خدمات

طبقه بندی موضوعی

۱۰۸ مطلب در فروردين ۱۳۹۵ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

انتخاب باغ عروسی

 

انتخاب باغ عروسی تشریفات مجالس

 

یکی از مهمترین و اصلی ترین بخش های برنامه ریزی جشن عروسی، انتخاب باغ محل برگزاری مراسم است.

حداقل شش ماه قبل از تاریخ برگزاری عروسی خود باید نسبت به انتخاب تالار عروسی خود اقدام کنید. برای انتخاب تالار یا باغ عروسی و ظروف کرایه ، باید نکات ریز و درشت را در نظر بگیرید و معیارهای زیادی را در ذهن داشته باشد.

 در اینجا برخی از مهمترین معیارها برای انتخاب باغ محل برگزاری عروسی را ذکر می کنیم.

 

برای انتخاب تالار یا باغ عروسی، باید نکات ریز و درشت را در نظر بگیرید

 

موقعیت و دسترسی شهری:

 

باغ محل برگزاری جشن عروسی شما می بایست از نظر موقعیت جغرافیایی و دسترسی شهری ، وضعیت مناسبی داشته باشد.

 شاید مهمترین موضوع در انتخاب باغ عروسی و موسسه تشریفات مجالس همین باشد.

چرا که مهمانان شما می بایست این مسیر را طی کنند و چنانچه دسترسی به محل برگزاری عروسی شما بنا به دلایلی مثل : ترافیک و یا واقع شدن در خارج از شهر ، مشکل باشد باعث کلافه شدن و خستگی مهمانان شما خواهد شد.

 از طرفی سعی کنید باغ محل برگزاری عروسی را در نزدیکی آرایشگاه عروس و آتلیه عکاسی خود انتخاب کنید چرا که خود شما هم می بایست این مسیر را طی کنید و چنانچه این اماکن دور از هم باشند ، دیر در جشن خود حاضر خواهید شد. هیچ چیز بد تر از این نیست که عروس و داماد موقع شام به جشن خود برسند.

 

ظرفیت سالن پذیرایی عروسی:

 

وسعت تالار یا باغ محل برگزاری جشن عروسی شما ارتباط مستقیم با تعداد مهمانان شما دارد.

اگر تعداد مهمانان شما کم هستند، سالن بزرگ و وسیع برای برگزاری عروسی شما مناسب نیست چرا که مهمانان شما در آن پراکنده می شوند و عروسی شما خلوت و سرد به نظر می رسد. بنابراین در صورتی که تعداد مهمانان شما  نظر بگیرید.

در ضمن درهر صورت ، از مسئول باغ سوال کنید که در صورت لزوم آیا صندلی اضافه برای پذیرایی دارند یا خیر؟

 

وسعت تالار یا باغ محل برگزاری جشن عروسی شما ارتباط مستقیم با تعداد مهمانان شما دارد

 

سقف سالن پذیرایی:

 

سقف سالن پذیرایی باید بلند باشد. سالن های با سقف کوتاه دلگیر هستند و مهمانان احساس خفگی خواهند کرد.

سقف سالن از نکاتی است که حتما باید در هنگام انتخاب باغ محل برگزاری عروسی ، به آن دقت کنید.

 

پارکینگ اتومبیل ها:

 

پارکینگ یکی از مهمترین امکاناتی است که باید به آن توجه کنید. باغی که جشن عروسی خود را در آن برگزار می کنید حتما باید مجهز به پارکینگ برای اتومبیل ها باشد.

 قطعا بیشتر مهمانان شما با اتومبیل شخصی خود به عروسی شما می آیند و علاقه ندارند مدت زیادی را در خیابان های اطراف به دنبال جای پارک بگردند و در نهایت نگران امنیت اتومبیل خود باشند. خصوصا اگر ساکن شهرهای بزرگ و شلوغی مثل تهران هستید حتما به این ویژگی توجه کنید.

 

روکش صندلی ها و رومیزی ها:

 

در هنگام انتخاب باغ عروسی، به رنگ و جنس روکش ها و رومیزی ها توجه کنید.

 در ضمن حتما به مدیر تالار تاکید کنید که برای مهمانی شما، روکش ها و رومیزی ها می بایست تمیز باشند و حتی الامکان روز قبل شسته شده باشند و روی این موضوع پافشاری کنید تا متوجه حساسیت شما بشوند. در غیر این صورت ممکن است در روز عروسی شما، برخی از مهمانان شاهد روکش های صندلی و رومیزی هایی باشند که با انواع و اقسام نوشیدنی هاو ظروف کرایه  ، لک شده اند.

 

  در هنگام انتخاب باغ عروسی، به رنگ و جنس روکش ها و رومیزی ها توجه کنید

 

میز شام عروس و داماد:

 

معمولا سالن های پذیرایی، یک میز جداگانه را برای صرف شام عروس و داماد در نظر می گیرند و آن را با گل و شمع و ظروف کرایه  ... تزئین می کنند.

برخی از سالن هزینه این میز را جداگانه محاسبه می کنند و برخی نیز بعنوان هدیه آن را در نظر می گیرند. به طور کلی اگر از نظر هزینه مشکلی نداشته باشید، ایده خوبی است و می تواند شکلی رمانتیک به مجلس شما بدهد. ضمن اینکه در عکس و فیلم عروسی شما نیز ماندگار خواهد شد.

 

سرویس های بهداشتی و سایر امکانات:

 

سرویس های بهداشتی را فراموش نکنید.

خصوصا اگر عروسی شما در فصل های سرد سال برگزار می شود حتما بررسی کنید که سرویس های بهداشتی به اندازه کافی وجود داشته باشند و در عین حال تمیز و بهداشتی هم باشند.

علاوه بر این محل سرویس ها و مسافت آنها تا محل جشن هم خیلی مهم است. امکانات دیگری مثل اتاق بازی بچه ها، رختکن های زنانه و ... نیز از نکاتی هستند که می بایست به آنها توجه کنید.

 


  • mina afshar
  • ۰
  • ۰

 

در این شیوه از پذیرایی معمولاً محل یا سالنی جهت پذیرش و استقبال از میهمانان در نظر گرفته می شود و در درب ورودی، میزبان به اتفاق همسر خود (در صورت مختلط بودن میهمان ها) از میهمانان استقبال می‌نمایند.

 

در سالن پذیرایی بوسیله نوشیدنی‌های مختلف و غذاهایی که در قطعات کوچک تهیه شده و اصطلاحاً به کوکتل معروف هستند در ظروف کرایه  پذیرایی می‌شوند.

 

  در این نوع پذیرایی معمولاً جایی برای نشستن در نظر گرفته نمی‌شود، به جز چند صندلی برای افراد مسن یا خانم های باردار.

 

هم چنین محلی برای قراردادن بشقاب و یا دیگر وسایل میز وجود ندارد و میزهای کوچکی که در اطراف سالن پیش بینی شده صرفاً برای گذاردن ظروف استفاده شده در نظر گرفته می سود.

 

  در این نوع پذیرایی به تناسب تعداد میهمانان یک یا چند میز بوفه تعبیه شده می شود.

 

میز یا میزها بوسیله یک رومیزی سفید پوشانیده می‌شود و با شیوه ای خاص پایه های میز نیز با پارچه های کنگره دار پوشانیده و رومیزی های کوچک تری بر روی آن  و ظروف کرایه انداخته می‌شود.

 


  • mina afshar
  • ۰
  • ۰

 

 

 طرز گرفتن چنگال : عیناً مانند گرفتن مداد است، با شست و دو انگشت اول به طوری که نوک چنگال به طرف بالا باشد.

 

 طرز گرفتن کارد : در سرویس قاشق و چنگال دسته کارد در کف دست و انگشت سبابه پشت تیغه چاقو قرار می گیرد.

 

طرز گرفتن قاشق : در دست راست مانند گرفتن چنگال می باشد.

 

 

نحوۀ استفاده از قاشق و چنگال و کارد غذاخوری

به کار بردن چنگال، قاشق و کارد با توجه به نوع غذاها در کشورهای مختلف می باشد.

 

 آمریکا: اکثر غذاهای آمریکایی با چنگال در دست راست خورده می شوند.

در مواقعی که احتیاج به بریدن یا قطعه کردن غذا باشد ابتدا کارد در دست راست و چنگال در دست چپ قرار می گیرد .

 پس از قطعه کردن غذا ، کارد را در بالای بشقاب می گذراند و مجدداً با سرویس قاشق و چنگال در دست راست به غذا خوردن ادامه می دهند.

 

اروپا: در صرف غذاهایی که به طور مداوم احتیاج به بریدن دارند.

چنگال در دست چپ و کارد در دست راست قرار می گیرد و بعد از بریدن با دست چپ می خورند ولی غذاهای معمولی که احتیاج به بریدن ندارند، مانند آمریکایی ها ، چنگال در دست راست قرار گرفته و به خوردن ادامه می دهند.

 


  • mina afshar
  • ۰
  • ۰

تشریفات مجالس چیست؟

 

تشریفات مجالس به موسسات تشریفاتی گفته میشود که پک کاملی از تمامی خدمات مراسم عروسی و تشریفات مجالس عقد و خدمات مجالس نامزدی و خدمات مراسم جشن تولد و برگزاری همایش و برگزاری سمینار و ظروف کرایه ، مراسم سفارتخانه ها را ارائه میدهد.


خدمات مجالس و تشریفات مجالس شامل منوی غذایی، مهماندار، ظروف، میوه، شیرینی،کیک مراسم، موزیک مراسم، سفره عقد، فیلمبردار مجالس، عکاس مراسم، گل ارایی مجلس، شمع ارایی عروسی، نورپردازی سالن عروسی، نورپردازی باغ عروسی، کارت دعوت مراسم، ماشین عروس، دسته گل عروس، ارایشگاه عروس، کترینگ عروسی، ساقدوش عروس، ساقدوش داماد، مزون عروس، اجاره باغ مراسم، اجاره سالن اجتماعات مراسم، اجاره ویلا عروسی، و مواردی دیگر میباشد.

 

در صورتی که تمامی خدمات مراسم و تشریفات عروسی خود را به موسسه تشریفاتی بسپارید مدیرت مراسم شما بهتر و مراسمتان طبق برنامه و با شکوه تر برگزار می گردد.

 

سعی نکنید مراسمتان را خود مدیریت کنیدو در نحوه اجرای مدیریت موسسه تعغییر ایجاد کنید زیرا تشریفات مجالس بارها مراسمات مختلف رابرگزار کرده و تجربه کافی کسب نموده است و در چنین شبی جای ازمودن و خطا کردن نیست زیرا که هر گونه اشتباهی قابل جبران نمیباشد.

 

بانک خدمات مجالس و تشریفات مجالس در زیر با استفاده از کلمات عامیانه سعی کرده به شما عزیزان در یافتن و جستجوی خدمات مجالس  و ظروف کرایه یا صفحه مورد نظر خود با استفاده از هر کلمه ای کمک کرده باشد.

 

باغ عروسی یکی از مهمترین ایتم های عروسی می باشد که خدمات مجالس با توجه با ارشیو خود و با در نطر گرفتن بودجه و سلیقه عروس و داماد باغ مراسم را پیشنهاد و یا رزرو می نماید.

تشریفات مجالس موظف است باغی را معرفی کند که از هر لحاظ مناسب برای عروس و داماد عزیز باشد

 


  • mina afshar
  • ۰
  • ۰

اصول رفتار و پذیرایی

 

الف- پذیرایی به طریق بوفه ایستاده‌

 

·             اصول حاکم بر میز بوفه

 

·            نحوه چیدن میز بوفه

 

·             نکاتی که می بایست در پذیرایی به طریق بوفه رعایت نمود

 

ب- پذیرایی به طریق نشسته

 

·             ترتیب استفاده از سرویس قاشق و چنگال و بشقاب‌ها، کارد و چنگال و قاشق و دیگر وسائل روی میز

 

·             ترتیب سرو غذا در پذیرایی به طریق نشسته

 

·             نکاتی که در پذیرایی نشسته می بایست مراعات شود

 

·             پذیرایی به صورت ترکیبی از بوفه و نشسته

 

 الف- پذیرایی به طریق بوفه ایستاده‌

 

    در این شیوه از پذیرایی سرویس قاشق و چنگال و غذاخوری و کارد و چنگال و دستمال سفره به همراه انواع غذاهای سرد و گرم و انواع اردور، سالاد و دسر بر روی یک یا چند میز گذاشته می‌شود و مدعوین در زمان مقرر پس از تعارف میزبان یا مامورین پذیرایی به میز غذا نزدیک شده و به میزان نیاز و ذائقه خود از غذاهای موجود برداشته و از میز اصلی فاصله می‌گیرند.


  • mina afshar
  • ۰
  • ۰

تزریق بوتاکس

 

 

بوتاکس از یک نوروتوکسین ساخته شده است که توسط کلستریدیوم بوتولینیوم بدست می‌آید.

 

بوتاکس و تزریق چربی  یکی از مؤثرترین روش‌ها در برطرف کردن چین و چروک پوست است که از طریق فلج کردن موقت عضلات، اثر می‌کند.

 

 بعد از تزریق بوتاکس ممکن است سردرد، کبودی و درد در محل تزریق رخ دهد که امری طبیعی است و پس از چند روز برطرف می‌شود.

 

از کاربردهای عمده تزریق بوتاکس می‌توان موارد زیر را نام برد:

 

– برطرف کردن افتادگی پلک و اسپاسم عضلات چشم

– برطرف کردن چین و چروک پوست

– برطرف کردن تعریق نواحی مختلف بدن نظیر؛ کف دست و زیر بغل و غیره

 

علت استفاده از ژل پاژ (اوکراینی) برای گونه کدام است؟

 

به دو دلیل از ژل پاژ برای گونه استفاده می شود:

 

یکی این که میزان ژل های دیگر مانند آکرامید یک سی سی بوده که برای گونه کم می باشد، زیرا برای لاغری صورت و یا گونه گذاری در هر طرف صورت نیاز به حداقل 2 سی سی ژل می باشد که با توجه به ترمیم رایگان، در کل برای دو طرف صورت 6 سی سی ژل مورد نیاز می باشد.

 

دوم اینکه استفاده از ژل های دیگر هزینه بسیار بالایی دارد و امکان استفاده از این ژل ها بسیار کم تر می باشد.

 

آقای دکتر بفرمایید آیا تزریق بوتاکس، عوارضی را به دنبال دارد؟

 

عوارض بوتاکس به طور معمول، جز ضعف عضلات ناحیه اطراف محل تزریق، جدی نمی باشد. البته در صورتی که تزریق توسط پزشک متخصص انجام شود.

 هیچ گونه عارضه ای نخواهد داشت، ولی بیمارانی که بیماری های عصبی و عضلانی دارند و یا عمل لیزر ناحیه صورت را به تازگی انجام داده باشند، نبایستی از آمپول بوتاکس استفاده کنند، اگرچه دیده شده تزریق چربی و بوتاکس باعث فروکش کردن سردردهای میگرنی در بسیاری از افراد می شود.

 اما گاهی ممکن است سردرد به صورت موقت برای مدت چند روز اتفاق افتد و یا علایمی مانند سرماخوردگی و حتی کهیر ایجاد شود که آن هم موقتی و گذراست.


  • mina afshar
  • ۰
  • ۰

دریاچه سوان

 

یکی از بزرگترین دریاچه های اب شیرین دنیا از جهت ارتفاع نسبت به سطح دریا است که درمرکز کشور ارمنستان استان Gegharkunic واقع شده منطقه سوان به عنوان یکی از مهمترین مراکز اکو توریستی در تور ارمنستان محسوب میشود.

 

اب دریاچه سوان معمولا از رودخانه ها و چشمه هایی که در زیر دریاچه جاری هستند بوجود امده و تغذیه می کند اما تنها یک رودخانه ازدریاچه سرچشمه می گیرد که هزاردان نام دارد و در دریاچه ایروان واقع در جنوب شهر می ریزد و از این اب جهت ابیاری زمین های کشاورزی دشت ارارات استفاده می شود .

 

ارتفاع این دریاچه به 2000 متر از سطح دریا می رسد ومساحت ان 940 کلومتر مربع میباشد .

 

طی 30 سال گذشته سطح اب جزیره 19 متر کاهش یافته که اگر این روند ادامه پیدا می کرد

 

ما روزی شاهد خشکیدن اب دریاچه می شدیم اما باکمک ساخت تونل ارپا سوان اب ابنبار به دریاچه متصل شد و همه روزه شاهد افزایش سطح اب هستیم

 

 از مهمترین ماهی های دریاچه میتوان به ایشخان وسیگا اشاره کرد .

درشمال دریاچه رشته کوه Geghama قرارگرفته است که این نام نام یکی از نوادگان پدر قوم ارمنی میباشد ودرگذشته نیز دریاچه سوان به همین نام معروف بوده است.

 

یکی از معروفترین اثار تاریخی درشبه جزیره سوان کلیسای بسیار قدیمی Aracelots می باشد که در قرن 9 میلادی (سال 874) ساخته شده است.

دراطراف دریاچه سوان مراکز تفریحی و توریستی مسافرین تور ارمنستان بسیاری وجود دارد که از ساحل شنی مجموعه پارک ابی مجموعه سوارکاری و زمین تنیس وسوییت های اقامتی درساحل می باشد.

 


  • mina afshar
  • ۰
  • ۰

 

دوربین‌های عکاسی در دسته بندی کلی به دو دسته دوربین‌های آنالوگ و دیجیتال و دوربین های آتلیه عکاسی تقسیم می‌شوند.

 

1. دوربین آنالوگ

 

در عکاسی آنالوگ، نوری که از دوربین عبور می‌کند بر سطح فیلم عکاسی می‌نشیند و پس از آن می‌بایست فیلم را از داخل دوربین درآورد و آن را در تاریکخانه ظهور کرد تا به شکل نگاتیو قابل رویت شود و سپس برای انتقال عکسها به کامپیوتر باید نگاتیو‌ها اسکن شوند.

 

2. دوربین دیجیتال

 

دسته بندی دوربین‌های عکاسی دیجیتال به دلیل پیشرفت روزافزون و سریع آنها در دسته‌هایی خاص و محدود کاری سخت و دشوار است و بر خلاف گذشته که دوربین‌های دیجیتال را بر حسب کیفیت حسگر و ابعاد بدنه در سه تا چهار دسته تقسیم می‌کردند، امروزه دسته‌بندی‌ها این دست دوربینها تا هفت یا هشت گونه افزایش یافته‌است که این میزان در دوربین‌های حرفه‌ای از ده مورد نیز تجاوز می‌کند.

 

عمر مفید دوربین‌های دیجیتالی اگر به شیوه‌ای صحیح خریداری شده باشد بین ۳۶ تا ۴۸ ماه است مگر اینکه دارنده دستگاه بخواهد کارهای دیگری انجام دهد که از توان دوربین دیجیتالی که ابداع شده، خارج باشد.

 

امروزه در شایع‌ترین نوع دسته‌بندی‌های دوربین‌های دیحیتال به منظور ساده کردن کار خریداران و مخاطبان دوربین‌های دیجیتال، قیمت، نوع کاربری و مشخصات فنی را به عنوان ملاک برای دسته بندی در نظر می‌گیرند.

 

براین اساس دوربین‌ها به دو گروه حرفه‌ای و آماتوری تقسیم می‌شوند.

از لحاظ تفاوت در مشخصات فنی این دو گروه می‌توان گفت دوربین‌های حرفه‌ای همچنان از سیستم دوربین‌های حرفه‌ای آنالوگ (slr) استفاده می‌کنند که شامل اجزای مکانیکی است.

در حالی که دوربین‌های آماتوری به صورت کامل دیجیتالی هستند.

 دیگر اینکه تغییر لنز در مدل‌های حرفه‌ای امکان پذیر است و لنز مدل‌های آماتوری قابل تعویض نیست، هرچند در برخی مدل‌های سطح بالای آماتوری چنین امکانی به صورت محدود در نظر گرفته شده‌است.

 وزن مدل‌های حرفه‌ای از دیگر تفاوت‌ها با مدل‌های آماتوری است. سبک ترین مدل حرفه‌ای حداقل نیم کیلوگرم وزن دارد در حالی که وزن سنگین ترین مدل آماتوری کمتر از ۴۰۰ گرم است.

 از منظر کاربری باید گفت مدیریت دوربین‌های حرفه‌ای به دلیل ویژگی‌های خاصی که دارند، برای عموم کاربران بسیار سخت و مشکل است.

 به طور کلی نگهداری مدل‌های حرفه‌ای شرایط ویژه‌ای را طلب می‌کند که از حوصله و تخصص کاربر معمولی خارج است.

در تولید مدل‌های آماتوری از فلسفه عکاسی برای همگان استفاده می‌شود یعنی انجام عکاسی با دوربین دیجیتال باید که آسان ترین باشد.

 براین اساس اغلب تنظیمات مدل‌های آماتوری به صورت خودکار توسط دوربین صورت می‌گیرد در حالی که اکثر تنظیمات مدل‌های حرفه‌ای به صورت دستی انجام می‌شود و اینکه ارزان ترین مدل حرفه‌ای (dslr) با گران ترین مدل آماتوری برابری می‌کند.

 

 مدل‌های حرفه‌ای برای آتلیه عکاسی به این دلیل گران هستند که امکاناتی فراهم ساخته‌اند که برای کاربری عام و نیمه حرفه‌ای اضافی است.

 


  • mina afshar
  • ۰
  • ۰

 

تزریق بوتاکس در صورت

 

خانمی هستم 32 ساله که در اثر رژیم غذایی دچار لاغری ناحیه گونه و چروک های پیشانی و کنار چشم و خط خنده شده ام. به پزشک پوست مراجعه کرده ام ایشان تشخیص دادند که برای درمان می توان از تزریق چربی و  ژل های گونه و بوتاکس استفاده کنم، ولی من هیچگونه اطلاعی از این علم ندارم و این باعث نگرانی من می شود. لطفاً مرا راهنمایی فرمایید که تزریق این مواد باعث بهبودی چروک های من خواهد شد یا نه؟

 

آقای دکتر لطفاً بفرمایید که ژل گونه و بوتاکس چیست؟

 

امروزه در کشورهای اروپایی از ترکیبات تزریقی متعددی جهت رفع چروک یا افزایش حجم اعضای بدن استفاده می شود که متاسفانه در جامعه ما اطلاعات محدودی در این باره وجود دارد. به اختصار باید گفت که این نوع ترکیبات به دو دسته کلی تقسیم می شوند:

 

ترکیبات فلج کننده؛ که با فلج کردن عضلات پیشانی یا دور چشم، اسپاسم آن ناحیه را رفع می کنند و مانع از انقباض عضلات می شوند، بنابراین باعث رفع چروک و گاه بالا بردن ابروها می شوند و طول اثرشان بین 3 تا 6 ماه می باشد.

 

ترکیبات پُرکننده؛ که با پرکردن شیارها باعث پرشدن چروک ها، رفع لاغری دست و صورت، گودی زیر چشم ها، افزایش حجم لب، گونه، چانه و نیز اندام (سینه و...) می شوند و این ترکیبات حتی برای پر کردن فرورفتگی های ضایعاتی چون سالک و... و نیز تغییرات محدود در حالت بینی کاربرد دارند. ترکیبات پُرکننده به دو نوع موقت و دائم تقسیم می شوند.

 

البته نوع ژل دائم(پلی اکریل آمید) خود دارای انواع مختلفی می باشد که فرمول آن (C7H10N22O2) m (C3H5NO)n است و مطالعات و تحقیقات متعدد بر روی برخی انواع آن در اروپا طی سی سال گذشته نشان داده که نه تنها هیچ گونه حساسیت، سرطان زایی، مسمومیت و... با آن وجود ندارد، بلکه غیرقابل جذب و تجزیه بودن، تطابق کامل با بافت پیوندی بدن و یکنواختی کامل آن نیز به اثبات رسیده است.

 

ژل ها ترکیباتی هستند که چروک های عمیق و گودی ها را پر کرده و از آن ها برای برجسته کردن گونه و لب استفاده می شود. اثرشان بین 6 ماه تا 6 سال می باشد.

 

بوتاکس به ترکیباتی گفته می شود که با ضعیف کردن عضلات ناحیه پیشانی و کنار چشم، باعث صاف شدن موقت چروک های سطحی آن ناحیه شده و اثرشان بین 3 تا 7 ماه است.

 

آقای دکتر بفرمایید چند نوع ژل وجود دارد و ماندگاری هر کدام چقدر است؟

 

ژل های موقت بین 6 تا 18 ماه و ژل های دائم حداقل تا 6 سال ماندگاری دارند.

 

ژل های موقت مثل کلاژن ها و هیالورونیک اسیدها بوده و اسامی مختلفی مانند ژوودرم، روفیلان، روی درم، ماتریدکس و... دارند.

 

ژل های دائم در اصل همیشگی بوده، اما چون بعد از گذشت 5 تا 6 سال کوچک تر شده و بافت های بدن نیز تحلیل می روند، ماندگاری آن ها را باید بین 5 تا 10 سال در نظر گرفت. امروزه ژل های دائم به طور عمده شامل پلی اکریل آمید و پلی متیل متاکریلات می باشند.

 

از نظر علمی چه تفاوتی بین ژل های دائمی پاژ (اوکراین) و آکرامید (سوئیسی) وجود دارد؟

 

ایجاد عوارضی در تزریق چربی و ژل همچون حساسیت نسبت به نوع آکرامید خیلی کم تر می باشد و با توجه به اینکه فرمول هر دو ژل دارای ماندگاری یکسانی می باشد، تفاوت عمده در میزان درجه خلوص و مواد افزودنی به ژل پاژ و بسته بندی و تکنولوژی تولید آنهاست و ژل پاژ برای جاهای ظریف مانند لب و خط خنده مناسب نمی باشد.

 


  • mina afshar
  • ۰
  • ۰

ساختمان اپرا

 

 

یکی ازشاهکار های معماری شهر ایروان وجزو یکی از 10 سالن اپرای برتر دنیا می باشد  

که بنا م Aram kachatorian ( اولین اپرا نویس ارمنی ) نام گذاری شده است.

 

اساسا این ساختمان از 2 قسمت تشکیل شده که سالن غربی ان سالن فیل هار مونیک (ارکستر سمفونی ) به نام Aram kachatorian و سالن شرقی ان سالن اپرا وباله به نام Alexander spendiarian  و مورد بازدید توریستان تور ارمنستان می باشد

 این بنا با طراحی و نظارت مستقیم معمار معروف Alexander Tamanian در سال 1931 ساخته شده است

 و در سال 1936 در نمایشگاه بین المللی پاریس مدال طلای معماری را دریافت کرده و اولین برنامه ای که در ان اجرا شده در سال 1932 بوده است .

در سالهای اخیر یکی از مراکز جذب توریست محسوب می شود هنرمندان معروف بسیاری جهت برگزاری کنسرتهای موسیقی درساختمان اپرا به ارمنستان سفر می کنند و از استقبال خوبی برخوردار می شوند .

مراکز تفریحی بسیاری در اطراف ساختمان اپرا دایر گردیده که تمام مسافران از این امکانات مخصوصا در فصل تابستان استفاده می نمایند .

 

دره گل ها

 

دره گل ها در 50کیلومتری شمال شرقی شهر ایروان دردامنه کوههای از ویژگی های بارز این مکان طبیعت سرسبز کوهستانی ان است که در فصل تابستان غرق در گل و گیاهاینی زیبا و در زمستان با انبوهی ازبرف پوشیده است

 و از مراکز اصلی تفریحی در طول سال  و در تور ارمنستان می باشد که شامل مجموعه های ورزشی رستوران ها هتلها وغیره است طول پیست اسکی 7 کیلومتر است و در سال 2004 تل سیژ ان را باز سازی وبه تعداد ایستگاه های ان اضافه کردند.

مجموعه کلیساهای جامع رادر این دره مشاهده مکنیم که 4 کلیسای بزرگ و2 کلیسای کوچک تشکیل شده است.کلیسای اصلی به اسم GRICOR مقدس است که درسال 1013 میلادی ساخته شده .

و در محوطه کلیسا مقبره بنیانگذار ان GRICOR وسنگهای سلیبی قرن 12و13 می باشد ونیز مقبره 2 پادشاه ارمنی که در جنگ سلجوقیان جان سپرده اند می باشند



  • mina afshar