خدمات

طبقه بندی موضوعی

۳۸ مطلب در تیر ۱۳۹۴ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰


 

با نگرشی برتاریخچه کنوانسیون پاریس درخصوص حمایت از مالکیت صنعتی در می یابیم که به منظورحمایت از علائم تجارتی درسطح بین المللی بموجب کنوانسیون مزبور صاحب علامت (شخص حقیقی یا حقوقی) میبایست بطور جداگانه تعدادی تقاضانامه را در ادارات کشورهای مختلف عضو به زبانهای گوناگون با پرداخت هزینه های متفاوت و صرف زمان طولانی، تودیع نماید.

 به همین منظور جهت تسهیل روند ثبت برند بین المللی و تحصیل حقوق ناشی از آن تعدادی از کشورهای عضوکنوانسیون پاریس اتحادیه بین المللی را جهت حمایت از مالکیت صنعتی در راستای کنوانسیون مزبور تشکیل داده و درآن سیستم مادرید را بعنوان دستورالعمل ثبت برند بین المللی علائم تجارتی تصویب نمودند.

 

این سیستم شامل دو معاهده : موافقتنامه مادرید مورخ 1891 و پروتکل مرتبط با آن مصوب 1989 و همچنین آئیننامه مشترک می باشد.

 

سیستم مادرید  درحال حاضر دارای 85 عضو متشکل از کشورها و دفاتر منطقه ای میباشد.

لازم به توضیح است که درخواست ثبت بین المللی صرفا” از طریق دفاتر مالکیت صنعتی کشورهای عضو سیستم مادرید امکان پذیر بوده و منوط به ثبت در کشور مبداء می باشد.

 

 

مزایای استفاده سیستم ثبت برند بین المللی

 

بموجب مقررات ثبت بین المللی علائم تجاری (سیستم مادرید)، علامت با توجه به قوانین داخلی هرکشور مورد بررسی قرارمیگیرد وسپس وارد طریق بین المللی خود میشود یعنی ثبت بین المللی علائم تجاری درمرحله اول با ثبت ملی دراداره کشور مبداء صورت می گیرد و سپس بصورت اتوماتیک با تعیین کشورهای مورد نظردرسطح  بین المللی انجام میشود امتیاز این سیستم اینست که متقاضی با تسلیم یک اظهارنامه بین المللی از طریق اداره مالکیت صنعتی به وایپو میتواند درصورت تمایل در85 کشورعضو موافقتنامه و پروتکل مادرید یا تعدادی ازآنها بسته به انتخاب خود حمایت ازعلامت تجاری خود را درخواست وکسب نماید.

 

بنابراین مزیت استفاده از آن در ساده، ارزان و موثربودن آن میباشد یعنی تنها بوسیله یک تقاضانامه بین المللی واحد به یک زبان (فرانسه، انگلیسی یا اسپانیولی) و پرداخت یک تعرفه به فرانک سوئیس، تحصیل و تامین حمایت ازعلائم تجارتی یا خدماتی درکشورهای تعیین شدهدر فرم درخواست میسرمیگردد.

همچنین درصورتیکه هرگونه تغییری در علامت تجاری ثبت مبداء ازطرف دارنده آن صورت گیرد ازقبیل تغییرنام، آدرس، مالکیت، تمدید وغیره میتوان با تکمیل فرمهای مربوطه و پرداخت هزینه ای اندک تغییرات مزبور را درسطح بین المللی اعمال نمود.

 

دیگراینکه اداره مبدا نیز از انجام طبقه بندی کالاها وخدمات و انتشارعلائم درروزنامه رسمی کشورمتبوع خویش بی نیازاست.

 درواقع ثبت بین المللی مجموعه ای ازثبتهای ملی طبق مقررات داخلی هرکشورتعیین شده، میباشد.

 

 


  • mina afshar
  • ۰
  • ۰


 

جاذبه های آنتالیا عبارتند از:

 

 

  1. کاله ایچی

مرکز تاریخی شهر آنتالیا، کاله ایچی نام دارد. کاله ایچی به معنای "داخل قلعه" است و بخش اصلی شهر را تشکیل می دهد که با دیوارهای قدیمی شهر محاصره شده و در امتداد ساحل قرار دارد.

 موزه کاله ایچی، مناره ییولی و لنگرگاه قایق های تفریحی از جاهای دیدنی آن هستند.

 

  2. دروازه هادریان

دروازه هادریان یا هادریانوس یا اوچ کاپیلار (سه دروازه)، یک طاق نصرت است که به نام امپراتور رومی، هادریان، ساخته شد.

طبق افسانه ها، بلقیس، ملکه سبا از زیر این طاق گذشته و در مسیر ملاقات با سلیمان نبی، روز خوبی را در کاخ آسپندوس گذرانده است.

 

 3. آبشارهای دودِن

نهرها و رودهای منطقه آنتالیا در نهایت به دریای مدیترانه می ریزند و مناظر زیبایی همچون آبشارهای دودن را خلق می کنند.

 

4. خرابه های یونانی و رومی در سایت باستانی Perge

 

این سایت باستانی در نزدیکی آنتالیا و در دشتی بین دو تپه در چهار کیلومتری رودخانه آکسو واقع شده است. یکی از مکان های تاریخی دیگری است که در ترکیه به خوبی محافظت شده است و ارزش بازدید را دارد.

 

  5. موزه آنتالیا

کلکسیونی زیبا از سکه های قدیمی، مجسمه ها، کنده کاری ها، سنگ نوشته، آینه ها و غیره در این موزه به نمایش گذاشته شده اند. اگر به آنتالیا و یا تور آلانیا سفر کردید، بازدید از این موزه را فراموش نکنید.

 

  6. جاده آتاتورک

این جاده که خیابان اصلی شهر است، به همه مکان های دیدنی آنتالیا نزدیک است و راه دارد.

رستوران ها، فروشگاه ها، کافی شاپ ها و میدان ها و ادارات راهنمای توریستی، ساختمان های اداری و پارک های زیادی در این جاده وجود دارند.

 

  7. لنگرگاه آنتالیا

این لنگرگاه باستانی و طبیعی پیش از این آتالیا نامیده می شد. از این لنگرگاه تورهای تفریحی با قایق روزانه به سوی دریا روانه می شوند و آبهای فیروزه ای آنتالیا را می گردند.

 

  8. پارک دلفین ها (دلفیناریوم)

پارک دلفین ها بخشی از پارک آبی آنتالیا است و دلفین ها، فک ها و وال های سفید در این پارک نمایش می دهند. اگر خانواگی سفر می کنید، این جاذبه برای فرزندانتان مناسب است.

 

   9. غواصی

در تور آنتالیا مراکز غواصی فراوانی وجود دارد و اگر یک غواص حرفه ای هستید و می خواهید دنیای زیر آب های فیروزه ای آنتالیا را کشف کنید، این فرصت را از دست ندهید.

 

  10. پارک یاووز اوزجان

در آنتالیا پارک های زیادی وجود دارد که تقریباً همه در کنار هم و به دور ساحل هستند. درست در کنار آبشارهای دودن پارک یاووز اوزجان قرار دارد که گیاهکاری و آبنماهای زیبایی دارد و در شب نورافشانی آن بسیار زیباست.

 


  • mina afshar
  • ۰
  • ۰


 

ابتدا آبگیری اولیه را انجام داده به این صورت که عدد کنتور راخوانده و یادداشت میکنیم . هر یک دور معادل صد لیتر آب است.

 بعد از آبگیری به مخزن ساخت آب ژاول اضافه میکنیم.سپس edta اضافه کرده و بعد سود و سپس اسید را که مخزن آن جدا است و در بالای مخزن ساخت قرار دارد را اضافه میکنیم.حال در این مرحله از ساخت باید مایع درون مخزن خنثی باشد برای این منظور به مقدار لازم برای خنثی شدن اسید سود اضافه کرده و با استفاده از کاغذ pH خنثی بودن آن را کنترل مینماییم.

سپس به مخزن طبق فرمول ساخت تری اتانول آمین را اضافه کرده و بعد از آن و در حالی که میکسر روشن است کوکونات را اضافه میکنیم و سپس تگزاپون معمولی را درون مخزن ریخته و در آخر نمک و اوره را طبق فرمول اضافه میکنیم.

حال باید نگهدارنده که همان فرمالین است و رنگ و اسانس مربوطه را اضافه کنیم.

 

 

ساخت مایع دست :

 

 

در ابتدا مانند مایع دست آبگیری اولیه را انجام داده و سپس به مخزن به ترتیب این مواد را اضافه میکنیم: اب ژاول + edta + سود + اسید (در این مرحله با استفاده از سود خنثی سازی را انجام میدهیم) + تگزاپون معمولی و صدفی + کوکونات + بهدامین + بتائین + نمک + فرمالین + اسانس + رنگ .

در ساخت مایع دست تندیس در انتها اسید سیتریک نیز اضافه میشود.

 

 ساخت شیشه شور :

 

برای ساخت  آبگیری اولیه را انجام داده و سپس اتانول اضافه میکنیم و بعد تگزاپون معمولی را اضافه میکنیم و در نهایت آبگیری ثانویه را انجام داده و در حین تکمیل آبگیری ثانویه رنگ و اسانس را نیز اضافه مینماییم.

وزن شیشه شور ٥٠٠ گرم میباشد.

 

ساخت سفید کننده :

 

آبگیری اولیه + آب ژاول + edta + کربنات سدیم

 

ساخت جوهر نمک :

 

آبگیری اولیه + اسید کلریدریک

 

 


  • mina afshar
  • ۰
  • ۰


 

زمانی که می خواهید شرکت خود را ثبت کنید نیاز دارید که نامی مناسب برای آن انتخاب کنید.

برای اینکه بتوانید در نهایت بعد از مشاوره ها با مراکز ثبت شرکت، یک نام خوب برای شرکت خود انتخاب کنید باید بتوانید به این ۱۰ سوال اساسی پاسخ مناسبی بدهید. ما این ده سوال و پاسخ های آن را برای کمک به شما در زیر آورده ایم.

 

 

راهنمای انتخاب نام شرکت

 

 

۱) از نام تجاری برای موفقیت شرکت خود چه انتظاری دارم؟

 

انتخاب نام مناسب، برای شرکت می تواند تمایز شدیدی بین شما و رقبا ایجاد کند و این می تواند شما را به بهترین مکان های رقابتی برساند چنانچه انتخاب نام نادرست نیز می تواند به همان اندازه قدرت شکننده داشته باشد. البته پیش از همه این ها باید برند تجاری تان را و جایگاه آن را مشخص کنید و اشراف کاملی بر رقبا و استراتژی آن ها داشته باشید.

 

۲) آیا نام تجاری محدود کننده فعالیت است؟

 

همیشه باید نام هایی که محصولات شما، خدمات و به طور کلی موفقیت و توسعه کارتان را محدود می کند دوری کنید. بدین صورت باید آینده ی کاری شرکت و فعالیت های آن را در نظر بگیرید تا در اثنای کار نیازی به تغییر برند و نام شرکت خود نداشته باشید.

 

۳) آیا نام تجاری نوع فعالیت شرکت را نشان می‌دهد؟

 

انتخاب برندی که به حیطه کاری ربط داشته باشد بسیار اهمیت دارد، و می تواند موفقیت را دوچندان کند چرا که ذهن مخاطبین را برنامه ریزی می کند اما نباید فراموش کرد که انتخاب نام و ثبت شرکت متناسب با پیشه، بتواند سادگی و سهولت تلفظ و ماندگاری نام را از بین ببرد. در واقع اول باید به ماندگاری نام توجه کرد و بعد به تناسب.

 

۴)آیا این نام درذهن ماندگاری دارد؟

 

اصولا نام هایی که ساده تر و کوتاه تر هستند بیشتر به ذهن می مانند. در قانون نام گذاری شرکت ها این گونه بیان شده که اگر نام مورد نظر دو سیلابی باشد ماندگاری اش در ذهن بیشتر است. همچنین آوای کلمات نیز می تواند به میزان زیادی در ماندگاری آن ها موثر باشد. اگر در حروف از حرف های کم کاربرد تر مثل ژ و گ و.. استفاده شود می تواند اثرات مثبتی بر جای بگذارد

۵) آیا ادای کلمات این نام آسان است؟

 

برخی از افراد با این تصور که انتخاب نام، سخت تر و مشکل تر می تواند تمایزی بین رقبا ایجاد کند اما مشاوران انتخاب نام تجاری با این استراتژی کاملا مخالف اند. گاهی اوقات نامی را انتخاب می کنیم که شبیه به نوشتار اشتباه املایی یک واژه دیگر است که این گونه اسم ها باید کاملا حذف شوند.

 

۶)عکس‌العمل مشتریان بالقوه زمانی که اولین بار با این نام آشنا می‌شوند، چگونه خواهد بود؟

 

مشاوران معتقند که اگر یک نام تجاری برای بار اول در جراید منتشر شود و کاربران بتوانند براحتی آن را بخوانند و تلفظ کنند می تواند نام موفقی باشد. البته انتخاب یک نام غیر معمولی با تلفظی جالب و روان می تواند شما را برجسته تر از رقبا جلوه دهد و مشتریان با آن به راحتی ارتباط برقرار می کنند

 

۷) آیا این نام خوب به نظر می‌آید و به راحتی تلفظ می‌شود؟

 

باید به آوای شنیداری و تلفظ نام بسیار دقت کرد. آوای یک کلمه یا نام می تواند بیانگر چیزهایی مثل بیانگر احساس، انرژی و هیجان باشد و شنونده بر اساس میزان شدت آن ها می تواند با آن رابطه برقرار کند. هر چه نام تجاری سنگین وزن تر باشد و تلفظ آن سخت تر باشد برای همه گیر کردن آن رقابت و تبلیغات بیشتری نیاز است.

 

۸) آیا این نام فقط برای شما معنی و مفهوم دارد؟

 

یک نام تجاری باید در پس ظاهر خود، یک معنای عمیق و خوب و مرتبط با پیشه و فعالیت  و ثبت شرکت ها شما داشته باشد. برای بسیاری از افراد به ذهن سپاری نام ها بر اساس معانی صورت می گیرد و به همین دلیل است که در برخی پیام های بازرگانی از معنی نام های محصولات استفاده می کنند. هر گز از نام های سواحیلی یا نام هایی که به طور معکوس معنای خوبی دارند استفاده نکنید

 

۹) آیا این نام از نظر ظاهری جالب به نظر می‌آید؟

 

نامی که برای شرکت قصد انتخاب آن را دارید باید بتواند در آرم شرکت گنجانده شود به طوری که فرد با دیدن تبلیغات آن یا با دیدن آرم شرکت بتواند سریع محصول را تشخیص دهد و بگوید که این تبلیغ چه محصولی است.

 

۱۰) آیا در مورد سابقه این نام تحقیقات کافی به عمل آمده است؟

 

وقتی که یک نام مورد تایید مشاور انتخاب کردید، باید مدت زمان زیادی را به تحقیق بپردازید که آیا این نام توسط ارگان یا شرکت دیگری مورد استفاده قرار گرفته یا نه. اگر شرکتی نام مشابه به نام شما را داشته باشد می تواند به هر  نحوی که شده در موفقیت شما تاثیر منفی داشته باشد. پس تحقیقات کامل را بعد از انتخاب نام فراموش نکنید

 


  • mina afshar
  • ۰
  • ۰


 

برنامه فدرال مهاجرت تجاری طراحی شده است تا افرادی را به کانادا (هر استان به جز کبک) جذب کند که دارای تجربه تجارت و مدیریت باشند و از این طریق بتوانند به صورت موثر و موفق به توسعه اقتصادی کانادا کمک ‌کنند.

 درخواست کنندگانی که تمایل به اقامت در مونترال یا شهر دیگری در استان کبک و یا مهاجرت به کانادا  دارند بایستی بر اساس شرایط گزینش استان کبک بررسی شوند.

 

اگر شما دارای تجربه تجاری / مدیریتی هستید و دارای سرمایه خالص نسبتاً بالایی می‌باشید، می‌توانید برای ویزای اقامت دائم کانادا  از طریق یکی از زیر برنامه مهاجرت دسته تجاری اقذام نمایید:

 

    برنامه خود اشتغالی:

 

برای حائز بودن شرایط خود اشتغالی، شما باید علاقمند و توانمند به ایجاد حرفه تخصصی شخصی به عنوان یک کشاورز، ورزشکار یا صنعتگر باشید تا به این طریق برای امرار معاش خود و افراد خانواده تان درآمد کسب نمایید.

 

برنامه ویزای استارت آپ:

 

برای واجد شرایط بودن از طریق این برنامه شما باید ابتدا ثابت کنید که بیزتس شما با سرمایه کذاریهای سازمانهای مشخص شده سرمایه گذار و اقامت در کانادا حمایت شده است.

 

برنامه سرمایه گذاری: این برنامه بسته شده است.

 

برای دارا بودن شرایط یک سرمایه گذار شما باید دارای سرمایه خالص حداقل ۱،۶۰۰،۰۰۰  دلار کانادا باشید، تجربه مدیریتی داشته باشید و علاقمند به انجام یک سرمایه گذاری تضمین شده به میزان  ۸۰۰،۰۰۰  دلار کانادا باشید.

 

 

برنامه کارآفرینی: این برنامه بسته شده است.

 

    برای حائز بودن شرایط کارآفرینی، ‌باید دارای یک سرمایه خالص معادل حداقل  ۳۰۰،۰۰۰   دلار کانادا باشید و قادر به تاسیس و سرمایه گذاری و یا خرید یک تجارت در کانادا باشید که سبب به کار گماشتن کارمندانی در کانادا شود.

 

 


  • mina afshar
  • ۰
  • ۰

 


 

 آنتالیا شهری ساحلی است که در منطقه مدیترانه و غرب ترکیه واقع شده است.

این شهر دارای تابستان های گرم و طولانی بوده و حتی گفته شده که در زمستان بارندگی بسیار نادر بوده و باران‌های سیل آسا بیشتر در فصل پاییز دیده شده‌است.

بطور متوسط در سال ۳۰۰ روز آفتابی و ۴۰ تا ۵۰ روز بارانی بوده و میانگین دمای سالیانه حدود ۱۸٫۷ درجه سانتیگراد است.

 

این شهر و تور آلانیا که به عنوان مرکز گردشگری و تفریحی در ترکیه محسوب می‌گردد، دارای جاذبه‌های فراوان می‌باشد.

در این شهر بلوارهای زیبا با درختان نخل و لنگرگاه‌ها خود نمائی می‌کند. در این شهر و در بخش قدیمی و تماشائی آن منطقه کاله ایچی قرار دارد.

بافت خاص منطقه که شامل خیابانهای کم عرض و پیچ در پیچ بوده به همراه خانه‌های قدیمی که توسط دیوارهای قدیمی محصور شده، بسیار جلب توجه می‌کند.

 

پلاژهای آنتالیا عبارتند از کنیاآلتی، لارا و کارپوزکالدیران. منطقه های بی داغلاری و ساکلی کنت، مختص ورزش های زمستانی اند.

 

فرودگاه آنتالیا و فرودگاه بین المللی سابیحا گوکچن، تنها فرودگاه های آنتالیا هستند.

 

پارک آبی و پارک دلفین ها (دلفین ها، شیرهای دریایی، وال های سفید) در تور آنتالیا جاذبه های آنتالیا برای کودکان هستند.

 


  • mina afshar
  • ۰
  • ۰


 

ماده 107- مشارکت کنندگان موظفند دوسری از طرحها و نقشه های مربوط به ساختمان غرفه و فضای باز خود را که نشان دهنده وضعیت افقی و عمودی طرح و نقاط اتصال برق ، آب و تلفن می باشد حداکثر 30 روز قبل از افتتاح نمایشگاه به شرکت سهامی نمایشگاه مجریا تسلیم نمایند .

 

ماده 108- نقشه های اجرائی غرفه هایی که توسط متقاضی اجراء می شود می‌‌بایست حداقل 30 روز قبل از شروع نمایشگاه جهت تأیید به امور مدیریت طراحی و غرفه آرایی و غرفه سازی ارائه گردد در غیر اینصورت از شروع غرفه‌‌سازی ممانعت بعمل خواهد آمد .

ماده 109- شرکت سهامی نمایشگاههامجری حق هر گونه تغییر در طرحهای مشارکت کنندگان را دارد و عدول از تغییرات داده شده در طرحها به شرکت سهامی نمایشگاههامجری حق می دهد نسبت به تخریب ساخت و ساز غرفه اقدام و هزینه‌‌های مربوطه را از مشارکت کننده اخذ نمایند .

ماده 110- کارهای ساخت و ساز در غرفه باید دو روز قبل از افتتاح نمایشگاه پایان یابد و مشارکت‏کنندگان موظفند کلیه وسایل غیر قابل استفاده از قبیل نخاله های ساختمانی و جعبه خالی و غیره را یک روز قبل از افتتاح نمایشگاه از غرفه ها خارج نمایند .

در غیر اینصورت شرکت رأسا" اقدامات لازم را بعمل آورده و هزینه های مربوطه را ازصاحبان غرفه دریافت خواهد نمود.

ماده 111- مشارکت کنندگان حق هیچگونه تغییری در غرفه ها و یا فضای بازاعم از رنگ آمیزی و ساخت و ساز بدون اخذ موافقت از شرکت سهامی نمایشگاههامجری را ندارند.

ماده 112- مشارکت کنندگانی که از فضای باز نمایشگاهی استفاده می نمایند بدون کسب مجوز، مجاز به استفاده از مصالح ساختمانی و ایجاد تأسیسات و فعالیتهای ساختمانی نخواهند بود . بنابراین شرکت سهامی نمایشگاههامجری از ادامه عملیات اینگونه مشارکت کنندگان جلوگیری نموده و خسارات مربوطه از مشارکت کننده دریافت خواهد شد.

ماده 113- کلیه عملیات اجرایی و آماده سازی غرفه (ساخت و ساز) باید 48 ساعت قبل از افتتاح نمایشگاه به اتمام برسد به گونه ای که غرفه قابل بهره برداری باشد. و کلیه عملیات غرفه چینی 24 ساعت قبل از افتتاح نمایشگاه به اتمام برسد به صورتی که نیاز به هیچگونه اقدامی تا زمان افتتاح نداشته باشد. قابل ذکر است که متخلفین به ازای هر ساعت اضافه حضور در غرفه موظفند تا 10% از کل ارزش اجاره بهاء غرفه را به عنوان دیرکرد، پرداخت نمایند.

ماده 114- در صورتی که غرفه و تجهیزات نمایشگاهی به وسیله مشارکت کننده ساخته شده باشد باید مستحدثات توسط مشارکت‌‌کننده تخریب شود .

ماده 115- مهلت تخریب تأسیسات و مستحد ثاتی که در فضای نمایشگاه بوجود آمده حداکثر پنجدو(2) روز پس از پایان نمایشگاه است .

ماده 116- در صورت هر گونه قصور از سوی مشارکت کننده در این امر شرکت سهامی نمایشگاههامجری رأسا" به تخریب تأسیسات و مستحدثات اقدام کرده و هزینه های مربوط را از مشارکت کننده اخذ خواهدکرد.

ماده 117- ما به التفاوت مبلغ اضافه یا کسر متراژ واگذار شده تا 20% با توجه به طراحی و نقشه کشی سالنها، با نظر مدیریت طراحی و غرفه آرایی محاسبه و از سوی طرفین قابل پرداخت خواهد بود.

ماده 118- طرح و ساخت غرفه های دارای طبقات (غیر از طبقه همکف) پس از تائید طرح توسط مدیریت طراحی و غرفه‏آرائی 50% مساحت طبقات طبق تعرفه شرکت دریافت میگردد.

تبصره : طراحی و ساخت غرفه‏های دارای طبقات بشرطی توسط مدیریت طراحی و غرفه‏آرائی تائید میگردد که مانع دید غرف همجوار توسط بازدیدکننده نگردد.

ماده 119- مشارکت کنندگان در نمایشگاه موظف به معرفی پیمانکار ساخت غرفه های بدون تجهیزات به صورت کتبی به به مدیریت طراحی و غرفه آرائی شرکت سهامی نمایشگاههامجری می‏باشند که این پیمانکاران پس از ارائه تعهدات حقوقی و قانونی به نمایشگاه می‏توانند شروع به کار نمایند.

ماده 120- ارتفاع مجاز غرفه آرایی درهر سالن با فاصلهcm 50 از پایین ترین نقطه تراز سقف سالن و حداکثر به ارتفاعm 30/4 قابل اجرا می باشد که می باید از لحاظ استاتیک و در صورت لزوم دینامیک مصالح، ایستا و طبق آیین نامه های مقررات ملی ساختمانی ایران( نشریات مباحث مصوب سازمان مدیریت و برنامه ریزی کل کشور ) باشد.

ماده 121- در صورتی که طرح مورد تقاضا دارای ارتفاعی بیش از حد مجاز مذکور باشد، پس از بررسی و تایید نهایی توسط مدیریت طراحی و غرفه آرایی قابل اجرا می باشد.

ماده 122- ضوابط حاکم بر درخواست ارتفاع بیش از حد مجاز بشرح ذیل است.

الف : تأیید کارشناسانه طرح از لحاظ حظ بصر و معماری داخلی و خارجی، ایستایی طرح از لحاظ استاتیک و درصورت لزوم دینامیک (این بند برای تمامی غرفه ها با هرابعاد حجمی مصداق دارد)

ب : در صورتی که ارتفاع سازه ازm50/4 تجاوز نماید، عقب نشینی بمیزان یک متر از حد غرفه جهت حفظ حریم ایمنی ، الزامی است.

ماده 123- در صورتی که متقاضی غرفه، خواهان نصب Banner یا Boardهای تبلیغاتی به سقف یا دیوار سالن باشد، پس از کسب مجوز اداره روابط عمومی می بایست تأیید کارشناسان مدیریت طراحی و غرفه آرایی را از لحاظ سازه ای اخذ نماید

درغرفه های همجوار و علی الخصوص جزیره ای، طراحی نمی بایست به طریقی باشد که حائل بر غرفه های جنبی گردد.(بند اخیر برای تمامی غرفه ها با هر ابعاد حجمی صادق است).

 

 


  • mina afshar
  • ۰
  • ۰


 

 

آفتاب طلایی و دریای فیروزه‌ای مناظری ساخته که این شهر ساحلی را برازنده‌ی لقبی می‌کند که توریست‌ها به آن داده‌اند: جواهر ترکیه .

شهر  و تور مارماریس شهری توریستی است و این شهر در مواقعی از سال دارای جمعیت است که توریست داشته باشد .

 ساختار شهر از ساختمانهایی سفید رنگ تشکیل شده که گلهای کاغذی بسیار زیبا به آنها شکل و ظاهری زیبا بخشیده است .

 

سکونت اولیه در مارماریس که تاریخ آن به 3400 سال پیش از میلاد می رسد با آمدن قومی که نام رئیس آن کار بود آغاز میشود . نام منطقه کاریا که مشتقی از نام رئیس قبیله بود داده شده است .

برکت سواحل دریای اژه و مدیترانه ، این منطقه را جذاب نموده است .

 

 و بدین جهت مارماریس در طول قرون تحت حاکمیت تمدن های بسیاری قرار گرفته است .

در تورهای تفریحی در مارماریس می توان آثار تمدنهای کاریا ، رودوس و آدا ، مصر آشور ، ایون ، دور ، پرس ، مقدنیه ، سوریه ، روم ، بیزانس ، سلجوقیان و عثمانی را مشاهده نمود.

نام اولیه این شهر فیسکوس بوده است .

 

بواسطه تاریخ و قدمت این شهر ، دیدنی های مارماریس و تور بدروم  ، شامل آثار باستانی متعددی ست که از دلایل جذب گردشگر است .

 

 


  • mina afshar
  • ۰
  • ۰

 

 


برای تولید  به همین روشی که در زیر خواهم گفت و قدم به قدم پیش برید تا نتیجه بگیرید:

 

۱- حدود ۱۰۰ میلی لیتر آب در یک بشر بریزید.

۲- حدود ۱۰ میلی لیتر سدیم هیدروکسید به آب اضافه کرده و با هم زن شیشه ای خوب هم بزنید.

۳- تقریبا ۲۵ میلی لیتر تری اتانول آمین به ظرف اضافه کرده و خوب مخلوط نمایید.

۴- حدود ۰.۲ میلی لیتر (۲۰قطره) کوکونات به محتویات ظرف بیفزایید.

۵- به اندازه ۱۰ الی ۲۰ گرم (نوک یک قاشق چای خوری) نمک خوراکی به محلول اضافه کرده و اینقدر هم بزنید تا محلولی کاملا یکنواخت بدست آید.

 

۶- همانطور که دارید محلول را هم می زنید به آرامی و به تدریج به صورت قطره قطره حدود ۳۵ میلی لیتر سولفونیک اسید به محتویات داخل بشر اضافه کنید.

 

۷- PH محلول را اندازه گیری نمایید باید نزدیک ۷ باشه.

اگه خیلی اسیدی بود با قطره چکان آرام آرام، چند قطره سدیم هیدروکسید اضافه کرده و هم بزنید. اگر خیلی بازی بود یه چند قطره ای سولفونیک اسید اضافه نمایید.

۸- به اندازه ۱۰ الی ۱۵ گرم (همون نوک قاشق چای خوری) سدیم لورت سولفات اضافه کرده و هم بزنید.

 

۹- حدود ۱.۵ میلی لیتر (۱۵ قطره حدوداً) محلول اوره اضافه کنید و باز هم خوب محتویات بشر را هم بزنید تا کاملا یکنواخت شود

هم زدن در این مرحله بسیار مهم است.

 

۱۰- اگر در این مرحله غلظت محلول بدست آمده چنگی به دل نمیزد با افزودن تدریجی کمی نمک خوراکی و هم زدن مداوم می تونی غلظت آن را تاحدی افزایش بدی.

 

۱۱- در آخر کمی رنگ و اسانس اضافه کرده و بعد از هم زدن های آرام وقتی کل محصول یکدست شد، چون روی محلولتان مقداری کف وجود دارد باید بذارید یه گوشه ای ساکن بماند تا کف های آن از بین برود.

 


  • mina afshar
  • ۰
  • ۰

 


 

 

غرفه ها بر اساس زوایای نمایشی به چهار دسته تقسیم بندی می شوند که عبارتند از:

 

1- غرفه معمولی یا ردیفی

 

این غرفه از سه طرف با غرفه های دیگر همجوار است و از انتها از یک طرف به راهرو مشرف است.

 وجه تمایز غرفه های معمولی از یکدیگر پهنا و عمق آنها می باشد. البته غرفه هایی که بر بزرگتری دارند به شرط داشتن عمق کافی مناسب ترند.

 

به غرفه های معمولی به لحاظ اینکه در ردیف غرفه های دیگر قرار دارند غرفه های ردیفی نیز گفته می شود.

 

 

2- غرفه نبشی

 

غرفه های نبشی از دو طرف با غرفه های دیگر دارای دیوار مشترک و از دو طرف دیگر به دو راهرو متصلند.

 

طراحی و تزئین این غرفه ها و تجهیزات نمایشگاهی  گران تر و مشکل تر هستند، اما چون از دو طرف دیده می شوند دارای ارزش بالایی هستند.

 

به غرفه های نبشی غرفه های «دوبر» نیز گفته می شود.

 

 

3- غرفه شبه جزیره ای

 

این غرفه ها از یک طرف بسته و از سه جهت در معرض دید قرار دارند و از این رو از مرغوبیت بسزایی برخوردار هستند و بازدیدکنندگان  بیشتری را به سوی خود جلب می نمایند.

 

به این غرفه ها، غرفه های انتهایی نیز گفته می شود.

 

4- غرفه جزیره ای

 

مناسب ترین و گران ترین نوع غرفه، غرفه جزیره ای است که در  محاصره راهروهاست و از چهار طرف قابل دید و دسترسی است.

 

در غرفه سازی نمایشگاهی غرفه های جزیره ای از ارزش (تبلیغاتی- نمایشی) بالایی برخوردار هستند و معمولا در سایت های نمایشگاه ها طوری تقسیم بندی شده اند که کمتر دارای چنین غرفه هایی هستند.

 

به این غرفه ها، غرفه های بلوکی نیز گفته می شود.

 


  • mina afshar