانی از زندگی مشترک آن دو اعلام می دارند.

 

جشن عروسی در واقع نوعی میهمانی بزرگ است که شامل غذا، موسیقی، رقص و بریدن کیک و …  و دیگر خدمات مجالس می شود.

 این پذیرایی فرصت دیگری است تا عروس و داماد از میهمانان و پدر و مادر هایشان بابت حمایت های روحی و مالی شان سپاسگزاری کرده و به حضور همه آنان در زندگیشان مفتخر باشند.

 

جشن عروسی فرصتی است که خانواده ها موقعیت مالی و اجتماعی خود را نمایش می دهند و هم چنین عروس و داماد شخصیت، خصوصیات رفتاری، ارزش ها، باورها و روحیات اخلاقی خود را بروز می دهند.

نمی توان برای مخارج عروسی حداقل و حداکثری تعیین کرد.

 

علاوه بر تعهداتی که عروس و داماد می دهند و امضا می کنند و همچنین اجرای خطبه عقد که در واقع دو رکن اساسی و ضروری  شروع زندگی مشترک است و بدون این دو ازدواجی صورت نمی گیرد آداب و رسوم دیگری نیز وجود دارد که معمولا  در مراسم عروسی اجرا می شوند.

از قبیل شیوه بله گفتن، قند ساییدن به نیت شیرین شدن زندگی عروس و داماد، چیدن سفره عقد که هر کدام از محتویات سفره نماد و نشانه ای برای تبرک و دوام زندگی، اهدای حلقه و….

 

در بیشتر مراسم عروسی یک وعده غذا نیز سرو می شود.

هم چنین کیک هم حضور دارد که از لحاظ تاریخی نماد باروری بوده است اما در حال حاضر نمایان گر امید و آرزو برای شیرین بودن زندگی عروس و داماد است.

در این مراسم موسیقی های مختلف همراه با رقص میهمانان برگزار می شود و هم چنین عروس و داماد به تنهایی نیز به رقص می پردازند

 

 


  • mina afshar
  • ۰
  • ۰


 

مواردی که هنگام اجاره  و غرفه سازی نمایشگاهی و حضور در نمایشگاه ها باید مورد توجه قرار گیرد.

وظایف واحدها و پرسنل های  درگیر قبل از نمایشگاه:

 

1-   واحد روابط عمومی :

 

-آماده سازی و رزرو محل اقامت پرسنل در زمان نمایشگاه

-    جمع آوری بانک اطلاعاتی از مشتریان وبازارهای بالقوه و بالفعل

-    طبقه بندی جمع آوریهای بانک اطلاعات

-    ارسال پیام در 8 نوبت برای هرکدام

-    ارسال ایمیل به مشتریان قبلی و فعلی و بازارهای بالقوه هر سه روز یکبار

-    ارسال کارت دعوت حتی به همکاران و رقبا

-    درج آگهی نامه در مجلات تخصصی و محلی در صورت امکان

-    تهیه بلیت های مجانی برای مدعوین مد نظر

-  هماهنگی با واحد تولید و بازرگانی برای تهیه نمونه های کالای موردنظر جهت به نمایش درآوردن و اهدای نمونه به مراجعین

 

2-   واحد تبلیغات:

 

-  ساخت و آماده سازی ملزومات اطلاع رسانی (کارت ویزیت ، رزومه، پوستر، کاتالوگ، بروشور، سی دی مولتی مدیا، هدایای تبلیغاتی و ...)

-    آماده سازی هدایای تبلیغاتی در چند دسته برای مراجعه کنندگان عام و خاص و متخصصین

-آماده سازی وسایل پذیرایی داخل غرفه

 

3-   واحد بازرگانی:

-    بررسی تاکتیکها و تکنیکهای رقبا نسبت به شرکت در نمایشگاه

-    جمع آوری کلیه اطلاعات مورد نیاز از غرفه های رقبا و تجهیزات نمایشگاهی

 


  • mina afshar
  • ۰
  • ۰


 

1) برای جلوگیری از بروز هرگونه مشکل در غرفه سازی، مشارکت کنندگان محترم می بایست پیمانکار غرفه ساز خود را از بین پیمانکاران مورد تایید شرکت نمایشگاه ها که با قوانین این نمایشگاه آشنا بوده و ضمانت های لازم از آنان دریافت گردیده است انتخاب نموده و با آنان انعقاد قرارداد نمایند.

(نام و شماره تماس غرفه داران مورد تایید در وب سایت شرکت قرار دارد.) در غیر اینصورت می بایست پیمانکار غرفه ساز خود را بصورت کتبی به شرکت نمایشگاه ها معرفی نماید و در این نامه کلیه مسوولیت های مربوط به امور غرفه سازی را بر عهده بگیرند.

 

2) غرفه ساز متعهد می گردد در ساخت غرفه ها نکات ایمنی را بطور کامل رعایت نماید.

3) غرفه های نمایشگاه بصورت پیش ساخته با تجهیزات متعارف شامل دیواره، موکت کف، سردرب نویسی، یک عدد میز و دو صندلی، روشنایی و انشعاب برق تک فاز می باشد و به غرفه های خودساز تنها زمین و یک انشعاب برق تعلق خواهد گرفت.

 تامین کلیه وسایل ساخت دکوراسیون و غرفه سازی نمایشگاهی  بر عهده مشارکت کننده و غرفه ساز خواهد بود.

4) مشارکت کنندگان برای ساخت غرف خودساز موظفند طرح و نقشه های مربوط به ساختمان غرفه خود را با مشخصات کامل فنی به همراه لوح فشرده حاوی نمای سه بعدی آن حداکثر یک هفته قبل از تحویل غرفه ها جهت تایید به کارشناس فنی امور برگزاری نمایشگاه تسلیم نمایند در غیر اینصورت از شروع غرفه سازی ممانعت بعمل خواهد آمد.

5) کارهای ساخت و ساز و مونتاژ در غرفه باید حداکثر تا ساعت 22 روز قبل از افتتاحیه پایان یابد و غرفه سازان موظفند کلیه وسایل غیر قابل استفاده از قبیل ابزارآلات، مصالح، و سایر تجهیزات مربوطه را از غرفه ها خارج نمایند در غیر اینصورت امور برگزاری نمایشگاه برای این کار اقدامات لازم را بعمل آورده و هزینه های مربوطه را از غرفه ساز دریافت خواهد نمود.

6) لازم است طراحی و ساخت اتاق های مذاکره و VIP به صورتی انجام گیرد که داخل اتاق از بیرون قابل مشاهده باشد.

7) تمامی امور مربوط به ساخت و ساز می بایـست در خارج از محوطه نمایشگاه صـورت گرفته و مصالح غرفه های خود ساز باید بصورت پیش ساخته ، حمل و در سالن نصب شوند.

8) طراحی و ساخت طبقه دوم در غرفه ها فقط برای غرفه های بالای 36 متر و پس از تائـید طرح توسط کارشناس فنی امور برگزاری نمایشگاه امکان پذیر می باشد. طبقه دوم این غرف می بایست بدون سقف اجرا شوند و همچنین ارتفاع مجاز غرفه ها درسالن حداکثر 4.5 متر می باشد.

9) پس از خاتمه نمایشگاه، حمل تمامی نخاله ها و زباله های موجود در سالن بر عهده مشارکت کنندگان میباشد و می بایست غرفه و سالن به همان صورت اولیه تحویل نمایشگاه گردد. حداکثر مهلت برای تخلیه غرفه ها 24 ساعت پس از اختتامیه است.

10) ورود هر گونه مصالح ساختمانی از قبیل گـچ، سیـمان، هرنوع مـاسه، پوکـه، شـن، سنـگ ریزه، هر نوع خـاک، آسفالت، تیغه گچی، بلوک و مشابه آنها و همچنین هر نوع ماشین آلات از قبیل، اره برقی، دستگاه برش، دستگاه جوش، پمپ باد بالاتر از 20 لیتر و پیستوله رنگ پاشی و ابزار و ادوات مکمل یا مشابه آنها و هر گونه آهن آلات خام جهت ساخت غـرفه به محـوطه و سـالن نمایشگاه ممنـوع می باشد.

11) چنانچه مشارکت کننده ای نتواند ظرف مدت مذکور غرفه و تجهیزات نمایشگاهی خود را تخلیه کند شرکت نمایشگاه ها هیچگونه مسئولیتی در قبال حفظ و نگهداری و خسارات وارده به کالاها نخواهد داشت.

هزینه هر ساعت تاخیر در تخلیه غرفه و سالن معادل 15% از کل ارزش اجاره بها غرفه محاسبه و به عنوان خسارت بصورت نقد از مشارکت کننده دریافت و یا از محل چک دریافتی وصول خواهد گردید.

 


  • mina afshar
  • ۰
  • ۰


 

هنگام تحویل گرفتن ترجمه مدارک خود از دارالترجمه حتماً نوع و تعداد اصل اسناد و مدارک و تعداد نسخه‌های ترجمه شده را به دقت کنترل کنید.

 زمانی که رسید را به تحویل می‌دهید به منزله آن است که کلیه اسناد و مدارک خود را به همراه ترجمه آنها دریافت نموده‌اید، لذا هیچ گونه اعتراض بعدی شما در مورد کم بودن تعداد نسخه‌های ترجمه شده یا گم شدن سند یا مدرک مسموع نخواهد بود.

 

هنگام تحویل گرفتن ترجمه مدارک خود از دارالترجمه حتماً هجی اسامی خاص، تاریخ تولدها، شماره‌ها، و اعداد و ارقام را به دقت کنترل کنید.

 در صورت وجود هر گونه اشتباه موارد را به اطلاع متصدی مربوطه برسانید تا جهت رفع اشکال اقدام نماید.

در صورت جزئی بودن اشکال، مترجم رسمی می‌تواند در حاشیه ترجمه توضیح بدهد و مورد اشکال را تصحیح نماید.

در این صورت، حتماً مهر و امضای مترجم رسمی باید ذیل توضیح مندرج در حاشیه متن مجدداً درج شود.

 در صورتی که اشکال جزئی نباشد ترجمه مجدداً با اعمال اصلاحات لازم پرینت گرفته شده و جهت اخذ تأییدیه‌های لازم به دادگستری و امور خارجه ارسال می‌گرد

 

جهت رفع اشکال اقدام نمایید.

در صورت جزئی بودن اشکال ،مترجم رسمی می تواند در حاشیه ترجمه توضیح بدهد و مورد اشکال را تصحیح کند .

در این صورت، حتما مهر و امضای مترجم رسمی باید ذیل توضیح مندرج در حاشیه متن مجددا درج شود .

در صورتی که اشکال جزئی نباشد ترجمه مجددا  با اعمال اصلاحات لازم پیرینت گرفته شده و جهت اخذ تاییدیه های لازم به دادگستری و امور خارجه ارسال می گردد

 

 

 


  • mina afshar
  • ۰
  • ۰

نمایشگاه و انواع آن


 

   نمایشگاه ها انواع مختلفی دارند، یکی از مهم ترین نمایشگاه ها، نمایشگاه های بین المللی و بازرگانی است که نمونه آن هر ساله در تهران برگزار می شود.

 هدف از برگزاری این نمایشگاه ها در کشورهای صنعتی پیشرفته، ایجاد بازاری متمرکز برای کلیه خریداران خارجی (بهره برداری تجاری) می باشد.

 ولی در ایران به دلیل عدم وجود امکانات و در نتیجه عدم حضور بازدیدکنندگان خارجی، این نمایشگاه  و تجهیزات نمایشگاهی درست به بازار واردات تبدیل شده است.

برخی از نمایشگاه ها به عنوان نمایشگاه های اختصاصی برگزار می شود که معمولا یک کشور با هویت خود در یک کشور دیگر ظاهر می شود.

 برای موفقیت در چنین نمایشگاه هایی به هزینه تبلیغاتی بالایی نیاز می باشد که متاسفانه شرکت های ایرانی چنین هزینه هایی را اختصاص نمی دهند.

 

 از انواع دیگر نمایشگاه ها می توان به نمایشگاه تخصصی اشاره کرد.

 

 در این نوع نمایشگاه رقابت بین المللی وجود ندارد بلکه ارتباط تجاری مطرح است.

نمایشگاه های ملی از دیگر انواع نمایشگاه ها محسوب شده که برای نمایش و توانمندی های بومی یک کشور برگزار می شود.

 بدین شکل که توانمندی های تولیدی و خدماتی کشوری را در همان کشور به نمایش می گذارد و از خارجیان برای بازدید دعوت می نماید.

 یک نوع نمایشگاه هم با عنوان اکسپو وجود دارد که مدت برگزاری آن ها بیشتر می باشد.

(3 تا 4 ماه) و در آن علاوه بر جنبه های تجاری، جنبه های اعتقادی، فرهنگی، اجتماعی، آموزشی در کنار مسایل تجاری مطرح می شود که اساس آن اطلاع رسانی از توانمندی های موجود در یک کشور است.

 در کل نمایشگاه ها  و غرفه سازی نمایشگاهی  چه بین المللی و چه تخصصی، محل برخورد خریداران و فروشندگان، متقاضیان و عرضه کنندگان کالا و به عبارت اقتصادی نقطه برخورد عرضه و تقاضا می باشد که برای مشاهده نمونه محصولات و مبادله اطلاعات بین افراد تشکیل می شود.

 


  • mina afshar
  • ۰
  • ۰


 

اگر در نظر دارید که مراسم کوچکی همراه تشریفات مجالس برگزار کنید هر فرد نزدیک به شما باید نیازها و خواست های شما را درک کند.

برای این که احساسات آن ها نیز جریحه دار نشود راه هایی وجود دارد که بتوان آن ها را نیز شرکت داد.

از روز عروسی همیشه به عنوان جشنی بزرگ، مخارج و مهمان ها یاد می شود. این امر کاملا به عروس و داماد مرتبط است که جشنی بزرگ بگیرند و یا یک مهمانی کوچک با حضور خانواده و دوستان نزدیک.

پیوند، تشریفات و احساسات شما با یا بدون حضور مهمانان زیاد نیز به یک شکل خواهد بود.

 

این قطعا تصمیمی بزرگ خواهد بود و هر کسی یارای اندیشیدن به آن را نخواهد داشت.

 

۱-      به خانواده و دوستان بگویید که می خواهید یک مراسم کوچک و خودمانی داشته باشید و از تصمیمتان هم بر نخواهید گشت.

این عروسی شما و تصمیم شماست.

خیلی مودبانه بر نظر خود پافشاری کنید و کاملا مشخص کنید که برنامه هایتان راتغییر نخواهید داد و اهمیتی ندارد که چقدر از جانب دیگران تحت فشار قرار بگیرید.

 

۲-      اجازه دهید خانواده و دوستان لیست های پیشنهادی خود را ارائه دهند و آن ها را مطمئن کنید که کسانی که به این مراسم دعوت نمی شوند بعدا به یک مهمانی غیر رسمی دعوت خواهید کرد.

موقع نوشتن فهرست مهمان ها کنارشان شماره بزنید تا بدانید چه تعداد مهمان دعوت خواهید کرد.

فهرست را به خانواده و دوستان نشان دهید و اگر آن ها گله کردند که چرا بعضی ها را دعوت نکرده اید عصبانی نشوید.

می توانید بگویید که فراموش کرده بودید و یا این که از آن ها خوشتان نمی آید و دوست ندارید در عروسی تان باشند.

 

 

۳-      سقف بودجه تان را مشخص کنید. ببینید چه چیزهایی را می توانید قلم بگیرید و یا کم هزینه ترش کنید. واقع بین باشید.

 حتی یک عروسی خودمانی نیز مخارج خودش را که قطعا کم نخواد بود خواهد دادشت.

 

۴-      مکانی مناسب برای این جمع کوچک و امکانات خدمات مجالس در نظر بگیرید. می توانید در خانه، باغ و یا پارکینگ مراسمتان را برگزار کنید.

 

۵-      مهمان های زیاد سلیقه های غذایی متفاوتی نیزخواهند داشت.

 

ولی وقتی مهمان ها فقط خانواده و دوستانتان باشند طبعا با سلایقشان آشنایی دارید و می توانید غذاهایی باب طبعشان تهیه کنید.

 

۶-      برای تک تک دقایق مهمانی برنامه داشته باشید تا مهمان ها از حضور و این دور هم بودن لذت ببرند.

 

 

 

 


  • mina afshar
  • ۰
  • ۰


 

 تعریف نمایشگاه

 

   نمایشگاه به مکانی گفته می شود که کالاها، خدمات، فن آوری، تکنیک های جدید، نوآوری ها و هنر ها برای معرفی و آشنایی مردم به معرض تماشا قرار داده می شود.

 هر عملی که توسط تولیدکنندگان و فروشندگان برای معرفی کالاها انجام و منجر به فروش کالاها و خدمات گردد نوعی نمایش است.

از زمان های قدیم نمایشگاه و غرفه سازی نمایشگاهی به شیوه کنونی پس از انقلاب صنعتی انگلستان شروع شده و در آغاز قرن بیستم تکامل یافته و امروزه به صورت یکی از ارکان مهم بازرگانی درآمده است.

 

علل پیدایش نمایشگاه

 

-         تغییرات روزافزون فن آوری، ظهور کالاهای جدید، تنوع آن ها و عدم آشنایی مصرف کننده توام با رقابت شدید و نامطلوب تولید کنندگان از علل تشکیل نمایشگاه می باشد.

 

-         قطع رابطه بین خریدار و فروشنده به طوری که رابطه میان مصرف کننده یا خریدار و تولید کننده از بین رفته و این عامل باعث توسعه نمایشگاه های شده است.

 

-         افزایش درآمد سرانه کشورها همراه با درآمد ملی آن ها باعث افزایش قدرت خرید شده و از طرفی افزایش قدرت خرید نیز سبب تغییر در تولید شده و تولیدات باید به مصرف کننده معرفی گردند که این امر با نمایش کالا در نمایشگاه ها  و تجهیزات نمایشگاهی انجام می گیرد.

 

فواید نمایشگاه

 

-         نمایش تفکرات دیگران

 

-         نمایش فن آوری های جدید

 

-         نمایش شیوه های جدید تولید

 

-         جلب توریست

 

-         کسب بازارهای جدید

 


  • mina afshar