خدمات

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

 

چاقی موضعی یکی از مشکلات رایج در بسیاری از افراد است. تناسب اندام و رسیدن به وزن ایده آل، خواسته این افراد بوده که بسادگی قابل دستیابی نیست. بوسیله ورزش و رژیم غذایی میتوان میزان زیادی از چربی های اضافه بدن را کاهش داد. اما به دلیل لاغر شدن بیش از حد صورت و یا عدم تناسب کافی میان اجزای بدن، نتیجه مورد نظر بیماران مبتلا به چاقی کسب نمی ‏شود. در اینجا روش های پزشکی و جراحی های سرپایی توصیه میشود. عمل لیپوماتیک و لیپولیزر یکی از این روش هاست که به شکل متفاوتی در متناسب کردن اجزا بدن کمک میکند. در زیر به بررسی هر یک از دو روش و تفاوتهای آنها میپردازیم.

 

لیزر لیپولیزر

 

روش درمان چاقی موضعی با نام لیپولیزر، به منظور کاهش چربی های زیرپوست استفاده میشود. این روش به عنوان درمان چاقی با استفاده از جراحی غیرتهاجمی میباشد که چربی‌ها توسط اشعه لیزر لیپولیز بصورت نیمه مایع در می‌آید و سپس این چربی‌ها وارد کبد شده و از بدن دفع میگردد. روش کار به این صورت است که انرژی حاصل از دستگاه، وارد سلول‌‌های چربی می‌شود و آنها را متخلخل می‌‌کند. سپس محتویات سلول‌ها به فضای سلولی درون شبکه‌ای وارد می‌شود و از سیستم لنفاوی نیز عبور می‌کند. روش لیپولیزر در یک جلسه انجام میشود بدون عوارض شلی پوست، تورم و کبودی است که به دلیل تابش لیزر و تحریک کلاژن سازی و جمع شدگی کلاژن، موجب سفت شدن پوست می شود. 

 

روش درمان چاقی با استفاده از لیپولیزر نیاز به زمان زیادی دارد و برای نواحی با چربی کم مناسب است. در این روش بیهوشی وجود ندارد و بی حسی موضعی استفاده میشود. ماده بی حسی از طریق کانولا با قطر 1-2 میلمتری وارد پوست میشود. تابش لیزر به زیربه سلولهای چربی برخورد کند که این امر باعث پاره شدن دیواره سلولهای چربی و سپس آزاد شدن چربی مایع درون سلول میشود.

 

 با این روش، پس از مدت کوتاهی نیز، بیمار میتواند به فعالیت های روزانه خود بپردازد. از آنجا که در روش لیپولیزر مقدار مایع تزریقی به داخل چربی، بر اساس وزن فرد و وضعیت سلامتی وی، متفاوت است و مقدار چربی خارج شده هم به مقدار مایع تزریق شده بستگی دارد، بنابراین در بهترین شرایط هم نمی‏توان در یک جلسه بیشتر از چند لیتر مایع تزریق و چند لیتر چربی خارج نمود.

 

موارد استفاده لیپولیزر

 

 -درمان لیپوما

 

-کاهش چین و چروک‌ها

 

-قوام دادن به پوست و سفت کردن آن

 

-درمان بدشکلی های ناشی از پیوند چربی

 

-درمان ژنیکوماستی از قبیل بزرگی پستان در آقایان

 

-هیپرهیدروزیس یا درمان تعریق بیش از حد در ناحیه زیر بغل

 

-از بین بردن چاقی موضعی مثل شکم، ران، مچ پاها، غبغب، باسن، پهلوها، بازوها

 

لیپوماتیک

 

روش جراحی  و عمل لیپوماتیک به عنوان نوین ترین روش تخلیه چربی های اضافه و کاهش وزن شناخته شده است. در این روش افرادی که به چاقی موضعی دچار هستند، تحت درمان قرار میگیرد. دستگاه لیپوماتیک با استفاده از از امواج مـادون صـوت، تخلیه چربی انجام میشود که در آن گرما و حرارت برای سوزاندن چربی وجود ندارد. همین امر از بروز سوختگی و نکروزهای پس از عمل جلوگیری میکند.

 

مزایای استفاده از روش لیپوماتیک:

 

-ایمن بودن امواج مادون صوت که موجب تخلیه لایه های سطحی چربی زیر پوست می شود

 

-بدون عارضه سوختگی و نکروز

 

-کاهش احتمال آسیب به احشاء داخلی شکم بخصوص روده ها،

 

-بدون خطر سوراخ شدن روده ها و آسیب به کلیه ها و دیگر احشاء شکمی 

 

-بدون استفاده از امواج مادون صوت و هوشمند بودن دستگاه لیپوماتیک

 

-خارج شدن بافت چربی بدون آسیب به عضله، ماهیچه و عروق

 

 -بدون نیاز به بیهوشی، بستری شدن و قابل انجام در کلینیک

 

-کمترین ریسک آمبولی چربی

 

-بدون جای اسکار و بخیه چرا که برشها کوچکتر از 5 میلیمتر است

 

نتیجه گیری

 

در روش لیپولیزر، چربی ها ذوب و سپس از بدن خارج میشوند همچنین ، چربی ها قابل استفاده نخواهند بود و در زمان درمان از بدن خارج میشوند.

 

عمل لیپوماتیک به عنوان یک روش با کمترین میزان خونریزی، امنیت بیشتری نسبت به لیپولیزر دارد.

 

لیپوماتیک نسبت به لیپولیزر، خطر سوختگی و آسیب پوست ندارد.

 

چربی های خارج شده در روش لیپوماتیک میتوانند برای قسمت های دیگر بدن از جمله صورت، استفاده شوند.


  • ۹۵/۰۶/۳۱
  • mina afshar

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی