خدمات

طبقه بندی موضوعی

۲۴۹ مطلب در شهریور ۱۳۹۵ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

 

 

این روزها بیشتر افرادی که به چاقی مفرط یا موضعی مبتلا هستند، سعی می کنند تا از روش های راحتتری برای لاغری استفاده کنند.

رژیم های لاغری و ورزش ها بهترین روش کاهش وزن هستند.

 اما از آنجا که نیاز به مدت زمان طولانی دارند و از سویی بسیاری از افراد تحمل و زمان کافی برای دنبال کردن این روشها را ندارد، در نتیجه روش هایی که نتیجه سریعتری به دست می دهند، با استقبال بیشتری مواجه می شوند.

 

 یکی از این روشها  دستگاه لیپوماتیک است.

 در این روش می توان چربی های یک قسمت از بدن را حذف کرد و با این کار سایز بدن کمتر می شود.

اما سوالی که در اینجا مطرح می شود، اینکه لیپوماتیک همان رویای دیرین افراد چاق است و یا تمامی مشخصه ها و ویژگی های این دستگاه جز تبلیغ چیز دیگری نیست؟

برای پاسخ به این سوال بهتر است یک بررسی دقیق از دستگاه و شیوه کاهش وزن به روش لیپوماتیک داشته باشیم.

 

 

    لیپوماتیک چیست؟

 

لیپوماتیک دستگاهی مکانیکی که شباهت زیادی به دستگاه لیپوساکشن گذشته دارد. این دستگاه از دو قسمت تشکیل شده است. قسمتی از دستگاه که بدنه اصلی آن است و در کنار تخت بیمار قرار می گیرد. قسمت دوم دستگاه نیز شامل میله کشیده و با یک سر است. این قسمت کانولا نام دارد و مسئولیت حذف چربی ها را بر عهده دارد. در واقع کانولا وظیفه اصلی از بین بردن چربی را داشته و در تماس با بدن بیمار است. بدنه اصلی دستگاه لیپوماتیک همچون پمپ هوا می ماند که قدرت خود را به کانولا وارد می کند و موجب حرکت ارتعاشی آن می شود.

 

    تاریخچه دستگاه لیپوماتیک

 

با توجه به اینکه لیپوماتیک نسل جدید لیپوساکشن ها هستند، بهتر است تاریخچه آن را به سال های 1974 برگردانیم زمانی که اولین دستگاه های لاغری ساخته شد و می توانند با صدا و لرزش بالا، چربی های اضافه را از بدن بیمار خارج کنند.


اما این  دستگاه لیپوماتیک به دلیل نداشتن سنسور، به عروق خونی، ماهیچه ها و یا سیستم اعصاب صدمه وارد می کرد. به همین دلیل بعدها دستگاه پیشرفته تری ساخته شد به نام لیپوماتیک.


این دستگاه در سال 1997 وارد بازار شد و نسبت به نسخه قبلی امکانات بیشتری دارد.


هوشمند بودن لیپوماتیک بزرگترین مزیت آن محسوب می شود.


 این دستگاه برای اولین بار در شرکت یورومی(Euromi) بلژیک ساخته شد و در حال حاضر توانسته است تاییدیه سازمان دارویی آمریکا را دریافت کند.


  • mina afshar
  • ۰
  • ۰

 

دلیل اصلی پیکرتراشی به روش لیپوماتیک (Liposculpture) کاهش وزن نیست بلکه حالت دهی دوباره به بدن است. معمولا از این روش برای نقاطی استفاده می کنند که با ورزش و رژیم لاغر نمی شوند. این نواحی در خانم ها بیشتر قسمت ران و باسن و در آقایان قسمت های شکم، کمر و پشت می باشند.

 

آماده سازی پیکرتراشی به روش لیپوماتیک

 

اگر سلامت کلی شما خوب است و از دیدن مقداری خون نمی ترسید، می توانید پیکرتراشی به روش  لیپوماتیک را بدون آزمایشات اولیه انجام دهید. در غیر این صورت پیشنهاد می شود آزمایشات پزشکی، رادیوگرافی و تست خون صورت گیرد.

 

اگر ویتامین مصرف می کنید با پرشک خود در میان بگذارید تا ماده جایگزین مناسب را برایتان تجویز نماید. معمولا دکتر به شما توصیه می کند از اهدا خون حداقل تا 10 روز قبل از  لیپوماتیک پرهیز نمایید.

 

پس از درمان، ناحیه زخم با باند الاستیک پوشانده می شود بنابراین مهم است که قبل از آن فشار خود را بگیرید تا پس از درمان مشکلی از بابت بسته شدن زخم به وجود نیاید.

 

روش کار

 

روز عمل لیپوماتیک پس از خوردن صبحانه باید در کلینیک حاضر شوید. باند مخصوص به خود را همراه داشته باشید.

 قبل از درمان از شما عکس گرفته می شود.

 برخی تست های پیش عملیاتی صورت می گیرد که ضربان قلب و فشار خون شما را اندازه گیری می نمایند. سپس دکتر به دقت مکان هایی که باید درمان شوند را علامت گذاری می کند.

 

پیکر تراشی به روش لیپوماتیک تحت بی حسی موضعی صورت می گیرد و در صورتی که مایل باشید از مسکن درون رگی استفاده می شود.

محلول بی حس کننده از طریق خراشی که حدوداً 3میلی متر طول دارد تزریق می شود. چربی ها متورم شده و مولکول های چربی به مایع تبدیل می شوند. سپس این چربی مایع شده با استفاده از سوزن مکیده می شود.

چربی از نواحی که قبل از درمان توسط دکتر علامت گذاری شده بودند برداشته می شود. در صورت لزوم تا انتهای آزمایش می توانید بیایستید، اینکار بر اثرات گرانشی غلبه می کند.

خراش ایجاد شده به قدری کوچک است که احتمال وجود هرگونه جای زخم بسیار پایین می باشد.

پس از آن برای مدتی در اتاق بازیابی باقی خواهید ماند و بر روی تخت مناسب استراحت خواهید کرد.

 تا ساعاتی پس از لیپوماتیک احساس بهتری پیدا می کنید و قادر هستید به سر کار بروید اما به یاد داشته باشید پس از لیپوماتیک تا چند روز رانندگی نکنید.

همچنین توصیه می شود به هنگام شب تحت مراقب باشید.

 

پیکر تراشی پیشرفته به روش لیپوماتیک

 

پس از لیپوماتیک ناحیه درمان شده به شدت با بانداژ بسته می شود تا مانع از خون ریزی، تورم و درد شود.

بسته به اینکه چه قسمت هایی از بدن تحت درمان قرار گیرد، ممکن است از بانداژهای مختلفی استفاده گردد.

ممکن است لازم شود 3-4 هفته پس از درمان از بانداژ استفاده گردد. جای زخم و تورم حداقل طی 7 الی 10 روز پس از لیپوماتیک از بین می روند.

 

به دلیل اینکه ممکن است از جای زخم تا چند روز خون بیرون بیاید بهتر است آنتی بیوتیک مصرف کنید تا از عفونت های احتمالی جلوگیری گردد.

 در صورتی که قسمت بزرگ تری از بدن تحت درمان قرار گیرد نیاز به بازیابی بیشتری است و دوران مراقبت طولانی تری خواهد داشت.

 

عوارض جانبی پیکرتراشی به روش لیپوماتیک (عوارض لیپوماتیک)

 

    زخم، سوزش، تورم و بی حسی دائمی در اطراف ناحیه تحت درمان

    ممکن است در قسمت هایی که کانال مکش وارد شده کمی بریدگی و خراش ایجاد شود

    کشیدگی یا خشک شدگی پوست پس از درمان.

    تغییر رنگ موقت پوست

    نامتقارن شدن سطح پوست قسمتی که درمان شده

    ار بین رفتن عصب و پوست. گرمای حاصل از عملیات لیپوماتیک ممکن است قسمتی از پوست و بافت بدن را بسوزاند و عصب ان قسمت را از بین ببرد.


  • mina afshar
  • ۰
  • ۰

 

 

لیپوماتیک برای زیبایی صورت به دو شکل عمل می کند:

 

در روش اول لاغری صورت هدف اصلی است که در آن چربی های اضافه بدن خارج می شود.

 این چربی ها ذوب شده اند و از بین بافت های چربی سفت و حجیم شده می باشند. بنابراین مقاومت و دوام بیشتری برای ترمیم اجزای صورت دارند.

 این روش و هزینه لیپوماتیک  زمانی استفاده می شود که اجزای صورت لاغر و کوچک باشند. برای پر کردن قسمت های فرو رفته صورت، چربی های ذوب شده استفاده می شوند.

 

در روش دوم چاقی صورت انجام می شود که در آن قسمت های افتاده و وارفته صورت از قبیل غبغب و گونه های شل ترمیم می شوند.

در این روش به جای اضافه کردن، چربی ها نیز خارج می شوند.

 

مزایای لیپوماتیک برای زیبایی صورت و غبغب

 

ترمیم صورت و غبغب با استفاده از روش لیپوماتیک موجب می شود تا پوست حالت الاستیک خود را حفظ کند.

همچنین عمل لیفتینگ صورت نیز می تواند همزمان انجام شود که در سایر روش های لاغری موضعی وجود ندارد.

 

با تخلیه چربی به مقدار قابل توجهی، پوست وارد مرحله کشیدگی و سفت شدن می شود که سلامت و جوانی پوست صورت را تضمین می کند.

 

سن و هزینه لیپوماتیک برای افرادی که بین 40 تا 60 سال سن دارند، مناسب است. البته برای افراد در سنین 70 یا 80 سالگی نیز قابل انجام است.

درمان افتادگی و شلی غبغب و اجزای صورت به وسیله این روش به صورت بی حسی موضعی انجام می شود.

 پس از درمان نیز پزشک برای تسکین و التیام درد برای بیمان داروهای آرامشبخش تجویز می کند.

 


  • mina afshar
  • ۰
  • ۰

 

علت نیاز به جراحی صورت و غبغب چیست؟

 

غبغب قسمتی از بدن است که در ناحیه بالایی گردن و زیر چانه قرار می گیرد.

در بسیاری از افراد که به چاقی مفرط مبتلا هستند قسمت غبغب آنها آویزان می شود که که یک لایه از چربی و به صورت شل و افتاده است.

این ناحیه به گونه ای دیده می شود که انگار فرد یک چانه دیگر دارد و زیبایی صورت او را تحت تاثیر قرار می دهد

به همین دلیل جراحی این ناحیه به نظر ضروری می رسد. صورت نیز گاهی نیاز به ترمیم دارد.

 زمانی که با افزایش سن، چاقی و اضافه وزن و ... گونه ها حالت افتاده پیدا می کند و صورت جوان به یک چهره پیر و از کار افتاده بدل می شود، فرد به ترمیم گونه ها با دستگاه لیپوماتیک نیاز پیدا می کند.

 

 لیپوماتیک صورت و غبغب چگونه است؟

 

درمان غبغب و صورت

 

درمان غبغب و افتادگی های صورت با چندین روش انجام می‏شود که یکی از آنها لیپوماتیک است.

اگر چه گفته می شود لیپوماتیک دستگاهی است که تنها برای نواحی بزرگ از قبیل پهلو، ران، باسن، سینه و ... قابل استفاده است، اما براساس نظریات متخصصین این روش قابل استفاده در تمامی نقاط بدن است.

به طوری که نتایج آن در زیبایی صورت خیره کننده و رضایت بخش است و برای از بین بردن چربی ها و رفع سریع و آسان غبغب مناسب میباشد.

 دستگاه لیپوماتیک از میان سایر روش های از بین برنده غبغب، تاثیر بیشتری دارد چرا که چهره جوانتر به نظر می رسد و در عین حال تاثیرات آن نیز دوام بیشتری دارند.


  • mina afshar
  • ۰
  • ۰

 

در این مقاله می خواهیم مزایای روش لیپوماتیک به روش لیپولیز را بررسی کنیم. از این رو ابتدا توضیح کوتاهی از این دو روش ارائه می شود و در ادامه ویژگی های این دو روش مقایسه می شوند.

 

روش  و دستگاه لیپوماتیک از به روز ترین روش های دفع چربی در خدمات زیبایی و آرایشی می باشد. در این تکنیک از مکش هوا استفاده می شود. کانال هایی ایجاد می شوند و از طریق آنها هوا فشرده وارد می شود. لیپوماتیک یک روش بدون درد، بدون جراحی و با بی حسی موضعی است که حجم زیادی از سلول های چربی را تنها در یک جلسه دفع می کند.

 

لیپولیز لیزری یکی از روش های درمان پلاستیک برای کاهش چربی بدن می باشد. تکنیک مکش لیزر لیپولیز از لیزر به منظور شکستن چربی های بدن قبل از برداشتن آنها استفاده می کند. امروزه این روش به تکنیکی قابل قبول و متداول برای حذف بافت های ناخواسته چربی در بدن تبدیل شده است و ادعا می شود که تاثیر آن مانند لیپوساکشن معمولی می باشد بدون اینکه بیمار مجبور باشد در بیمارستان بستری شود.

 

هزینه لیپوماتیک  مناسب بودن  و بیماران می توانند در همان لحظه اثر درمان را ببینند و نیز بازه کلی حذف چربی ها در این روش 3 ماه به طول می انجامد. بیماران تقریبا بلافاصله پس از درمان می توانند فعالیت روزانه خود را ادامه دهند و نیازی به بستری شدن در بیمارستان به منظور پی گیری دوران نقاهت نیست. علاوه بر این، سوزش، کبودی و تورم پوست به طور قابل توجهی با استفاده از این روش کاهش می یابد.

 

برتری تکنولوژی لیپوماتیک نسبت به لیپولیز لیزری در چیست ؟

 

اثر لیپوماتیک در درمان سلولیت

 

مهمترین اثر لیپوماتیک، حذف سلولیت و سفت کردن پوست است. علاوه بر این ها، لیپوماتیک به روز ترین روش اسلیمینگ موضعی است که ایمن، موثر و آسان می باشد.

 

روش لیپولیز لیزری ویژگی های مشابه بسیاری با روش لیپوماتیک دارد مثلا در این روش هم از بیهوشی موضعی استفاده می شود و بیمار پس از درمان می تواند فعالیت خود را از سر بگیرد.

 اما به دلیل استفاده از لیزر در این روش برخی مشکلات و اثرات جانبی مانند کبودی، خونمردگی، افتادگی پوست، تورم و غیره بر بدن بیمار ایجاد می شود.

 

به دلیل استفاده از کانال های ریزی که برای مکش چربی وارد بدن می شوند معمولا تورم ایجاد می شود. اثر جانبی اصلی این دست درمانها تورم است که می توان با استفاده از باند های نگهدارنده بافت از شدت آن کاست.

 

اثر جانبی دیگر وجود خونمردگی هایی بر بدن است که نتیجه فشار به عروق لنفاوی می باشد. در صورت مهارت پایین پزشک و یا مراقبت های پس از عمل نا مناسب این مشکل ایجاد می شود.

 البته قابل به ذکر است که همواره پس از درمان مقداری خونمردگی در بدن ظاهر می شود که حداکثر تا 2 هفته باقی می ماند.

 

لیپوماتیک  منجر به ایجاد سوختگی در پوست (نکروز پوستی) نمی شود و چون باعث انقباض به اندازه پوست می شود منجر به بهینه شدن فرآیند درمان می گردد.

 

 از مزایای دیگر این روش می تواند به آسیب نرساندن به سایر اندامهای بدن مانند ماهیچه ها، رگ ها و عصب بدن اشاره کرد، ویژگی که در سایر روش ها آن را مشاهده نمی کنیم.

در لیپوماتیک از موتور فشرده کننده هوا به همراه کانال هایی استفاده می شود که قابل چرخش 360 درجه دارند. این حرکت به جذب شدن چربی ها به صورت اتوماتیک کمک می کند.

در صورتی که درمان با دقت کافی انجام شود، این روش بسیار ایمن و موثر خواهد بود و حداقل خطرات را به همراه خواهد داشت.

 

با توجه به مطالب فوق، به طور کلی می توان مزیت های  دستگاه لیپوماتیک را به صورت زیر برشمرد:

 

    ایمنی، تاثیر بالا و سادگی درمان

    بدون درد بودن درمان

    انقباض پوست عالی

    زمان درمان بسیار کوتاه

    هزینه کمتر نسبت به سایر روش ها

    بازیابی سریع پس از درمان


  • mina afshar
  • ۰
  • ۰



مزایای لیپوماتیک چیست؟

 

از مزایای  عمل لیپوماتیک می توان به موارد زیر اشاره نمود:

 

    سیستم ایمنی فعال؛ این سیستم باعث می شود درمان با سایر ارگان ها تداخل نداشته باشد.

    این درمان کمترین اثر را بر روی بدن خواهد داشت.

    نسبت به سایر روشهای مرسوم، در این روش پوست موقعیت بسیار بهتری خواهد داشت.

    زمان درمان کوتاه است.

 

    دوره بازیابی به نسبت سایر روش ها بسیار کوتاه تر است. همچنین درمان بدون درد می باشد.

 

میزان ورم پس از لیپوماتیک در حد نرمال است و 6 الی 8 هفته به طول خواهد انجامید و نتیجه نهایی 6 ماه پس از تاریخ لیپوماتیک قابل ارزیابی خواهد بود. از بیمار خواسته می شود در ماه اول درمان از خورن غذاهای شور، چرب و پر روغن پرهیز کند.

 حس تغییر پس از لیپوماتیک رایج است و برگشت به حالت نرمال 3 الی 6 ماه به طول خواهد انجامید.

پس از گذشت 2 هفته اثری از کبودی های حاصل شده نخواهد بود. اثرات واقعی بعد از گذشت 2 ماه نمایان خواهند شد. ممکن است نقاطی از بدن پس از  عمل لیپوماتیک کمی سفت شود بهترین راهکار برای حل این مشکل ماساژ درمانی است.

 استفاده از ماساژ درمانی دوره بازیابی را به یک ماه و نیم کاهش می دهد در حالی که اگر ماساژ درمانی صورت نگیرد دوره بازیابی به 2 الی 3 ماه می رسد. ذکر این نکته ضروری است که ماساژ درمانی هیچ تاثیری بر اثرات لیپوماتیک ندارد.

 بهتر است باند نگهدارنده تا دو ماه بر روی محل قرار داشته باشد؛ البته می توان آن را تعویض کرد و حین استحمام آن را برداشت.

 بیمار روز بعد درمان قادر خواهد بود فعالیت های روزمره خود را از سر بگیرد و هر زمان که اراده کند به سر کار خود برود. با این حال پیشنهاد می شود به مدت یک هفته از فعالیت های شدید بدنی خودداری کند.

 


  • mina afshar
  • ۰
  • ۰

 

لیپوماتیک، جدیدترین تکنولوژی است که برای کاهش موفق چربی ها استفاده می شود. لیپوماتیک تنها روشی است که تاییدیه موسسه FDA (سازمان غذا و دارو آمریکا) را دارا می باشد. هزینه لیپوماتیک در مقایسه با سایر روش ها بسیار موثرتر می باشد و نتایج باورنکردنی داشته است.

 علاوه بر این لیپوماتیک به پزشک اجازه می دهد بدون اینکه به سایر بافت های پوست آسیب وارد کند عمل کاهش چربی را انجام دهد.

 

دلیل اینکه از لیپوماتیک به عنوان بهترین روش کاهش چربی یاد می شود این است که لیپوماتیک دارای لرزش ثابتی است و پزشکان می توانند بدون اعمال نیروی فیزیکی زیاد و با آرامش کامل عمل کاهش چربی را انجام دهند.

نیروی فیزیکی لازم برای این جراحی در حد استاندار نرمال عمل لیپوساکشن است. این خصوصیت باعث می شود دقت کار در تمامی مدت درمان یکسان باقی بماند.

 زمانی که دقت کار ثابت باشد، مدت زمان درمان کوتاه تر می شود و زمان بازیابی پس از آن نیز سریع تر خواهد بود.

 لیپوماتیک با استفاده از یک موتور پنوماتیک کار می کند که هوای فشرده را با حرکت سه گانه وارد می سازد، این سه حرکت عبارتند از نوسانات، چرخش، و ارتعاش.

 

 در نتیجه این سه حرکت مسیر مارپیچی ایجاد می شود که به جذب ذرات چربی از بافت مورد نظر کمک می کند

اصول جذب چربی به این روش کمک می کند که خطری ماهیچه ها، رگ ها و عصب بدن را تهدید نکند. همچنین استفاده از این روش باعث افزایش دقت در نقاطی از بدن می شود که دسترسی به آنها دشوار است.

 

آیا لیپوماتیک تکنولوژی جدیدی است و هزینه لیپوماتیک چطور؟

 

از خصوصیات دیگر این روش این است که لیپوماتیک نیاز به بیهوشی ندارد و نیز بدون درد خواهد بود. چربی استخراج شده به این روش را می توان برای افزایش حجم لب و ترمیم چروک صورت استفاده کرد.


  • mina afshar
  • ۰
  • ۰

 

چاقی موضعی یکی از مشکلات رایج در بسیاری از افراد است. تناسب اندام و رسیدن به وزن ایده آل، خواسته این افراد بوده که بسادگی قابل دستیابی نیست. بوسیله ورزش و رژیم غذایی میتوان میزان زیادی از چربی های اضافه بدن را کاهش داد. اما به دلیل لاغر شدن بیش از حد صورت و یا عدم تناسب کافی میان اجزای بدن، نتیجه مورد نظر بیماران مبتلا به چاقی کسب نمی ‏شود. در اینجا روش های پزشکی و جراحی های سرپایی توصیه میشود. عمل لیپوماتیک و لیپولیزر یکی از این روش هاست که به شکل متفاوتی در متناسب کردن اجزا بدن کمک میکند. در زیر به بررسی هر یک از دو روش و تفاوتهای آنها میپردازیم.

 

لیزر لیپولیزر

 

روش درمان چاقی موضعی با نام لیپولیزر، به منظور کاهش چربی های زیرپوست استفاده میشود. این روش به عنوان درمان چاقی با استفاده از جراحی غیرتهاجمی میباشد که چربی‌ها توسط اشعه لیزر لیپولیز بصورت نیمه مایع در می‌آید و سپس این چربی‌ها وارد کبد شده و از بدن دفع میگردد. روش کار به این صورت است که انرژی حاصل از دستگاه، وارد سلول‌‌های چربی می‌شود و آنها را متخلخل می‌‌کند. سپس محتویات سلول‌ها به فضای سلولی درون شبکه‌ای وارد می‌شود و از سیستم لنفاوی نیز عبور می‌کند. روش لیپولیزر در یک جلسه انجام میشود بدون عوارض شلی پوست، تورم و کبودی است که به دلیل تابش لیزر و تحریک کلاژن سازی و جمع شدگی کلاژن، موجب سفت شدن پوست می شود. 

 

روش درمان چاقی با استفاده از لیپولیزر نیاز به زمان زیادی دارد و برای نواحی با چربی کم مناسب است. در این روش بیهوشی وجود ندارد و بی حسی موضعی استفاده میشود. ماده بی حسی از طریق کانولا با قطر 1-2 میلمتری وارد پوست میشود. تابش لیزر به زیربه سلولهای چربی برخورد کند که این امر باعث پاره شدن دیواره سلولهای چربی و سپس آزاد شدن چربی مایع درون سلول میشود.

 

 با این روش، پس از مدت کوتاهی نیز، بیمار میتواند به فعالیت های روزانه خود بپردازد. از آنجا که در روش لیپولیزر مقدار مایع تزریقی به داخل چربی، بر اساس وزن فرد و وضعیت سلامتی وی، متفاوت است و مقدار چربی خارج شده هم به مقدار مایع تزریق شده بستگی دارد، بنابراین در بهترین شرایط هم نمی‏توان در یک جلسه بیشتر از چند لیتر مایع تزریق و چند لیتر چربی خارج نمود.

 

موارد استفاده لیپولیزر

 

 -درمان لیپوما

 

-کاهش چین و چروک‌ها

 

-قوام دادن به پوست و سفت کردن آن

 

-درمان بدشکلی های ناشی از پیوند چربی

 

-درمان ژنیکوماستی از قبیل بزرگی پستان در آقایان

 

-هیپرهیدروزیس یا درمان تعریق بیش از حد در ناحیه زیر بغل

 

-از بین بردن چاقی موضعی مثل شکم، ران، مچ پاها، غبغب، باسن، پهلوها، بازوها

 

لیپوماتیک

 

روش جراحی  و عمل لیپوماتیک به عنوان نوین ترین روش تخلیه چربی های اضافه و کاهش وزن شناخته شده است. در این روش افرادی که به چاقی موضعی دچار هستند، تحت درمان قرار میگیرد. دستگاه لیپوماتیک با استفاده از از امواج مـادون صـوت، تخلیه چربی انجام میشود که در آن گرما و حرارت برای سوزاندن چربی وجود ندارد. همین امر از بروز سوختگی و نکروزهای پس از عمل جلوگیری میکند.

 

مزایای استفاده از روش لیپوماتیک:

 

-ایمن بودن امواج مادون صوت که موجب تخلیه لایه های سطحی چربی زیر پوست می شود

 

-بدون عارضه سوختگی و نکروز

 

-کاهش احتمال آسیب به احشاء داخلی شکم بخصوص روده ها،

 

-بدون خطر سوراخ شدن روده ها و آسیب به کلیه ها و دیگر احشاء شکمی 

 

-بدون استفاده از امواج مادون صوت و هوشمند بودن دستگاه لیپوماتیک

 

-خارج شدن بافت چربی بدون آسیب به عضله، ماهیچه و عروق

 

 -بدون نیاز به بیهوشی، بستری شدن و قابل انجام در کلینیک

 

-کمترین ریسک آمبولی چربی

 

-بدون جای اسکار و بخیه چرا که برشها کوچکتر از 5 میلیمتر است

 

نتیجه گیری

 

در روش لیپولیزر، چربی ها ذوب و سپس از بدن خارج میشوند همچنین ، چربی ها قابل استفاده نخواهند بود و در زمان درمان از بدن خارج میشوند.

 

عمل لیپوماتیک به عنوان یک روش با کمترین میزان خونریزی، امنیت بیشتری نسبت به لیپولیزر دارد.

 

لیپوماتیک نسبت به لیپولیزر، خطر سوختگی و آسیب پوست ندارد.

 

چربی های خارج شده در روش لیپوماتیک میتوانند برای قسمت های دیگر بدن از جمله صورت، استفاده شوند.


  • mina afshar
  • ۰
  • ۰

 

 

مراقبت های پس از تزریق چربی

 

مراقبتهایی که پس از گرافت چربی (پیوند چربى) در صورت یا سایر نقاط بدن می توان انجام داد:

 

۱- توصیه میشود فردى را جهت رساندنتان به خانه به همراه داشته باشید، و در دو ، سه روز اول در امور خانه کمکتان کند.

 

۲- باید محل برداشت چربى با باند کشى ویا گن مناسب بمدت دو هفته ،محکم پوشانده شود.

۳- به فرد توصیه می شود که از وارد کردن فشار زیاد به محل  تزریق چربی جهت جلوگیری از جا به جایی چربی تزریق شده به مدت ۷ تا ۱۰ روز خودداری کند.

۴- ممکن است محل تزریق چربی و محلی که چربی از آن گرفته شده دچار کبودی، تورم و درد شوید. این حالت طبیعی بوده و به تدریج در طی چند روز تا چند هفته برطرف می شود، میزان کبودی و تورم متناسب با مقدار چربی تزریق شده است ولی به طور معمول ۲ تا ۳ هفته طول می کشد.

۵- در سه هفته ی اوّل تزریق، از قرار گرفتن طولانی مدت در آفتاب، استفاده از فضاهای گرم (سونای خشک و بخار) و حمام های طولانی مدت شدیدا بپرهیزید.

۶- اگر تزریق چربى در صورت است، جهت کاهش ورم بهتر است در چند روز اول بعد از تزریق چربی، هنگام خوابیدن زیرسرتان بلند باشد( حالت نیمه نشسته یا زاویه ۴۵ درجه) و در صورتی که مزاحمتی برای خوابتان ایجاد نکند، بهتر است به مدت دو هفته در این حالت بخوابید.

۷- سه روز کمپرس سرد صورت و محل دهنده ،سپس کمپرس گرم باعث تسریع جذب کبودی و ورم میشود.

۸- برای کاهش ورم صورت، استفاده از نمک باید محدود شود.

۹-استحمام کردن از روز دوم بلامانع است ولی از تحت فشار قرار دادن و ماساژ دادن مناطق تزریق شده اکیداً خودداری فرمایید.

۱۰- در سه هفته ی اوّل تزریق، از قرار گرفتن طولانی مدت در آفتاب، استفاده از فضاهای گرم (سونای خشک و بخار) و حمام های طولانی مدت شدیدا بپرهیزید.

۱۱- در طی دوره استراحت و نقاهت خود در منزل، از انجام فعالیت هایی نظیر نظافت و باغبانی که نیاز به خم شدن یا وارد کردن فشار دارند خودداری کنید، زیرا این می تواند باعث تشدید ورم صورت طولانی تر شدن آن شود. بطور کلى در چند روز اول از کارسنگین منزل و خم شدن خودداری کنید.

۱۲- راه رفتن آرام را سریع شروع کنید که هم از لخته شدن خون در پاها جلوگیرى میکند و هم تورم صورت را کاهش میدهد.

۱۳-.از انجام ورزش شدید به مدت چند هفته باید خودداری شود در صورتی که عادت به ورزش کردن منظم دارید، بعد از چند روز می توانید ورزش های سبک تری ( به شرط آن که موجب افزایش تورمو تعریق صورت نشود) انجام دهید، ورزش های کششی سبک مانند شنا و پیاده روی آرام مانعی ندارد .

۱۴-در محل تزریق چربی بخیه زده نمی شود و در نتیجه نیازی به کشیدن بخیه ونیز پانسمان کردن وجود ندارد.

۱۵-در صورت لزوم ۲۴ ساعت بعد از تزریق چربی ،زدن کرم ضدآفتاب و آرایش کردن مانعی ندارد.

۱۶-آناناس تازه حاوی ماده بروملین و ویتامین ث است که در تسریع جذب کبودی و ورم موثر است و هرچه بیشتر مصرف شود بهتر است.

۱۷-. بدلیل کاهش تحرک ممکن است دچار یبوست شوید ، بهتر است از میوه هاى تازه ، ماهی و میگو و امگا۳ به وفور میل کنید.

۱۸-مقدار ورم متغییر وصبحها بیشتر است که با رعایت مورد ۲ به حداقل میرسد.

۱۹-تا ۱۰ روز مصرف نمک به حداقل کاهش داده شود.

۲۰- داروهای خود را تا آخر مصرف کنید.

۲۱-اگر چه عفونت نادر است، آنتی بیوتیک خوراکی (نظیر سفالکسین) قبل و بعد از عمل تحویز می شود( از شب قبل از عمل تا ۵ روز بعد از تزریق) معمولا برای کنترل درد نیازی به داروی مخدر نیست و استفاده از استامینوفن و یا ژلوفن کافی خواهد بود.

۲۲- در برخی مواردتزریق چربی در صورت ، طی هفته های اوّل پس از تزریق، غیر قرینگی در صورت دیده می شود که جای نگرانی نبوده و در نهایت دو طرف صورت مانند هم خواهند شد.(این حالت ناشى از تفاوت جذب تورم در دو نیمه ی بدن است و نهایتاً اصلاح می شود.

۲۳-اگر تزریق چربی در دست ه بوده ، باید از انجام کارهای غیر ضروری طی دو هفته پس از تزریق خودداری کنید. هرچه میزان حرکت دستها کمتر باشد، میزان ماندگاری چربی بیشتر خواهد بود.

۲۴- در صورتی که تزریق چربی در پاها و ران ها انجام شده باشد، از پیاده روی ساده و تردمیل، طی دو هفته ی اوّل خودداری کنید.

۲۵- از تحت فشار قرار دادن مناطق تزریق شده به مدت دو هفته خودداری کنید. اگر تزریق چربی درباسن انجام شده باشد، باید هنگام خوابیدن به پهلوها و یا شکم بخوابید و یا با قرار دادن بالش در ناحیه ی کمر، از اصطکاک طولانی مدّت منطقه ی تزریق شده با تشک جلوگیری کنید، و بهنگام نشستن از بالشت حلقه اى بزرگ که خودتان میتوانید آماده کنید استفاده کنید تا چربى تزریق شده کمتر تحت فشار قرار گیردو آسیب نبیند.

۲۶-کسانى که جربى در ساق پا ویا مچ پا تزریق چربی کرده اند باید بدانند که سر پا بودن طولانى سبب افزایش تورم در ناحیه میشود که ممکن است ماه ها ماندگار شود. در این موارد توصیه میشود .

۲۷- به هنگام استراحت پاهاى خود را بالاتر از سطح نگه دارند .

۲۸-اگر احیانا دچار آبسه ، درد شدید ، التهاب شدید و پیشرونده در محل برشهاى کوچک ( سوراخ محل وارد کردن چربى) و یا خروج ترشحات بدبو و به رنگ زرد مایل به سبز ، شدید به پزشکتان مراجعه کنید.

۲۹- از پزشک خود نخواهید که زیاد تزریق کند طورى که نیاز به روتوش و یا ترمیم دوباره نداشته باشید زیرا میزان جذب چربى در افراد مختلف متغیر است و امکان دارد در شما میزان بیشترى از سلولهاى چربى زنده بماند و از حالت پر آن رضایت نداشته باشید .

۳۰- دانستن این نکته مهم است که بدانیم اگر میزان حجم چربى در نوبت اول برایمان کافى نبوده ، براحتى میتوان در مرحله دوم آنرا اصلاح کرد ، ولى اگر میزان چربى زیاد تزریق شده باشد ، خارج کردن این چربى کارى بسیار دشوارتر و پر دردسرتر است .

۳۱- صورت نیز مانند دیگر اعضاى بدن کاملا قرینه نیست ، بعضى از غیرقرینگیها نامحسوس هستند و فقط با دقت زیاد میتوان متوجه آنها شد . پس از تزریق چربى افراد بیشترخودشان را در آینه چک میکنند و یا اطرافیانشان دقت بیشترى در چهره آنان میکنند و متوجه کوچکترین غیر قرینگى میشوند، در حالیکه پس از بررسى عکس قبل از تزریق متوجه وجود غیر قرینگى میشوند .

۳۲- افرادى که تصمیم به انجام تزریق چربى میگیرند و همچنین همسرانشان باید صبر و حوصله کافى داشته باشند، زیرا میزان تورم ، طول مدت تورم و میزان زنده ماندن چربى در بیماران مختلف کاملا متفاوت است و شاید بتوان گفت که براى رسیدن به یک نتیجه مطلوب گاها باید چندین ماه صبر داشت تا چربى روى صورت باصطلاح جا بیفتد .

۳۳- چربى در بعضى از نواحى مانند لبها و چانه و خط خنده ، که کلا دور دهان محسوب میشوند ، بدلیل تحرک زیاد این ناحیه هنگام حرف زدن ویا غذا خوردن کمتر ماندگار است و درصد کمترى از چربى تزریق شده باقى میماند . به همین علت نیاز به انجام مرحله دوم و گاها سوم در این موارد طبیعى است

۳۴- بیشترین تورم و کبودى در تزریق چربى اطراف چشم مشاهده میشود .

۳۵- حداقل ۴۰% مقدار گرافت شده بعد از یک سال باقی میماند.

۳۶-. مانندهر عمل زیبایی، گرافت چربی هم ممکن است به اصلاحات جزئی بعدی نیاز داشته باشد.

۳۷- حداقل ۶هفته ودر بهترین حالت ۴ ماه تا ۶ ماه پس از عمل نسبت به انجام عمل اصلاحی تصمیم گرفته میشود.


  • mina afshar
  • ۰
  • ۰

 

زیبایی ظاهری چهره در تعیین سن واقعی افراد و نیز ایجاد اعتماد به نفس در افراد بسیار مهم است. اغلب با گذر سن تقارن اعضای صورت حفظ می شود ولی این پوست انسان است که دچار تغییر می شود و به اصلاح همراه با انسان پیر می شود.

 

 شادابی پوست رابطه مستقیم با زیبایی فرد دارد. پس پزشکان شروع به درمانهای جوان سازی پوست کردند. جوان سازی صورت یکی از درمانهای زیبایی است که هدف آن بازیابی زیبایی و جوانی به صورت انسان می باشد.

 

می توان با استفاده از درمانهای پزشکی یا با استفاده از روش های طبیعی به جوان سازی صورت دست یافت. در روش پزشکی نتیجه گیری سریع تر است ولی هزینه آن نیز گران می باشد اما در روش طبیعی زمان نتیجه گیری فرد بیشتر است.

 

در درمانهای پزشکی هدف حفظ تقارن صورت به همراه زیبا سازی پوست می باشد. روش های پزشکی مختلفی برای جوان سازی پوست استفاده می شود که برخی از آنها عبارتند از کشیدگی صورت و گونه، کشیدگی پوست پیشانی و خط دور لب، بوتاکس استفاده از امواج فرا صوت، استفاده از تابش و غیره.

 

یکی از تازه ترین و به روزترین روش ها برای جوان سازی صورت که با نتایج خارق العاده ای همراه بوده، روش  لیپوماتیک چیست است. لیپوماتیک از جدیدترین تکنیک های کاهش چربی و لاغری است که بسیار ایمن، موثر و ارزان می باشد.

 

آیا لیپوماتیک در جوان سازی صورت تاثیر دارد؟

 

این تکنیک در واقع لیپوساکشن به همراه کانال مکش لرزشی است. دستگاه لیپوماتیک در واقع ترکیبی از یک موتور پنوماتیک و یک موتور فشرده کننده هوا است. حرکت موتور باعث می شود که چربی زائد در اطراف بافت، ماهیچه ها و عصب بدون آسیب رسانی به آنها برداشته شود. همچنین لیپوماتیک در مکان هایی که از طریق ورزش یا رژیم غذایی لاغر نمی شوند مانند بازو، ران ها و صورت استفاده می شود.

 

دقت بالای لیپوماتیک باعث شده تا فرایند درمان و پروسه بازیابی بسیار کوتاه تر شود. این روش به پزشک اجازه می دهد بدون آسیب رساندن به بافت های حقیقی چربی های اضافی بدن را بردارد و موجبات شادابی پوست را فراهم کند.

 

عمل جوان سازی صورت با استفاده از لیپوماتیک به منظور افزایش شادابی و زیبایی پوست و از بین بردن چربی های زائد استفاده می شود. انجام این درمان باعث زیبایی و جوان سازی پوست می شود ولی ممکن است با برخی مشکلات و عوارض جانبی نیز همراه باشد. برخی از این مشکلات عبارتند اند از:

 

    چین افتادن دور چشم پس از لیپوماتیک

    تورم و قرمز شدن پوست

    از بین نرفتن مکان ورود کانال

    پوسته پوسته شدن صورت

 

    ایجاد جوش های ریز در زیر گلو و گونه ها

 

این اثرات جانبی در اکثر درمانها وجود دارند و باعث نگرانی نخواهند بود زیرا اثرات آنها پس از مدتی از بین خواهد رفت، هرچند شدت این اثرات جانبی ممکن است در بیماران مختلف یکسان نباشد. اگر بیمار به درستی آموزش دیده باشد و اقدامات مراقبتی به موقع و مناسب توسط کارکنان صورت گیرد از شدت این عوامل کاسته شده و پس از مدت کوتاهی از آنها اثری نخواهد بود و نتایج درمان قابل رویت می شود.

 

از آنجایی که اثرات جانبی این درمان ناچیز و کم خطر هستند و درمان دشواری کمی دارد، این روش را روشی بسیار ایمن در نظر می گیرند. با اینحال بهتر است  لیپوماتیک چیست در کلینیکی صورت گیرد که کارکنان مجرب و ابزار آلات به روز داشته باشد. انتخاب کلینیک های کم تجربه می تواند باعث سوختگی، سوزش و تغییرات در رنگ پوست شما شود و نیز ممکن است احتمال عفونت های میکروبی بالا رود.


  • mina afshar