خدمات

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

 

قبلا نیز در این مورد اطلاعات کاملی را توضیح دادیم(کارت اقامت دائم کانادا Permanent  Resident Card). توجه داشته باشید که دو اصطلاح کارت اقامت دائم و وضعیت اقامت دائم با هم متفاوت است.

کارت اقامت دائم: این کارت اولین بار در سال 2002 صادر شد و کارتی از جنس پلاستیک می باشد که اطلاعات بایومتریک فرد روی آن درج شده است.

 داشتن این کارت الزامی نیست. این کارت در مواقعی که شما پاسپورت کانادایی ندارید یا مدارک سفر Travel Document ندارید و قصد ورود به کانادا از طریق یکی از مرزهای هوایی، آبی یا زمینی دارید الزامی است.

توصیه می شود در مواقعی که به آن احتیاج ندارید آن را با خود حمل نکنید و در جایی مطمئن نگهداری کنید.

 

آیا کارت اقامت دائم کانادا مانند کارت آمریکا است؟

 

با توجه به همسایگی آمریکا و  مهاجرت به کانادا، و بسیاری از قوانین مشترک، می توان نتیجه گرفت که این دو کارت شبیه به هم هستند و تفاوت هایی را نیز با هم دارند.

شما با گرین کارت آمریکا مجوز ورود و زندگی در آمریکا دارید ولی با کارت اقامت کانادا حق دائمی ورود و زندگی در کانادا را دارید.

هر دوی این کارت ها حق و حقوقی را به شما اعطا می کنند که دارنده آن شامل آن خواهد بود ولی تفاوتی اینجا وجود دارد :

 کارت اقامت کانادا قویتر است؛ در آمریکا شما هر زمان که نیاز باشد بعد از ورود به خاک، باید به ماموران کارت خود را نشان دهید ولی در کانادا کسی از شما کارت اقامت را تقاضا نخواهد کرد.

 

کی و چگونه کارت اقامت دائم کانادا به فرد اعطاء می شود؟

 

کانادا کشوری وسیع با ملیت های مختلف می باشد، و راه های زیادی برای کسب اقامت توسط اداره مهاجرت و شهروندی ارائه شده است. در زیر مثال هایی از روشهای کسب اقامت کانادا بیان شده است:

-          اسپانسرشیپ فامیلی Family sponsorship: در این برنامه شما می توانید همسر خود را مقیم کانادا نمایید.

 

-          تجربه کار کبکی Programme de l’expérience Québécoise :اگر شما دارای تجربه تحصیل یا کار در کبک را داشته باشید واجد شرایط دریافت اقامت کانادا هستید.

 

-          نیروی متخصص فدرال Federal Skilled Worker: این برنامه مربوط به افرادی است که حداقل یکسال سابقه کار و آیلتس معتبر و رشته تحصیلی مورد تایید فدرال دارند.(نکته: این برنامه بزودی تغییر خواهد کرد، اینجا را بخوانید)

 

-          برنامه های استانی Provincial Nominee: تمام استان های کانادا دارای برنامه های جذب مهاجر و اقامت دائم می باشند.

 

-          برنامه های سرمایه گذاری Business and Investor : افرادی که دارای حداقل سه تا پنج سال تجربه مدیریتی و دارای پروانه کسب، پروانه پزشکی، شرکت ثبت شده، سابقه مدیریت در رده بالا و حداقل 350هزار دلار سرمایه هستند می توانند در این روش به همراه خانواده مقیم  و مهاجرت به کانادا شوند.

 

-          نیروی متخصص کبک Quebec skilled worker / Quebec experience: استان کبک به افرادی که دارای مدرک زبان فرانسه با نمره B2 می باشند و سابقه کار و تحصیل دارند، اقامت دائم ارائه می دهد.

 


  • ۹۶/۰۳/۳۱
  • mina afshar

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی