خدمات

طبقه بندی موضوعی

۲۱۳ مطلب در آبان ۱۳۹۵ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

 

 

این روزها صنعت گردشگری ترکیه در حال گسترش است. در سال 2008 بیش از 26 میلیون توریست به این کشور سفر کردند که البته این رقم به ظاهر بزرگ در مقایسه با آمار گردشگری در اسپانیا، که اندازه ای برابر یک سوم ترکیه دارد، چندان بزرگ نیست. کشور ترکیه هنوز در بسیاری از جنبه ها به تقویت و پیشرفت نیاز دارد و بسیاری از پتانسیل های آن شکوفا نشده اند.

 

اما چرا باید از ترکیه دیدن کرد؟

 

 

1. قیمت های مناسب

 

 تور ترکیه یکی از ارزان ترین مقاصد گردشگری است. رستوران ها غذای ارزان در اختیار شما خواهند گذاشت و قیمت بعضی هتل ها تنها 6 پوند برای هر شب است.

 

2. اهالی مهمان نواز

 

مردم ترکیه بسیار مهربان و مهمان نواز هستند، آنها بسیار خوش قلب بوده و از صمیم قلب خواهان برقراری ارتباط خوب و دوستانه با شما هستند.

 

3. غذای خوب

 

منوی غذای اکثر رستوران ها متنوع است و شما می توانید از بین گزینه های موجود غذایی را مطابق با میل و سلیقه خود انتخاب کنید. در سراسر ترکیه رستوران های فوق العاده ای وجود دارد که غذاهای لذیذ، گوشت خوابانده شده و نان بسیار تازه سرو می کنند.

 

4. هزینه های پایین

 

 بر خلاف کشورهای پرطرفداری مانند اسپانیا، یونان و ایتالیا، خریدن غذا و نوشیدنی در ترکیه بسیار به صرفه تر است. همچنین شما می توانید با صرف هزینه اندک هدیه ها و لباس های زیبایی خریداری کنید.

 

5. هوا

 

 اگر نور خورشید را دوست دارید حتما به ترکیه سفر کنید، چون در این کشور هوا بسیار گرم است  به طوری که وزش نسیمی که از دریا می آید برای خیلی ها نعمت بزرگی است!

 

6. مناظرزیبا

 

 کوهستان های بسیار زیبا ترکیه را احاطه کرده اند. ترکیه کشور زیبایی های طبیعی است و به هر طرف که رو کنید با زیبایی های کم نظیر روبرو می شوید.

 

 

 

7. ساحل های متنوع

 

 در  تور ترکیه آنقدر ساحل های زیبا وجود دارد که  انتخاب یکی از آنها سخت خواهد بود. حتما به ساحل فیروزه ای  سری بزنید و از منظره آب های شفاف آن لذت ببرید. اگر خلوت و تنهایی را دوست دارید به ساحل Gemile بروید و آرامش آمیخته با زیبایی را تجربه کنید.

 

8. فعالیت های متنوع

 

 در این سفر حوصله شما هرگز سر نخواهد رفت چون سرگرمی های زیادی در دسترستان خواهد بود، از جمله قایق سواری و حمام ترکی.

 

 

 

9. هتل های فوق العاده

 

اگر دوست دارید در یک هتل لوکس اقامت کنید هتل های *5 زیادی در دسترس شما خواهد بود که همه قیمت هایی مناسب دارند. اکثر این هتل ها خدماتی مانند تفریحات سنتی، حمام ترکی و غذاهای عالی ارائه می دهند.

اکثر کسانی که به ترکیه سر کرده اند می گویند سفر بسیار خوبی داشته اند،  ترکیه را دوست دارند و باز هم به آنجا سفر خواهند کرد. 


  • mina afshar
  • ۰
  • ۰

ژل گونه

 

ژل گونه در تزریق ژل مانند سایرژل ها از جنس هیالورونیک اسید بوده وبا مارک های متعددی در جهان وجود دارد.

درایران به 2-3 مارک محدود است.

درحال حاضر بهترین ومقرون به صرفه ترین مارک ،REYOUNGEL باتکنولوژی فرانسه می باشد.

این ژل ازغلظت بالایی برخورداربوده که ماندگاری خوبی را تضمین می کند.

 

اخیرا یک برند کره ای به نام REVOFIL نیز به ژل های مورد تزریق درمطب اینجانب اضافه شده که کیفیت و قیمت مناسبی دارد.

 

البته انتخاب این ژل سلیقه اینجانب بوده وسایرژل ها را نفی نمی کنم.

ژل های معمولی وبا غلظت کم که قابل تزریق درلب وخط خنده یا اخم هستند نیز در گونه قابل تزریقند وخیلی از پزشکان از این ژل ها استفاده میکنند.

 

تزریق ژل های با غلظت بالا مثل ژل معرفی شده نیاز به تجربه ومهارتی بیش از سایرژل ها داشته واحتمال عوارض ومشکلات با آنها بیش از سایرین بوده واین دلیل عدم انتخاب آنها توسط سایرپزشکان می باشد.

 

ولی درعوض به دلیل حجم بالا ( 10 سی سی) قیمت هر سی سی آنها کمترازسایرین بوده  (این اختلاف گاه به 100% میرسد) وماندگاری بیش از 50 % خواهند داشت.

 

درصورتیکه ژل درمحل مناسب و به مقدار مناسب تزریق ژل شود عوارضی مانند حرکت و برجسته شدن ژل منتفی بوده و درمجموع عوارض کمتری نسبت به تزریق چربی وجود دارد.


  • mina afshar
  • ۰
  • ۰

 

 

دولت استان بریتیش کلمبیا در برنامهٔ استانی خود برای جذب صاحبان تجربه تجاری و نیز صاحبان سرمایه  و مهاجرت به کانادا به این استان سه برنامه دارد:

 

۱. گروه مهارت های کسب و کار ‌ Business Skills Category

۲. گروه کسب و کار منطقه ای Regional Business Category

۳. گروه پروژه های استراتژیک Strategic Projects Category

 

ضوابط اصلی برای هرسه دسته :

 

هدف اصلی از بزینس، کسب سود از درآمد فعال از عرضه محصولات / خدمات است؛

 

پایداری وموفقیت کسب و کار تجاری باید محتمل باشد؛

 

کسب و کار باید به سود اقتصادی بریتیش کلمبیا در یکی از موارد زیر باشد :

 

• افزایش صادرات کالا / خدمات؛

• افزایش ارزش افزوده تولید، پردازش، و یا فعالیت منابع اولیه؛

• افزایش گردشگری بریتیش کلمبیا؛

• افزایش تحقیق و توسعه و تجاری سازی فن آوری؛

• ایجاد روش های نوآورانه برای کسب و کارهای سنتی؛

• ارائه خدماتی برای بازار محروم منطقه ای و مهاجرت به کانادا ؛

• انتقال مهارت، فن آوری، و دانش به بریتیش کلمبیا .


  • mina afshar
  • ۰
  • ۰

 

اگر به دنبال توصیه ها و راهنمایی های توریستی برای سفر به  تور بدروم هستید و می خواهید از مکان های دیدنی و تفریحی شهر زیبای بدروم در ترکیه اطلاع یابید، با ما همراه شوید.

 

1. قلعه سنت پیتر (قلعه بدروم)

 

این قلعه که در جنوب غربی ترکیه در شهر بدروم واقع شده است، توسط تیمارگر شوالیه ها در سال 1402 ساخته شد و قلعه سنت پیترز نام گرفت. در بازدید از این قلعه به حال و هوای تاریخی جنگ های ترکان سلجوقی برمی گردید. می توانید از اشیای قدیمی و کلکسیون ظروف شیشه ای باستانی موجود در آن دیدن کنید. نمای بندر بین المللی و لنگرگاه از این قلعه برای شما سوژه زیبایی برای عکس گرفتن است. آن را از دست ندهید.

 

2. گشت با قایق

 

با تورهای روزانه قایق سواری می توانید به بازدید از سواحل زیب، غواصی و شنا در آبهای نیلگون بدروم بروید. ماهیگیری کنید و از عجایب زیر آبی عکس بگیرید و انواع ورزش های آبی را انجام دهید. در اغلب تورهای قوایق سواری استفاده از لوازم غواصی رایگان است.

 

3. آمفی تئاتر باستانی

 

آمفی تئاتر باستانی  تور بدروم در راستای بزرگراه اصلی تورگوت رئیس قرار دارد. غول های موبایل یعنی اریکسون و ترکسل این آمفی تئاتر را بازسازی کرده اند. این آمفی تئاتر در وضعیت خوبی قرار دارد و منظره پانورامیک کل شبه جزیره از داخل آن مشهود است. پس از 1973 که تبدیل به موزه هوای باز شد، این روز ها از آن برای برگزاری کنسرت ها، جشنواره ها و فعالیت های فرهنگی استفاده می شود.

 

4. آرامگاه ماسولوس هالی کارناسوس

 

این آرامگاه یکی از عجایب هفتگانه دنیای باستان بود و در هالی کارناسوس ماسولوس به نیابت از پادشاه ماسولوس و توسط همسر و خواهرش آرتمیسیا ساخته شد. این آرامگاه قبر بسیار بزرگی است که معماری یونانی و مصری در آن ترکیب شده است. امروزه تبدیل به موزه فضای باز شده است و زیبایی های معماری باستانی آن تحسین می شود. بعضی از مجسمه های این آرامگاه در موزه بریتانیا به نمایش گذاشته شده اند.

 

5. گومبت

 

منطقه گومبت دو کیلومتر از شهر بدروم فاصله دارد و بخشی از بدروم محسوب می شود. این منطقه همیشه پر از توریست است و گزینه ای برای افرادی است که از سرگرمی های بدروم خسته شده اند. رستوران های هندیف مکزیکی و چینی و کافه های آن همیشه شلوغ هستند و بزرگترین و زیباترین هتل ها در گومبت هستند. خانواده ها و فرزندانشان می توانند از ساحل کم عمق و طولانی و انواع و اقسام سرگرمی های آبی گومبت لذت ببرند.

 

6. گشت و دریاگردی آبی با گولت

 

گشت آبی در بدروم با قایق هایی به نام گولت انجام می شود. با این قایق ها سواحل زیبای بدروم را سیر می کنید و از خلیج های زیبای آن لذت می برید. دوربین عکاسی را فراموش نکنید. این گولت ها دارای کابین هایی با حمام و دستشویی های خصوصی با آب داغ و آشپزخانه کامل هستند. تمام تجهیزات ورزش های آبی را دارند و باورتان نمی شود که چقدر مقرون به صرفه اند. می توانید همه وقت خود را روی عرشه بگذرانید. کاپیتان و خدمه در خدمت شما هستند و هر نیازی داشته باشید فراهم می کنند. آشپز هم انواع و اقسام خوراکی های مختص ترکیه را برایتان فراهم می کند.

 

7. صبحانه ترک

 

در ترکیه خوردن صبحانه کامل سنتی ترکیه بهتر از جستجوی صبحانه انگلیسی/ایرلندی است. هر چه از شهر دورتر بروید، یافتن صبحانه بهتر و اصیل تر راحت تر می شود – اگر جایی که می روید پاتوق محلی ها باشد، بهتر است همانجا بروید. صبحانه عالی و کامل ترک شامل نان تازه، زیتون، پنیر، خامه، چای ترک، گوزلمه، نیمرو، گوجه، فلفل و خیار می شود.

 

8. بازار روز

 

صبح سه شنبه زمان خوبی برای بازدید از بدروم است. بازار هفتگی در جریان است و مردم برای خرید به سوی این بازار می شتابند. در این بازار می توانید انواع کالاهای تقلبی و لباس، ساعت، کفش، اسباب بازی، کیف و چیزهای دیگری بخرید که برند اصل نیستند، ولی بسیار شبیه به اصل هستند. همچنین می توانید از دستفروش ها خوراکی هایی مثل تخم مرغ، سبزیجات و گل های خشک و علفی جات بخرید. فروشندگان محصولات مزرعه خود را برای فروش به این بازار می آورند، اغلب آنها زنانی هستند که لباس محلی پوشیده اند.

 

9. تورگوت رئیس مارینا

 

دی-مارین تورگوت رئیس در نوک شبه جزیره بدروم واقع شده است که رنگ سبز زیبای خشکی با رنگ آبی زلال دریای اژه ادغام می شود. خانه های سفیدرنگ زیبا با جلوه گیاهان بگونیا، شمعدانی و خرزهره، چشم انداز و منظره این لنگرگاه کوچک، تجلی بخش بازی رنگ هاست. این لنگرگاه مدرن ترین لنگرگاه سواحل دریای اژه است که مسحور شدگان دریا را با فناوری مدرن و زیرساخت پیشرفته لنگرگاهی و زیبایی منحصر بفرد طبیعت و محیط تاریخی آشنا می کند.

 

10. بیتز

 

بیتز دهکده آرام و زیبایی در حدود 5 مایلی بدروم است. سواحل زیبا و بکری دارد و در مدت کوتاهی می توانید از بدروم به آنجا برسید. اگر با خودروی شخصی به آنجا می روید، به راحتی پارکینگ پیدا می کنید، در غیر این صورت تاکسی ها شما را به آنجا می برند. این دهکده به خاطر باغ های نارنگی اش معروف است. همچنین ورزش های آبی مثل اسکی روی آب در اینجا بسیار محبوب است. در پلاژهای آن، می توانید از سایبان ها، چترها و بالش های رایگان استفاده کنید.


  • mina afshar
  • ۰
  • ۰

 

 

 

مـی تـوانید شکم خود را به راحتـی آب کنید : راهـنـمـای ۴ قسمتی ما برای خوردن، آشامیدن، و ورزش کردن شما را در هر زمان آماده پوشیدن لباس دلخواهتان می کند.

 

قطع مصرف هله هوله

 

دکـتر “لزلی بونسی” از دانشگاه پترزبورگ، بخش پزشکی اظــهار می دارد: “بسیاری از آبنباتها و اسنکها شامل گـلیسـیرین و شــکر بالایی هسـتند. در معده به طور کامل هضم نمی شوند و این امر سبب می شود که شکم شما نفخ کند.”

 

بدوید (در حدود ۲ کیلومتر)

دکتر “دیانا تیلور” از دانشگاه کالیفرنیا، ایالت سنفرانسیسکو، بخش حفظ سلامتی معتقد است که : “ورزش های سنگین، فشار و تنش فراوانی را بر روی بدن شما وارد می آورند و همین امر موجب می شود که عضلات برای مدت زمان طولانی نرم و سست باقی بمانند. اما نرمش ملایم و متعادل ( مثل یوگا و پیاده روی ) به آب شدن چربیها و لاغری شکم سرعت می دهد و مشکل شما را در مدت زمان کمتری حل می کند.”

 

در مصرف نمک و ادویه زیاده روی نکنید

مصرف بیش از حد ادویه جات و نمکها باعث می شود که شکم شما نفخ کند. یک چهارم فنجان سس کچاپ سه برابر مقدار سدیمی که بدن شما در طول روز نیاز دارد، را فراهم می سازد. یک قاشق سوپخوری سس سویا جایگزین مناسبی برای آن خواهد بود.

 

پتاسیم مصرف کنید

این ماده طبیعی ادرار آور بوده و اثر نفخ آور نمک را از بین می برد. می توانید آنرا در گوجه فرنگی، موز، ماهی قزل آلا، بادام و گیلاس پیدا کنید.

 

H2oبیشتری مصرف کنید

نوشیدن آب به میزان لازم، باعث می شود تا آبی که در بدن شما به دلیل وجود نمک جمع شده به آسانی خارج شود و نفخ شکمتان از بین برود.

 

 4 حرکت شکم که معجزه می کند:

با انجام این ۴ حرکت شکم صاف و جذابی که آرزویش را داشتید پیدا می کنید. ۳ تمرین اول تمام عضلات شکم را به حرکت وا می دارند؛ اثر چهارمی بر روی پهلوها می باشد. هر کدام از این حرکات را به ورزشهای روزانه خود اضافه کنید آنگاه متوجه خواهید شد که پس از چندی باید برای خود لباسی اندازه تر جدیدی خریداری کنید.

 

دراز نشست استاندارد

در حـالی کـه زانــو هایتان خم شده بر روی زمین دراز بکشید. کـف پاهـا صـاف اسـت و بــر روی زمین قرار می گیرد. انگشتان دست را پشت سر بگذارید. آرنجها بـســمت طرفین باشد. در هـمان حال آرنجها را به زانو بزنید و سپس بالای کمر، و شانه هـا را به عقب بیاورید تا به زمین بخورند. در حین انجام حرکـت سـر صـاف اســت و فـاصله چانه از سینه حذف می شود. برای چـند ثانیه در آن حال باقی می مانید و سپس به وضعیت اولیه باز می گردید.

 

توجه: سر خود را با دستانتان نکشید! تصور کنید طنابی به دور کمر شما بسته شده و حرکت را با فشاری که به عضلات شکم و کمر می آورید انجام دهید.

 

دوچرخه

روی زمیـن دراز بـکشـیـد و دسـتهـا را پشـت سـر بـگـذاریــد. زانوهایتان را خم کنید و پاها را از زمین بلند کنید به طوری کـه ماهیچه ساق پا به موازات زمین قرار بگیرد. آرنج یکی از دستهـا را به سمت زانوی مخالف بیاورید. در این حالت پاها باید با هـم زاویـه ۴۵ درجـه بسـازنـد. ایـن حـرکـت را بـرای هر دو طرف انجام دهید.

 

نکته ای برای تازه کارها :

 

برای شروع می توانید پاهای خود را بر روی زمین نگاه دارید. زمانی که آرنج خود را به سمت پا می آورید زانویتان را بلند کنید تا به هم برسند. سپس دوباره آنرا روی زمین قرار دهید و حرکت را یکمرتبه دیگر تکرار کنید.

 

دراز نشست عمودی

روی زمـیــن دراز بکشید، پاهایتان را به صورت مستقیم به بالا ببـریـد، دسـت هــای خود را نیز به طور عمودی در دو طرف بدن نگه دارید. سعی کنید نوک انگشتان دست را به نوک انگشتان پــا بـرسـانید. در این حرکت باید پاها را تا آنجا که می توانید به بالا بیاورید تا استخوان باسن از روی زمین بلند شود.

 

نکته ای برای تازه کارها :

بجای اینکه بطور همزمان دستـهـا و پـاهـای خـود را بـلـنـد کنید، می توانید ابتدا نیم تنه بالایی و سپس قسمت پایین بدن را بلند کنید.

 

پهلو ها

 

بـه سمت یکی از پهلوها دراز بکشید، زانوهای خو را خم کنید و بـازویتـان را بـه طور کامل بر روی زمین قرار دهید در حالی که آرنـج با شـانه در یک راستا باشد. تمام وزن خود را بر روی بازو وارد آورید و نیم تنه بالای بدن و باسن را به آرامی از روی زمین بلند کنید،بطوریکه یک خط مستقیم از زانو تا سر حاصل شود. هـر چقدر می توانید در این حالت بمانید. برای شروع ۱۰ تا ۲۰ ثـانـیـه کـافی اســت. مدت زمان این حرکت را باید تا یک دقیقه افـزایــش دهیـد. حرکت را برای طرف مقابل نیز انجام دهید. هر چه قوی تر می شوید، سعی کنید به بازوها و سپس پاها نیز کشش بدهید و بعد هر دو را با هم بکشید.

 

نتیجه بیشتر در زمان کمتر

 

“لیو جردن”، مربی تناسب اندام و لاغری شکم در مجموعه ورزشی اکینوکس در شهر نیویورک رازها را برای ما فاش می کند:

• حرکات را کمی آرام تر انجام دهید : با چهار شماره بالا بیایید و با ۴ شماره به حالت اول باز گردید.

• ۵ تا ۱۰ ثانیه در دشوارترین حالت دراز نشست باقی بمانید.

• حرکات خود را کم کم انجام دهید : این کار باعث می شود تا عضلات شکم از سایر ماهیچه ها جدا شده و تاثیر تمرینات مستقیما بر روی شکم وارد شود.

 

شکم خود را صاف کنید

 

انجام این حرکت به شما کمک می کند تا شکمتان را لاغرتر کنید. در حالی که صورتتان در مقابل زمین قرار دارد، بر روی شکم دراز بکشید. وزنتان را بر روی کمر و شکم بدهید و سعی کنید دست ها و پاها را از روی زمین بلند کنید. برای چند ثانیه در این وضعیت باقی بمانید. سپس به موقعیت اولیه باز گردید و یک مرتبه دیگر این حرکت را تکرار کنید.

 


  • mina afshar
  • ۰
  • ۰

الکترولیز




الکترولیز :


 


چنان که در بخش لیزر رفع موهای زائد نیز اشاره شدبرای ازبین ریشه هرموباید حرارت زیادی را به آن رساند.


بین روشهای مختلف که به ریشه مو حرارت می رسانند تفاوتی نیست.فقط درنوع ورنگ مو برای انتخاب درست وسیله درمانی تفاوت وجود دارد.


 


اصولا به غیرازالکترولیز روش دیگری برای کاستن موهای سفید یا کرکی وجود ندارد.


درآینده ممکنست تکنولوژی جدیدی برای این کارارائه شود ولی تا امروز به بازار مصرف چیزی عرضه نشده است.


برخی دستگاههای جدید ادعای درمان موهای سفید یا کرکی را دارند که هنوزادعای آنها اثبات نشده است.


 


الکترولیز چیست؟


 


دستگاهی است که بوسیله امواج ماوراء صوت (همان امواجی که دردستگاه سونو گرافی یا مایکروفرهای خانگی نیز ازآن استفاده میشود و نوع وقدرت آنها با هم فرق دارد.)


از طریق یک سوزن باریک ،باعث ایجاد گرمای زیادی در کنار ریشه موشده وبدنبال آن سلولهای ریشه مو نابود میشوند.


 


تعداد جلسات ،اصول و مراقبتهای قبل و بعداز الکترولیز مشابه لیزر بوده وحتی نتایج درمان هم اگر بدرستی انجام شده باشد با لیزر قابل مقایسه می باشد.


 


برا ی انجام درست آن،تجربه و تمرین زیادی لازم است. چنانچه میزان قدرت و زمان القای حرارت ،درست تعیین نشوند یا نتایج خوبی نخواهد داشت یا عوارضی مثل سوختگی پوست به شکل فرورفتگی های کوچک ایجاد خواهد شد.


 


بدیهی است که بدلیل وقت گیر و دردناک بودن نسبی این فرآیند، فقط برای تعداد اندک مو توجیه انجام دادن دارد.


  • mina afshar
  • ۰
  • ۰


 

آب کردن چربی های شکم و لاغری موضعی برای داشتن اندامی متناسب و زیبا یکی از مهم ترین و شاید سخت ترین کارها است. اما دیگر نگران نباشید، با 5 چربی سوزی زیر چربی های اضافه شکم تان را آب کنید.

برای افزایش چربی سوزی ورزش های هوازی ،مصرف شیرین بیان، تخم مرغ، آجیل و سیب به شما کمک زیادی خواهد کرد. این مواد غذایی علاوه بر افزایش چربی سوزی باعث سلامت شماخواهد شد.

 

انجام ورزش‌های هوازی برای آب کردن چربی های شکم

 

ورزش‌های هوازی مثل پیاد‌ه ‌‌روی، دویدن، دوچرخه‌سواری، شنا و کوهنوردی مقدار زیادی از چربی‌های بدن را می‌سوزاند. ولی بیشتر افراد خیلی زود از انجام این ورزش‌ها خسته می‌شوند و آن را رها می‌کنند. ۱۰ دقیقه اول ورزش، گلیکوژن (ذخیره قندی در کبد) بدن می‌سوزد. اگر فقط ۲۰ دقیقه ورزش کنید، نیمی از عمل سوزاندن چربی را انجام داده‌اید که برای حفظ سلامت قلب خوب است. برای از بین بردن چربی شکم،۴-۳ بار در هفته و هر بار باید ۳۰ تا ۶۰ دقیقه پشت سر هم ورزش هوازی را انجام دهید. مثلاً یک ساعت در روز پیاده‌روی کنید.

 

شیرین بیان؛ شیرین و چربی سوز

 

ساقه زیرزمینی و ریشه این گیاه قابل استفاده است. این گیاه حاوی گروهی از آنتی اکسیدان هابه نام « فلاوانوئید» است. این ترکیب چربی سوز است. بهترین شیوه مصرف آن به صورت دمنوش یا اضافه کردن عصاره یا شیره آن به غذای روزانه مانند سالاد است. شیرینی طبیعی این گیاه، ۵۰ برابر قند ساکاروز  است . با وجود ویژگی های آن، برای زنان در دوران بارداری  و شیردهی و افراد مبتلا به مشکلات طحال مناسب نیست. حداکثر میزان مصرف روزانه ۲۰ گرم است.

 

برای آب کردن چربی های شکم تان تخم مرغ بخورید

 

پروتئین موجود در تخم مرغ باعث سوختن چربی های شکمی می شود. دلیل این ویژگی نیز ساختار خاص اسیدهای آمینه موجود در پروتئین آن است. بهترین زمان مصرف تخم مرغ در وعده صبحانه است. به این ترتیب تا ظهر علاوه بر احساس سیری، چربی های ناحیه شکمتان نیز می سوزد!


هر عدد تخم مرغ ۸۰ کیلوکالری انرژی دارد. بنابراین مصرف آن در وعده صبحانه باعث می شود تا پیش از ناهار کاملا سیر باشید.بهتر است تخم مرغ با دو ورقه نان تست، چند حلقه گوجه فرنگی و چند برگ نعناع تازه مصرف شود. به این ترتیب نیاز بدن به سبزی ها نیز تامین می شود و از طرفی نعناع، مانع از ایجاد نفخ بعد از خوردن تخم مرغ می شود.

 

آجیل ها، پرچرب اما مفید

 

درست است که یکی از راهکارهای از بین بردن چربی شکم  و لاغری موضعی کاهش مصرف مواد غذایی چرب است اما آجیل های خام از این قاعده مستثناست. البته به دلیل کالری بالایی که دارد باید کنترل شده مصرف شود اما چربی امگا۳، پروتئین و فیبر موجود در آن باعث ایجاد احساس سیری می شود و ریزه خواری نمی کنید.پسته، بادام و گردو در صدر گروه قرار دارد. حداکثر میزان مصرف روزانه یک سوم فنجان به صورت خام است.

 

سیب، میوه ای از بهشت

 

سیب همه ویژگی های لازم را برای حفظ سلامت و کاهش وزن دارد. هر عدد سیب حاوی پنج گرم فیبر و به طور خاص پکتین است. این ترکیب به خوبی آب جذب می کند و در معده حجیم می شود. بنابراین با خوردن هر عدد از آن حجم معده پر و مانع از پرخوری می شود. قند طبیعی سیب نیز با کنترل قند خون مانع از پرخوری به دلیل افت قند خون در طول روز می شود. کالری آن نیز مناسب است. بنابراین با خوردن روزانه یک عدد از آن نباید نگران اضافه وزن باشید. به گزارش دکتر سلام،همه این ویژگی ها، سیب را به خوراکی منحصر به فردی برای سوختن چربی تبدیل کرده است.


  • mina afshar
  • ۰
  • ۰

قدمت تفلیس

 

به نوشته مینورسکی در ۱۱۹۷/ ۱۷۸۳ پس از سلطنت تیموراز و ایراکلی شهر ۴۰۰۰ خانه با ۰۰۰ ۶۱ سکنه داشت. در ۱۲۱۸/۱۸۰۳ شهر فقط بین ۲۷۰۰ تا ۳۰۰۰ خانه با ۰۰۰ ۳۵ تن جمعیت داشت. این کاهش جمعیت به علت حملة آقامحمدخان در ۱۲۰۹ـ۱۲۱۰/ ۱۷۹۵ بود. یکی دو دهه بعد جمعیت بسرعت افزایش یافت.

در سرشماری ۱۳۴۰ـ۱۳۴۱/۱۹۲۲ تفلیس ۹۵۸ ۲۳۳ تن جمعیت در تور گرجستان داشت که از آن میان ۳۰۹ ۸۵ تن ارمنی ۸۸۴ ۸۰ تن گرجی ۶۱۲ ۳۸ تن روسی ۷۶۸ ۹ تن یهودی ۹۸۴ ۳ تن ایرانی ۲۵۵ ۳ تن ترکهای آذری ۴۵۷ ۲ تن آلمانی و غیره بوده‌اند.

تفلیس در گذر تاریخ به نوشته احمدبن اسحاق یعقوبی در قرن سوم تفلیس شهری در ارمنستان و فاصله میان آن و قالیقلا سی فرسخ بود. رودخانه بزرگ یعنی رودخانه کبیر (کر) که از شهر قالیقلا سرچشمه می‌گیرد از میان این شهر می‌گذشت.

 اصطخری در قرن چهارم اهمیت تفلیس را از دربند )باب الابواب ( کمتر دانسته و از دو دیوار آن یاد کرده‌است. وی تفلیس را شهری پرنعمت با میوه‌های بسیار و کشاورزی پر رونق ذکر کرده که آب گرمابه‌های آن بدون نیاز به آتش همانند حمامهای طبریه گرم بوده‌است.

 وی یادآوری می‌کند که در همه اران شهری بزرگتر از بردعه و دربند و تفلیس نیست و رود کر که آبی خوش دارد از میان تفلیس می‌گذرد.ابن حوقل (قرن چهارم) اطلاعات نسبتا جامعی در بارة تفلیس ارائه داده‌است.

 وی می‌نویسد که تفلیس در وسعت به باب الابواب نمی‌رسد و دو حصار گلی و سه دروازه دارد و دارای مسجدجامع و شهری «فراخ نعمت و استوار و پر برکت و ارزان کالا» ست و بر سایر بلاد مشابه برتری دارد.

در تفلیس علاوه بر حمامهای طبیعی آسیاهایی ساخته‌اند که با استفاده از آب رود کر گندم را آرد می‌کند (مانند آسیاهای موصل و رقه). در آنجا شعائر اسلام برپاست و مسجدجامع آن از هر پلیدی محافظت و از طرف سلطان با شمع و قندیل و جز آن روشن می‌گردد.

اذان در همة مساجد به بانگ بلند خوانده می‌شود و کسی مانع نیست. مسلمانان با گرجیان آمیخته‌اند و مذهب مسلمانان شهر تسنن محض بر پایة مذاهب قدیم است و علم حدیث و نیز محدثان را بزرگ می‌شمارند و مردم آنجا سالم و غریب نوازند .

مؤلف کتاب حدودالعالم .نیز از بزرگی آبادی و نعمت بسیار شهر و دو باروی آن یاد می‌کند و آن را «ثغر می‌داند بر روی کافران». در قرن چهارم ابودلف از شهر تفلیس و از حمامهای گرم آن بدون نیاز به آتش از آسیاها و از دیوار عظیمی که دور شهر کشیده‌اند یاد می‌کند.

 

 

خاقانی شروانی نیز بارها به تفلیس سفر و در آنجا اقامت کرده و در وصف تفلیس شعر سروده‌است. به نوشته حمدالله مستوفی در قرن هشتم تفلیس از اقلیم پنجم است که در دره واقع است و این شهر از طرفی محدود به کوه‌است و آب رودخانة کر از میان آن می‌گذرد و خانه‌های آن در کنار رود کر یکی بر روی دیگری ساخته شده‌است یعنی بام یکی حیاط دیگری است.

در آنجا حمامهای آب گرم طبیعی هست و محصولاتش غلات از نوع بسیار خوب و میوة آن کم است. ابوالفداء در همین قرن تفلیس را شهری براستی پر نعمت و پر میوه معرفی می‌کند و می‌گوید که مسلمانان پس از آنکه تفلیس را گشودند زمان درازی در آن ماندند و علمای بزرگی نیز از آنجا برخاستند سپس گرجیان نصارا آن دیار را پس گرفتند.

مارکوپولو جهانگرد ونیزی(متوفی ۱۳۲۴ میلادی) در سفر خود از ایتالیا به چین از تفلیس و تور گرجستان گذر کرده و آن را شهری بزرگ نامیده و روستاها و قلعه‌های پیرامون شهر را وصف و از ساکنان مسیحی ارمنی گرجی و از مسلمانان و یهودیان یاد کرده‌است.

در قرن یازدهم حاجی خلیفه گزارشی مختصر متعلق به سالهای ۱۰۳۹ـ ۱۰۴۵ از تفلیس ارائه کرده‌است.

اولیا چلبی نیز در همان قرن تفلیس را وصف و جزئیات بسیاری در بارة ارگ شهر عرضه کرده‌است. به نوشتة وی بخش بزرگتر شهر که در ساحل راست کر واقع بود شش هزار گام محیط و باروهای آن شصت ذراع بلندی داشت.

شهر دارای هفتاد برج و پادگانی با سه هزار سرباز بود. خندقی وجود نداشت. برجی نیز برای تأمین آب قلعه ساخته شده بود (سولوق قله). در ارگ بزرگ ششصد خانة گلی بود و در ارگ کوچکتر فقط سیصد خانه بود ولی این ارگ به واسطة باروهایش بسیار محکم بود.

 

 


  • mina afshar
  • ۰
  • ۰

 

در موارد کمبود وزن افراد باید به صورت تدریجی و بر اساس توانایی در هفته نیم کیلو وزن و لاغری موضعی اضافه کنند تا دچار بیماری های معده و اختلال در فعالیت های قلبی نشوند.

 

برای تشخیص کمبود وزن در افراد ابتدا باید به BMI یا همان وزن ایده آل که با تقسیم کردن وزن فرد بر قد به دست می آید پی ببریم به طوری که اگر BMI بین ۲۰ تا ۲۵ باشد، وزن فرد نرمال، بین ۲۵ تا ۳۰ باشد چاق خفیف، بین ۳۰ تا ۴۰ چاق متوسط و وزن بالاتر از ۴۰ از چاقی مفرط برخوردار است.

 

از جمله دلایل کمبود وزن می توان به کاهش مقدار انرژی دریافتی نسبت به نیازهای فرد، داشتن فعالیت های زیاد، اختلال در جذب مواد غذایی، ابتلا به بیماری های غیرارادی مانند بیماریهای مزمن ریوی، ازدیاد ترشح غده تیروئید و استرس های روحی و روانی اشاره کرد.

در موارد کمبود وزن افراد باید به صورت تدریجی و بر اساس توانایی در هفته نیم کیلو وزن اضافه کنند تا دچار بیماری های معده و اختلال در فعالیت های قلبی نشوند.

 

همچنین در افراد لاغر، فقر غذایی فرد دچار کمبود وزن باید از طریق مصرف مواد غذایی پروتئینی و چربی های غیراشباع جبران شود، بنابراین این افراد باید غذاهایی را که موجب تحریک اشتها می شود مصرف کنند به این صورت با افزایش تدریجی میزان انرژی دریافتی، رژیم غذایی قادر به تامین نیازهای فرد خواهد بود که البته بسته به ارزیابی تغذیه ای گروه های مختلف افراد متفاوت است.

 

اولین گام در درمان لاغری تشخیص علت کمبود وزن است، بررسی تاریخچه پزشکی، میزان مصرف غذایی فرد، کمبودهای تغذیه ای و همچنین عادت غذایی اولین کاری است که باید در خصوص تعیین رژیم غذایی برای این افراد انجام شود.

 

در افرادی که لاغر هستند و می خواهند چاق شوند، بعد از محاسبه میزان مصرف انرژی روزانه در این افراد، وزن نسبت به شرایط فرد از ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ کیلو کالری به مصرف روزانه وی اضافه می کنیم تا باعث افزایش وزن آنها شود. البته ۱۰ تا ۱۵ درصد از این کالری باید از طریق مصرف مواد غذایی پروتئینی و چربی های غیراشباع تامین شود.

 

فردی که می خواهد در روز ۵۰۰ کیلو کالری به بدن خود اضافه کند در طول روز باید یک عدد موز، یک لیوان شیر و بستنی، دو برش نان اضافه بر نانی که قبلا مصرف می کرده و ۳۰ گرم پنیر مصرف کند که البته با توجه به ذائقه فرد می توان جایگزین هایی برای هر کدام از این مواد غذایی در نظر گرفت.

 

نکته پایانی در مورد مصرف داروها و پودرهایی که به منظور رسیدن به وزن ایده آل و لاغری موضعی از داروخانه یا عطاری ها تهیه می شود باید کاملا بر اساس تحقیقات و اصول علمی صورت بگیرد، در غیر این صورت عوارض و عواقبی را در کوتاه یا بلندمدت در پی خواهد داشت.


  • mina afshar
  • ۰
  • ۰

 

مهم ترین و مثبترین نکته رژیم لاغری یک هفته ای اینست که علاوه بر کاهش وزن سریع ، نیازی به تحمل گرسنگی برای مدت طولانی ندارید، چرا که ممکن است گرسنگی کشیدن موجب شود بجای کاهش وزن وطنتان افازیش هم یابد . در این رژیم لاغری شما همیشه میتوانید به مواد غذایی مناسب و متناسب با رژیم خود دسترسی داشته باشید لذا همیشه احساس پر بودن و سیری میکنید.شاید کنجکاو شده باشید با وجود مصرف وعده های غذای زیاد و گرسنگی نکشیدین چطور این رژیم لاغری کمک میکند لاغر شوید و ۸ کیلو کاهش وزن  و لاغری شکم داشته باشید ؟ ویا شاید مظطرب شوید و فکر کنید وقتی ۸ کیلو در ۷ روز وزن ازدست دهید شاید موجب بیماری و آسیب زدن به بدنتان شود. اما، چیزی برای نگرانی در مورد در این برنامه رژیم غذایی که به شما در کاهش وزن ۵ تا ۸ کیلویی تنها در ۷ روز کمک میکند ، وجود ندارد.

 

در زیر نمونه ای از رژیم لاغری یک هفته ای جنرال موتورز ارائه میگردد،خواهشمند است قبل از شروع رژیم در مورد وضعیت جسمی و هدف از کاهش وزنتان با کارشناس ما مشورت نمایید تا بهترین راه را پیش رویتان بگذارند و کمک کنند یکبار برای همیشه لاغر شوید و به اندام دلخواه و رویاییتان برسید.

 

 

روز اول رژیم لاغری یک هفته ای :

 

روز اول، روز مهمی در برنامه رژیم لاغری یک هفته ای جنرال موتورز است. برنامه رژیم غذایی یک هفته ای  جنرال موتورز می گوید که اولین روز از رژیم غذایی باید یک روز کامل فقط میوه مصرف شود. یعنی شما در روز اول میتوانید از هر نوع میوه ای که دوست دارید مصرف کنید بجز موز ، برای روز اول موز را از فهرست میوه های روزانه خود حذف کنید . هندوانه و طالبی دو نوع میوه های است که توصیه میشود در روز اول رژیم لاغری یک هفته ای جنرال موتورز در حد امکان استفاده نمایید . همچنین لازم است ۸ تا ۱۲ لیوان آب در طول روز مصرف کنید و در نظر داشته باشید از مصرف سبزیجات چه پخته و چه خام پرهیز نمایید . زیرا در روز اول تنها مجاز به خوردن میوه ها هستید بنابراین هر زمان که گشنه شدید فقط میوه و آب میل نمایید.

 

روز دوم :

 

در روز دوم رژیم لاغری یک هفته ای جنرال موتورز شما تنها مجاز به استفاده از سبزیجات (در دو حالت خام و پخته شده) هستید . لازم بذکر است شما نباید از هیچ گونه روغنی در طبخ غذاهایتان استفاده نمایید . مصرف سبزیجات پخته نیز گزینه خوبی است. شما می توانید هر سبزی که دوست دارید از جمله سیب زمینی را استفاده نمایید. توصیه میشود از سیب زمینی آبپز در صبح و بعنوان صبحانه استفاده گردد ،زیرا میزان کربوهیدرات سیب زمینی بالاست و با مصرف آن در صبح این شانس را به بدنمان میدهیم که تا شب فرصت سوزاندن کربوهیدرات را داشته باشد . برخی از سبزیجات  که خوب است  در روز دوم رژیم غذایی کاهش وزن مصرف شود عبارتند از: حبوبات پخته، هویج  خام و پخته ، کلم بروکلی، خیار، کدو، کاهو، کلم آب پز و غیره. شکی نیست که دستگاه گوارش شما تحت تاثیر این مواد غذایی که در طول دو روز مصرف کرده اید قرار بگیرد و نیاز بیشتری به دستشویی کردن پیدا کرده باشید ، با این وجود روزی ۸ تا ۱۲ لیوان آب را فراموش نکنید .

 

روز سوم :

 

در روز سوم کاهش وزن ، شما اجازه خواهید داشت از هر دو گروه میوه ها و سبزیجات در تمام روز استفاده نمایید. توجه داشته باشید در روز سوم از مصرف موز و سیب زمینی جدآ بپرهیزید . نوع میوه ها و سبزیجات ، ترکیب مصرف میوه و سبزی رژیم غذایی و یا ترکیبی از هر دو رژیم غذایی کاملا به اختیار خود تان است. هرگز نوشیدن ۸ تا ۱۲ لیوان آب در طول روز را فراموش نکنید .

 

روز چهارم :

 

روز چهار رژیم لاغری یک هفته ای در کاهش وزن سریع بسیار پراهمیت است ، روز چهارم روز رژیم لاغری شیر و موز است ، بدین معنی که در طول روز تنها شما مجاز به مصرف شیر و موز هستید ، بنابراین میتوانید ۸ تا ۱۰ عدد موز و سه لیوان شیر در طول روز استفاده کنید. نکته مهم که باید در این روز به آن توجه کنید مدیزیت مواد مصرفی و میزان آن در طول روز میباشد ،بنابراین با یک مدیریت که مثلا برای هر وعده غذایی چه تعداد موز و چه مقدار شیر مصرف شود جلو بروید تا برای کل روز مواد غذایی داشته باشید و گرسنکی نکشید.

 

روز پنجم :

 

اگر دلتان برای یک غذای درست و حسابی تنگ شده و دوست دارید یه جشن کوچیک بگیرید، روز پنجم رژیم لاغری یک هفته ای جنرال موتورز یک غذای دوست داشتنی را میتوانید مصرف کنید. در این روز شما مجاز هستید یک فنجان برنج را برای ناهار و حدود شش تا هفت گوجه فرنگی در طول روز مصرف کنید. از آنجا که امکان تولید مقدار زیادی اسید اوریک در بدن شما وجود دارد ،بنابراین توصیه اکید میشود میزان مصرف آب را به ۱۲ تا ۱۵ لیوان در روز برسانید،همانطور که در مقالات گذشته عنوان شده مصرف آب باعث داشتن احساس سیری میشود.

 

روز ششم :

در ششم رژیم لاغری یک هفته ای میتوانید یکبار دیگر یک فنجان برنج در بعد از ظهر برای ناهار و همچنین سبزیجات خام و پخته برای بقیه روز مصرف نمایید. حتما توجه داشته باشید ۸ تا ۱۲ لیوان آب در طول روز فراموش نشود .

 

در روز یکی مانده به آخر رژیم هستید و میتوانید تفاوتهای ظاهری و احساس سبکی خود را به خوبی حس کنید ؛شکی نیست رژیم جنرال موتورز سیستم گوارش شما را با این رژیم ۷ روزه کاملا بهبود بخشیده است.

روز هفتم :

 

بلاخره رژیم لاغری یک هفته ای جنرال موتورز به پایان خود رسید ،در روز هفتم شما مجاز به مصرف یک پیمانه برنج ،سبزیجات دلخواه و همچنین آب میوه های دلخواه خود هستید ، میتوان گفت روز هفتم بهترین روز این رژیم متفاوت و اثربخش است.

 

توصیه ها و نکات پایانی رژیم لاغری یک هفته ای :

 

شکی نیست که شما مقدار قابل توجهی  وزن و لاغری شکم از دست داده اید ( حداقل ۵ کیلو و حداکثر ۸ کیلو) ،البته این موضوع بشرطی است که رژیم را مو به مو انجامم داده وهیچ تقلبی نکرده باشید و بجز میوه ، سبزیجات ، آب میوه و ۳ فنجان برنج چیز دیگری مصرف نکرده باشید . علاوه بر کاهش وزن چشمگیر، شما شاهد فواید دیگری رژیم لاغری یک هفته ای جنرال موتورز مانند ، عملکرد بهتر دستگاه گوارش نسبت به قبل رژیم ،شفاف شدن پوست بدن و از بین رفتن ناراحتی های پوستی ، نیز خواهید بود .

 

نکته ای که این رژیم را از سایر رژیم های لاغری متمایز میکند عدم احساس گرسنگی و احساس سیری داشتن و همچنین لاغری سریع در عرض ۷ روز میباشد.


  • mina afshar