خدمات

طبقه بندی موضوعی

۶۵ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۵ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

 

 

ما ایرانی ها معمولاً از آمدن مهمان همیشه استقبال کرده ایم و آمدن مهمان و پذیرایی از آن را یک اتفاق میمون می دانیم. بعضی از میهمان های ما از شهرهای دیگر کشور، میهمان ما می شوند و طبیعتاً شب را هم میهمان ما هستند.

 

اما همیشه تدارک دیدن سفره چندرنگ و پذیرایی بدون توقف نشانه میهمان نوازی نیست؛ آماده کردن فضایی برای استراحت میهمانان ما شاید فضایی راحت تر در دکوراسیون منزل  را برای آنها فراهم کند.

 

ما اگر اتاق یا بخشی از خانه را پیش از رسیدن مهمان ها آماده کنیم، قطعاً پذیرایی از مهمانان برای ما هم ساده تر می شود. اما اینکه چه کارهایی بکنیم تا هنگام آمدن مهمان، پذیرایی هم برای ما آسان شود و هم برای میهمان، می توانیم از نکاتی استفاده کنیم. ما می توانیم اتاق کار، اتاق کودک یا گوشه ای از خانه را به این امر اختصاص دهیم. راه های زیر هم می تواند به ما بیشتر کمک کند.

 

● اضافه کردن یک تخت مناسب

 

اضافه کردن تخت به معنی استفاده از تشک یا تختخواب است. معمولاً استفاده از صندلی های تخت شو یا کاناپه های بزرگ برای استفاده در چنین مواردی بسیار نامناسب است.

 

● فضای مناسب

 

بعضی از افراد عادت ندارند وسایل را از داخل چمدان خارج کنند و از داخل همان استفاده کنند.

 

اما بعضی دیگر معمولاً وسایل را از داخل ساک و چمدان خارج می کنند. پس باید کمد یا کشویی مخصوص لباس ها برای مهمانان خالی کرد. باید روی میز اتاقی را که در اختیار میهمانان قرار می دهیم، خالی کنیم تا وسایل شخصی را روی آن قرار دهند.

 

● جزییات

 

قرار دادن بعضی وسایل از اتکای میهمان به میزبان جلوگیری می کند. به طور مثال قرار دادن یک ساعت زنگ دار به میهمان کمک می کند تا هر ساعتی که لازم بود، خودش بیدار شود. هر یک از این وسایل را هم اگر اضافه داریم در اختیار میهمانان قرار دهیم؛ پنکه، تلفن و تلویزیون البته اگر در چند عدد از آن موجود باشد. در مورد دستشویی و حمام هم این کار یعنی احترام به میهمان ها. قرار دادن یک صابون اضافی، شامپو و حوله دست و صورت، در صورتی که میهمان این وسایل را همراه نداشته باشد، او را خوشحال خواهد کرد.

 

● حریم شخصی برای مهمان

 

مشکل اصلی همه ما این است که گمان می کنیم لحظه ای نباید میهمان را تنها گذاشت و باید در تمام لحظات در اتاقی که در دکوراسیون منزل به او اختصاص داده ایم، کنارش باشیم. قبل از اینکه او به شما بگوید می خواهد مختصر استراحتی کند، یا کمی مطالعه کند، ما باید پیشنهاد بدهیم. چند پیشنهاد زیر را هم برای ایجاد یک فضای خصوصی برای میهمانان خود در نظر بگیریم. بعضی از درها را ببندیم. اگر خانه خود را تغییر شکل داده یا از ابتدا به شکلی بوده که بخش های مختلف آن به وسیله درهای زیاد به هم متصل می شوند، بعضی از درها را ببندیم. به طور مثال اگر حمام، هم از اتاق راه دارد و هم از سمت سالن پذیرایی، در سمت سالن را ببندیم.

 

● کلید اضافی

 

برای میهمان هایی که چند روزی قصد اقامت دارند، پیشنهاد می شود کلید اضافی خانه را در اختیار آنها قرار دهیم. به این ترتیب هم ما به عنوان میزبان راحت خواهیم بود و هم میهمان ما راحت خواهد بود.

 

برای میهمان خود وسایل آشپزخانه را دم دست و دسترسی به مواد نوشیدنی و خوردنی را در سهولت قرار دهیم. به این ترتیب میهمان برای نوشیدن یا خوردن چیزی دچار رودربایستی نمی شود. حتی در صورت امکان می توانیم یک یخچال در اتاق خواب میهمان قرار دهیم، چرا که میهمان در هر مقطعی از شب می تواند از امکانات یخچال از قبیل خوردن آب خنک، خوردن میوه یا گذاشتن دارو و سایر موارد، بدون مزاحمت به صاحبخانه بهره مند شود.

 

● وسایل شست وشوی لباس هم در اختیار میهمانان قرار دهیم

 

این کار به میهمانان امکان شستن لباس هایشان را می دهد. اتو و سایر وسایل مورد نیاز را هم در دسترس قرار دهیم. قطعاً لباس های میهمانان در ساک یا چمدان چروک شده است. بنابراین داشتن گنجه و کمد به اندازه کافی در اتاق خواب میهمان ضروری به نظر می رسد و همچنین میز مطالعه با صندلی و محتویات روی میز، از قبیل چراغ مطالعه و تلفن و لوازم التحریر.

 

● پیش بینی و طراحی فضا برای اتاق خواب میهمان

 

تا اینجای مطلب همگی حاکی از آن بود که هیچ گونه طراحی قبلی برای اتاق میهمان از پیش انجام نشده و فقط از امکانات موجود استفاده می شده است. بنابراین بهتر است برای استفاده بهینه از فضای موجود، از قبل نسبت به طراحی این فضا، یعنی اتاق خواب میهمان، تمهیدات لازم انجام گیرد.


  • mina afshar
  • ۰
  • ۰

 

به کارگیری رنگ‌ها در طراحی داخلی خانۀ شما نقش به‌سزایی ایفا می‌کند.

 

شناخت رنگ‌ها، تنوع، هارمونی و هماهنگی‌های رنگی مناسب، در رنگ آمیزی فضا‌ها و جلوه کردن وسایل خانه‌تان و دکوراسیون داخلی بسیار مؤثرند.

 

با صرف کمی زمان و سلیقه برای انتخاب رنگ دیوار‌ها و وسایل خانه، می‌توانید مطابق میل‌‌تان، فضای آرامش‌بخشی برای خود و میهمانان‌تان فراهم نمایید.

 

رنگ گندمی

 

 این رنگ ملایم به آسانی در رنگ فرش و مبلمان منزل شما آمیخته و محو می‌شود.

 

 

رنگ بژ (قهوه‌ای روشن مایل به زرد و خاکستری)

 

 رنگ لطیف و ظریف بژ دیوار باعث می‌شود حکاکی‌ها و کنده کاری‌ها جلوۀ بیشتری پیدا کنند و جزئیات، برجسته‌تر به نظر برسند.

 

 

خاکستری کِرِم

 

 تاج و پایه‌های ستون در اتاق نشیمن به این رنگ زیبا و ملایم مزین شده تا حالت دراماتیک به آن بدهد و جزئیات معماری را مشخص‌تر کند.

 

 

سفید

 

 یک کاناپۀ سیاه چرمی، رنگ سفید دیوارهای این خانۀ شیک را خنثی می‌کند.

 

 

خاکستری مایل به بنفش

 

 رنگ بنفش مایل به خاکستری کمرنگ اتاق، متناسب با نور پنجره از سمت چپ به راست تغییر می‌کند و نمودی خیال‌انگیز به آن می‌دهد.

 

 

ترکیب رنگ ملایم

 

 برای آشپزخانۀ خود یک رنگ آرام و مدرن انتخاب کنید

 

 

رنگ خاکستری ملایم

 

 رنگ دیوار‌ها حس آرامش‌بخشی به انسان می‌دهند و در عین حال تخت هم با تزئینات خاص خود و ترکیب رنگ‌های جذاب در دکوراسیون دخلی، در مرکز اتاق خودنمایی می‌کند.

 

 

خاکستری خنک

 

 سقف چوبی همانند دیوارها که به رنگ خاکستری مایل به آبی کمرنگ هستند، حس گرم و مطلوبی به اتاق خواب اصلی می‌دهد.

 

 

قهوه ای مایل به خاکستری

 

 در این اتاق، صاحبخانه رنگ میز ناهارخوری خود را قهوه‌ای سوخته انتخاب نموده است تا در کنار رنگ صندلی‌ها جلوۀ زیباتری داشته باشد؛ میز قدیمی نیز در کنار دیوارِ قهوه‌ای - خاکستری، ترکیب رنگ جذابی ایجاد نموده است.

 

 

رنگ خنثی و رویایی

 

 این شکل، اتاق خواب میهمان را نشان می‌دهد که به رنگ قهوه‌ای مایل به خاکستری است و تزئینات بسیار ساده‌ای دارد.

 

 

رنگ خاکی

 

 رنگ خاکی دیوار که به‌ رنگ سبز تمایل دارد، زیر نور گرم خورشید در این اتاق آفتاب‌گیر، بسیار زیبا به نظر می‌رسد. سرخس‌های گلدانی، پاپیروس و آرایش آن‌ها، باعث ملایم شدن سبزی دیوار می‌شود.

 

رنگ‌های نزدیک به مشکی

 

 رنگ صورتی در تضاد کامل با رنگ خاکستری تیره است و برای دکور دستشویی و حمام به کار می‌رود. به راحتی نیز می‌توانید آن را به رنگ زرد یا سبز تغییر دهید.

 

,نقش رنگ‌ های خنثی در دکور خلاقانه طراحی منزل,دکوراسیون,دکوراسیون،دکوراسیون منزل،دکوراسیون خانه،دکوراسیون

 

 

سفید چِرک

 

 رنگ‌هایی مثل این، در تمام سال فضای داخل خانه را روشن نگاه می‌دارند. این اتاق نهارخوری به سبک گوستاوین (Gustavian) است.


  • mina afshar
  • ۰
  • ۰

 

بیشتر افراد هنگام دکوراسیون داخلی رنگ‌های خنثی را به دلیل انعطاف‌پذیر بودن آن‌ها به سایر رنگ‌ها ترجیح می‌دهند. دیوارهای خنثی مانند بوم نقاشی می‌مانند که می‌توانید اطراف آن را با رنگ‌ها و وسایل دلخواه تزیین کنید.

 

ترکیب آبی و خاکستری روشن

 

یکی از رنگ‌های خنثایی که می‌توانید در خانه از آن استفاده کنید، ترکیب آبی و خاکستری روشن است.

این رنگ یادآور آسمان آبی است. می‌توان آن را جزو رنگ‌های سرد خنثی به حساب آورد. در صورتی که سایر قسمت‌های خانه به رنگ گرم باشد، ممکن است با آن همخوانی نداشته باشد. اما به کار بردن بسیاری از رنگ‌های تند به آن می‌آید و با آن جلوه می‌کند.

خانه خود را با این رنگ و رنگ‌های تند نارنجی و قرمز در قالب وسایلی چون قاب‌عکس، گلدان‌ و کوسن‌های مختلف پرجلوه و غنی نشان دهید.

 

بژ

رنگ بژ طیف‌های مختلفی دارد. بعضی کم رنگ و بعضی پررنگ آن را می‌پسندند. از جمله ویژگی‌های رنگ بژ آن است که با هر نوع دکوری از قدیمی گرفته تا جدید و مدرن می‌آید و آرامش‌بخش است.

 

سبز زیتونی

سبز زیتونی روشن جزو رنگ‌های نرم و خنثی است. از این رنگ می‌توان هم در اتاق پذیرایی و هم در اتاق‌خواب استفاده کرد. این رنگ با دکوراسیون قدیمی ولی شیک یا سبک‌های رومانتیک بسیار می‌آید.

 

کرم

کرم برای بزرگ‌تر و روشن‌تر جلوه دادن یک اتاق بسیار مناسب است. این رنگ گرم ولی خنثی با هر نوع دکور و سبکی همخوانی دارد. برای جاهای کوچک بسیار مناسب و آن را بزرگ‌تر نشان می‌دهد.

در هنگام خرید خانه بسیاری این رنگ را ترجیح می‌دهند بنابر این خانه‌هایی با این رنگ و دکوراسیون داخلی زودتر فروش می‌‌رود.


  • mina afshar
  • ۰
  • ۰

 

واژینوپلاستی عمل جراحی است که برای سفت کردن واژن هایی که بخاطر زایمان یا بالا رفتن سن گشاد شده اند انجام می گیرد. بعضی جراحان ادعا دارند که این عمل تنگی واژن حتی حساسیت این ناحیه را نیز بالا میبرد، ادعایی که دانشگاه امریکایی زنان و زایمان به شدت با آن وارد چالش شده اند.

 

با اینکه حقیقت دارد که بافتهای واژن می توانند کشیده شوند، اما جمع کردن بافت واژن از طریق عمل جراحی بالا بردن واکنش جنسی را تضمین نمی کند زیرا میل، تحریک و ارضای جنسی بسیار پیچیده و مسئله ای شخصی است که وابسته به عوامل احساسی، معنوی و میان فردی است. علاوه بر این، حساسیت جنسی به طور خودکار منجر به لذت جنسی نمیشود، بلکه به درد منجر می شود.

 

 

لابیاپلاستی که جراحی پلاستیک بر روی لابیا (لبهای اطراف واژن) است میتواند به تنهایی یا همراه با واژینوپلاستی انجام شود. این جراحی میتواند بر روی لب بزرگ یا لب کوچک اندام تناسلی زن انجام گیرد. لابیاپلاستی اندازه و شکل لابیا را تغییر داده و میتواند آنها را کوچکتر کرده و یا تقارن بین آنها را اصلاح کند.

 

 

 

جراحی ترمیمی درمقابل جراحی پلاستیک

برای تصمیم گیری درمورد اینکه واژینوپلاستی انجام دهید یا لابیاپلاستی، خیلی مهم است که تفاوت بین جراحیهای ترمیمی و پلاستیک را بدانید.

 

جراحی ترمیمی تنگی واژن عملکرد یک عضو از بدن را تقویت کرده درحالیکه جراحی پلاستیک زیبایی یک آناتومی طبیعی را بهبود می بخشد. بعنوان مثال بینی را در نظر بگیرید: جراح میتواند حفره های داخلی بینی را برای بهبود وضعیت تنفس فرد بازسازی کرده و یا برای بهبود ظاهر شکل آن را تغییر دهد.

 

 

این تمایز مهمی است زیرا دانشگاه امریکایی زنان و زایمان، جراحیها و نتایج را برای برطرف کردن مشکلات عملکردی مثل بی اختیاری ادرار ارزیابی می کنند. اما این دانشگاه درمورد جراحی زیبایی واژن بخاطر خطرات و فقدان اطلاعات پزشکی کافی محتاط تر برخورد می کند. بعنوان مثال بعضی عمل های واژینوپلاستی ابتدا بعنوان جراحی ترمیمی برای ترمیم نواقص مادرزادی درصورت بدشکلی واژن ایجاد شد تا دختر بتواند به طور طبیعی ادرار، عادت ماهیانه و عمل جنسی داشته باشد.


  • mina afshar
  • ۰
  • ۰

 

جهت بهبود و زیبا سازی لابیاهای بزرگ ، یکی از راههای پیشنهادی تزریق چربی است . منظور چربی شخص از خودش به خودش تزریق میشود . خیلی از خانم ها در جستجوی با تزریق چربی هستند زیرا آنها تمایل دارند که اندازه لبیا ماژول را بزرگتر و روشن تر کرده و چین و چروک های آن کاهش یابد و شکل زیباتری و تنگی واژن پیدا کنند .

 

بهترین افراد کاندید این عمل ، افرادی هستند که از نظر فیزیکی کاملا سالم هستند ، وزن نرمال دارند و پوستی با قابل ارتجاعی خوب و هدف های ویژه جهت هر چه بهتر شدن و زیبا تر شدن دارند .

 

روش عمل :

 

 Autologous Fat Transfer ( AFT)  روش عمل ما در لبیا ماژور میباشد . AFT روشی است که چربی از بدن خود شخص به لبیا ماژور تزریق میگردد . این عمل بین 15 تا 30 دقیقه طول میکشد .

 

اگر شخص چربی اضافی داشته باشد و به راحتی قابل برداشت باشد عمل وی راحت تر خواهد بود .

 

حدود 24 سی سی چربی مورد نیاز است . بهترین و معمول ترین تکنیک ساکشن چربی با محلول TUMESCENT  میباشد .

 

 

 

لبیاپلاستی با تزریق چربی

 

جهت این جراحی و تنگی واژن معمولا با بی حسی موضعی و استفاده از لیدوکاین و آدرنالین یک محلول خاص که TUMESCENT   استفاده میشود . این مایع به داخل مناطقی که میخواهیم چربی آنها هستند تزریق میگردد . و باعث بی حسی آن ناحیه و کنترل خونریزی شده با چربی ها واکنش نشان میدهد که برداشت آن را راحت تر سازد .

 

چربی از طریق یک دستگاه لوله ای به نام کانولا خارج میشود .

 

بعد از آن چربی خارج شده کاملا استریل شده ، شسته میشود با محلول انتی بیوتیک شکسته میشود .

 

و بعد توسط سرنگ های که به یک کانولای مخصوص متصل هستند. چربی به لبیاماژور تزریق میگردد . البته قبل از تزریق بی حسی نیز به صورت موضوعی در ان ناحیه انجام میشود .

 

به دنبال این تزریق احساس جوانی و زیبایی بیشتری کرده و اعتماد به نفس بیمار افزایش میبابد .

 

بیماران میتوانند با خواسته خودشان عمل یا چند نوبت انجام دهند .

 

اماده شدن جهت جراحی

 

قبل از عمل جراحی ، شرح حال کامل و لیست داروهایی که مصرف میکنید ، ویتامین ها و داروهای گیاهی که مصرف میکنید را به پزشک خود بدهید . حتی اگر فکر میکنید که آنها مهم نیستند .

در اینجا چند پیشنهاد برای کمک به زمان ریکاوری و بهبود شما و کاهش عوارض احتمالی داده میشود .

 

1 – استفاده از آسپرین را قطع کنید . یا داروهایی از این دسته مانند بروفن ، ناپروکسن ، و بقیه داروهای NSAIDS را قطع نمایید .

 

حتی ویتامین E نیز بهتر است در دوره ریکاوری قطع شود ، زیرا این محصولات خون را رقیق کرده و می تواند باعث کبودی شدید ، هماتوم و یا خونریزی شدید شود .

 

در اینجا ما لیست کاملی از داروه و مکمل های گیاهی که باید قبل از عمل جراحی قطع شود ارایه میدهیم .

 

    سیگار را حداقل دو هفته قبل از عمل و یک هفته بعد از جراحی قطع کنید . زیرا نیکوتین باعث اختلال جریان خون و ترمیم زخم شود .

    مصرف الکل را حداقل دو هفته قبل از انجام جراحی و یک هفته بعد از جراحی قطع نمایید .

    قبل از عمل جراحی مقدار زیادی اب مصرف کنید .

 

جهت اطمینان از دوره ریکاوری سریع و راحت :

 

    حتما یک نفر کنار شما حداقل در روز اول جهت مراقبت از شما باشد .

    جهت بیماران خارج از کشور و بین المللی حتما بهتر است از پرستار مخصوص داشته باشند .

    به توصیه پزشکی به طور کامل توجه نموده و بعد از عمل استراحت کافی داشته باشید .

 

اقدامات بعد از جراحی :

 

بعد از جراحی ، احتمال کبودی، ورم ، درد ، وجود دارد بعد از عمل لیپوساکشن مناطق اسیب دیده ، مقداری احساس درد و ترشح دارند ولی به محض آنکه اعصاب آن ناحیه شروع به بازسازی می کنند حس درد شما برطرف میشود .

 

ورم ممکن است برای چند ماه طول بکشد، معمولا درد با داروهای که تجویز میشود به راحتی کنترل می شود .

 

ولی اگر درد شدید داشتید حتما با کلینیک تماس بگیرید

 

دوره ریکاوری در افراد مختلف متفاوت است .

 

ولی به طور کلی یک روز بعد از انجام جراحی ، شما میتوانید به کارهای روزمره خود ادامه داده و به راحتی راه بروید .

 

میزان اضافی محلول مایع تامسنت ممکن است از نواحی لیپوساکشن در یکی دو روز اول خارج شود و شما ترشخ خون آب ای داشته باشید .

 

 

 

رفتن به حمام و دوش گرفتن ، دو تا سه روز بعد از عمل جراحی مانعی ندارد  . بعد از دو تا سه هفته ممکن است نواحی درمان شده همچنان حساس باقی بماند ، بنابراین از فعالیت های فیزیکی و ورزش به مدت دو تا سه هفته اجتناب نمایید.

 

ممکن است شما نیاز به پوشیدن لباس مخصوص و گن جهت ترمیم سریع تر مناطق به مدت یک ماه داشته باشید .

 

بعد از یک ماه شما می توانید به فعالیت های معمول ورزش و فعالیت های جنسی بپردازید .

 

به طور کلی شما از پریدن ، رقص شدید ، و حرکات موزون تا 6 هفته اجتناب نمایید .

 

اقدامات ذکر شده ، استرس شما را کاهش داده و باعث بهبود سریعتر و راحتر تر مناطق جراحی شده می گردد .

 

به شما اطمینان میدهیم که نگران اسکار محل عمل نباشید زیرا بسیار جریی است و به راحتی برطرف میگردد .

 

نتایج جراحی معمولا بعد از چند هفته مشخص میشود . و شما به نتیجه مطلوب خود میرسید .


  • mina afshar
  • ۰
  • ۰

خطر لیزر واژن

 

آیا این لیزر دردناک است؟

 

لیزر واژن برای تنگی واژن و معمولا به عنوان یک کار بدون درد مطرح است.

 ولى در افراد خیلی حساس ممکن است احساس ناخوشایند مبهمی داشته باشند، و این درد مبهم قابل مقایسه با درد پس از جراحى نیست.

 

این لیزر ویژه، پوشش سطحی و بافت همبند را تحریک کرده و با افزایش ضخامت و مایع بافتی و بافت زمینه ای در آنها، جوانسازی ناحیه تناسلی را موجب می شود.

 و بدین ترتیب تغییرات ظاهری و تونیسیته و کشش بافتی و سفتی آن را اصلاح می کند.

 محیط واژن به حالت اسیدی نرمال برگشته و در نتیجه از رشد میکروبهای بیماریزا جلوگیری می کند.

در واقع این لیزر تنگی واژن فیبروبلاستها را از نظر متابولیک فعال کرده و سنتز کلاژن را موجب شده و ترکیب بافت زمینه ای را اصلاح می کند که شامل فیبر کلاژن-مواد زمینه و آب کافی شود.

و در نتیجه عملکرد مخاط دوباره مانند زمان قبل از یائسگی ،نرمال می شود.

 

 

آیا شل شدگى واژن فقط پس از زایمان طبیعى رخ مى دهد؟

 

١- افزایش سن از 30 سالگی به بعد

 

٢- بارداری؛ توجه کنید روند و مکانیسم بارداری منجر به گشاد شدن واژن میشود

 

٣- کاهش وزن شدید

 

٤- قرار دادن ابزار تشخیصی پزشکی (اسپوکولوم ) و یا خودارضایی با استعمال اجسام باعث گشاد شدن واژن میشود


  • mina afshar
  • ۰
  • ۰

 

جدیدترین لیزر مخصوص بانوان دستگاه نوین لیزر و تنگی واژن جهت جوانسازى و کاهش شلى واژن درمان آتروفى واژن پس از یائسگى کاهش تیرگى پوست ناحیه تناسلى برطرف کردن درد مقاربتى رفع خارش و سوزش واژن لابیاپلاستى، برترینهاى این روش: درمان سرپایی (کمتر از نیم ساعت) بدون درد و بى حسى، بدون خونریزى، بدون عوارض، نتیجه بسیار رضایت بخش و سریع

 

با افزایش سن و کاهش تولید کلاژن و پیر شدن سلولهاى فیبروبلاست، هر یک از دستگاهای بدن ( پوست، قلب، ریه )، دچار تغییراتی می شوند.

شادی و شل شدگی بافت واژن نیز از جمله علایم و نشانه های ناخوشایند دستگاه باروری بانوان می باشد.

 بدترین حالت وقتی است که، این گشاد شدن واژن و شل شدگی بافتی واژن با بی اختیاری ادرار، افتادگی رحم و یا افتادگی مثانه توام شود.

 

در دهه چهارم عمر (30-40 سالگی) همزمان با کاهش تولید و یا کمتر شدن اثر هورمونهاى استروژن و پروژسترون، تونسیته بافتهاى داخلى وخارجى تناسلى کم شده و شروع شل شدگى واژن و کاهش حجم در لبهاى خارجى تناسلى خواهد بود.

جالب است بدانید، شل شدگى واژن حتی در بانوانى که زایمان طبیعی را هم تجربه نکرده اند و یا حتى بانوانى که بارورى نداشته اند هم اتفاق مى افتد. همین مسئله شل شدگى واژن در زندگى زناشویی بسیارى از بانوان ایجاد اختلال کرده و بطور غیر مستقیم ریشه انبوهى از مشکلات اجتماعى و خانوادگى مى باشد.

 

در مطالعات انجام شده 50% خانمهاى سنین پس از یائسگى دچار سوزش و خشکى واژن، عفونتهاى ادرارى و درد در هنگام نزدیکى هستند و در کل کیفیت زندگى در آنان پایین تر است.

 این روش میتواند خارش و سوزش ناحیه واژن را که ناشى از خشکى آن است برطرف کند.

در سال های اخیر، جراحی زیبایی واژینال به ویژه لابیاپلاستی و واژینوپلاستی بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

تاکنون همیشه از جراحى پلاستیک جهت ترمیم  تغییرات ظاهرى ناحیه ولو و واژن و تنگی واژن که در اثر عوامل ارثی – بارداری یا ناشی از افزایش سن می باشد، استفاده میشد.

 

 

اما جدیداً از روشهاى لیزرى نوینى براى درمان مشکلات مذکور در ناحیه ولو و واژن استفاده میشود، که روشی امن و غیر تهاجمی است، و منجر به بازسازی مخاط واژن به طور سرپایی می شود.

در روش لیزری نتایج بسیار عالی بوده و بانوان به فاصله یک ماه بعد از یک جلسه درمان، به میزان زیادی آرامش و رضایت را به دست خواهند آورد، البته برای تکمیل دوره درمانی نیاز به 3 جسه با فواصل یک ماه است.

 این وسیله بافت مخاطی ناحیه تناسلی را به حالت قبل از یائسگی باز می گرداند.

 

 


  • mina afshar
  • ۰
  • ۰

 

 

 تنگ کردن واژن و فمی لیفت به وسیله لیزر تاثیرى بروى بارورى ندارد

 

چند سال است که روش تنگ کردن واژن با لیزرهاى نوین ابداع شده است؟

 

طی سالهای ۲۰۰۹-۲۰۱۲ میلادی تحقیقات دانشمندان به این نتیجه رسیده است که؛

 روش تنگ کردن واژن با لیزرهاى نوین ،روشى موثر و منحصر بفرد است که مشکلات ناشى از جراحى را ندارد و نتایج مطلوبى بدنبال دارد.

 این لیزر، بسیار ایمن می باشد و عارضه ای در پی نداشته و روشی غیر تهاجمی است و فقط بر روی پوشش سطحی ناحیه اثر کرده و به بافتهای زیرین آسیبی نمی رساند.


این لیزر فمی لیفت در ناحیه داخل واژن بدون درد بوده و در قسمت خارجی ناحیه تناسلی با مصرف ژل بی حس کننده به راحتی قابل تحمل می باشد.


 و مدت جلسه تنگ کردن واژن با لیزرهاى نوین نیز کوتاه می باشد.

 


  • mina afshar
  • ۰
  • ۰

 

آیا قبل از لیزر نیاز به انجام آزمایشى هست؟

 

– بیمار قبل از انجام لیزر و فمی لیفت نیاز به معاینه دارد و در صورت وجود عفونت حتما باید ابتدا درمان کامل شود، و سپس برای لیزر اقدام نماید. همچنین باید قبل از لیزر، نمونه پاپ اسمیر تهیه شود.

 

لگن در بانوان به دلایل متعدد، مخصوصاً، ویژگی های آناتومیک مرتبط با فرآیند بارداری و زایمان از استحکام  اسکلتی کمی برخوردار است.

پاره ای از مسایلی که در طول زمان بروز میکنند نیز به ساختار و بافت شناسی واژن مربوط است.

با گذر زمان کلاژن و الاستین موجود در بافت واژن دچار بی کفایتی می شوند و در نتیجه بافت واژن، قوام قبلی خود را از دست میدهد و شل شدن و گشادشدگی واژن هر سال بیشتر از سال قبل میشود.

 

حتی اگر خانمها هیچگونه مقاربت، بارداری و یا زایمان طبیعی هم نداشته باشند، گشاد شدگی واژن؛ سرنوشت قطعی واژن همه خانم ها است.

 

هر چند که میزان و شدت گشادشدگی واژن درهمه یکسان نیست.

 برخلاف تصور عموم افراد؛

زایمان طبیعی تنها دلیل و علت برای گشاد شدن واژن نمی باشد.

 انجام عمل سزارین  هم برای در امان ماندن از گشادشدگی واژن ، یک روند پیشگیرانه موفق نیست.

تاثیر شل شدگى واژن روى روابط زناشویی انکارناپذیر است.

 پس از جراحی تنگ کردن واژن، باز هم بمرور اثرات پیشرونده شل شدگى واژن ادامه دارد.

همانطور که گفته شد  بروز مشکل شل شدن واژن به ساختار آناتومیک لگن و واژن برمیگردد و جراحی نقش کنترل میان مدت و نه درازمدت دارد.

 

از یک سو تکرار جراحی و فمی لیفت ، به دفعات زیاد هم ممکن نیست.

 و از سویی دیگر در میان انبوه بزرگ افرادى که مبتلا به واژن گشاد هستند، هم گروهایی وجود دارد که نمیتوانند و یا نمیخواهند جراحی شوند، و به دنبال راه و روش کوتاه مدت و یا بلند مدت غیر جراحی برای تنگ کردن واژن هستند.

 

از چه سنى معمولا از  این لیزر برای تنگ کردن واژن استفاده میشود؟

 

بهترین سن انجام لیزر واژن سنین بین ٣٠ تا ٥٥ است.


  • mina afshar
  • ۰
  • ۰

 

مقایسه بین درمان لیزر و جراحی چگونه است؟

 

در مقایسه روش جراحی برای تنگ کردن واژن با لیزر و فمی لیفت ؛

 به چند نکته که بیشتر حائز اهمیت هستند اشاره می کنیم: 

 

 1 : هنوز هیچ روشی دائمی برای تنگ کردن واژن به صورت ابدی معرفی نشده است.

 

 2 : در روش جراحی برای تنگ کردن واژن هم، چون علت گشادشدن واژن از بین نمی رود، متاسفانه؛ مجددا” با گشادشدگی واژن، مواجهه خواهیم شد.

 

عود کردن این مشکل دلیل بر ایراد روش جراحی و یا روش لیزر یا فمی لیفت  نیست، بلکه مشکل گشادشدگی مجدد واژن؛

 به ساختار آناتومیک و بافت شناسی واژن مربوط است، و نه روشی که برای تنگ کردن واژن انتخاب شده است. بافت واژن؛

 با گذر زمان و آرام آرام، شل تر از گذشته می شود.

 

   

 3 : البته هر چند تنگ کردن واژن با جراحی در ابتدا نتیجه خیلی خوبی دارد

 اما به این دلیل که قسمتی از بافت واژن برداشته میشود، که این برداشتن و حذف قسمتی از بافت واژن؛

تکرار عمل جراحی برای تنگ کردن واژن را بسیار محدود می کند.

 

 4 : اقدام به جراحی برای تنگ کردن واژن محدودیت هایی برای زایمان طبیعی، در آینده، ایجاد می کند.

 

 5 : در روش جراحی تنگ کردن واژن؛ فقط ورودی واژن تنگ میشود؛

 که یکی از عوارض این کار مقاربت دردناک است، اما در روش لیزر،  ورودی واژن، دست نخورده باقی می ماند و تنگ کردن واژن در عمق واژن انجام میشود.

 


  • mina afshar