خدمات

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

جشن عروسی چطوره ؟

 


 

عروسی جشن و مراسمی است که در آن دو انسان عهد می بندند تمام زندگی شان را با هم بگذرانند.

گرچه بر پایه عشق و همراهی بنا شده است اما بار قانونی و مذهبی نیز دارد، از قبیل امضا کردن تعهدات مندرج در عقدنامه و یا دفتر ازدواج و طلاق و همچنین حضور عاقد که مقامی مذهبی است و با دعاهایی خیر و برکت را برای زندگی عروس و داماد می طلبد.

 

اما جشن عروسی فقط این نیست که دو نفر تشکیل زندگی مشترک می دهند، بلکه همچنین تغییر وضعیت این دو در بین اجتماع خانواده و دوستان است.

زمانی است که در آن هر دو در واقع اعلام می کنند که حامی همدیگر باشند و مشترکا این پیوستشان در عشق و حمایت را شکر می گویند.

میهمانان نیز با حضورشان در مراسم موافقت خود را با پشتیبانی از زندگی مشترک آن دو اعلام می دارند.

 

جشن عروسی در واقع نوعی میهمانی بزرگ است که شامل غذا، موسیقی، رقص و بریدن کیک و …  و دیگر خدمات مجالس می شود.

 این پذیرایی فرصت دیگری است تا عروس و داماد از میهمانان و پدر و مادر هایشان بابت حمایت های روحی و مالی شان سپاسگزاری کرده و به حضور همه آنان در زندگیشان مفتخر باشند.

 

جشن عروسی فرصتی است که خانواده ها موقعیت مالی و اجتماعی خود را نمایش می دهند و هم چنین عروس و داماد شخصیت، خصوصیات رفتاری، ارزش ها، باورها و روحیات اخلاقی خود را بروز می دهند.

نمی توان برای مخارج عروسی حداقل و حداکثری تعیین کرد.

 

علاوه بر تعهداتی که عروس و داماد می دهند و امضا می کنند و همچنین اجرای خطبه عقد که در واقع دو رکن اساسی و ضروری  شروع زندگی مشترک است و بدون این دو ازدواجی صورت نمی گیرد آداب و رسوم دیگری نیز وجود دارد که معمولا  در مراسم عروسی اجرا می شوند.

از قبیل شیوه بله گفتن، قند ساییدن به نیت شیرین شدن زندگی عروس و داماد، چیدن سفره عقد که هر کدام از محتویات سفره نماد و نشانه ای برای تبرک و دوام زندگی، اهدای حلقه و….

 

در بیشتر مراسم عروسی یک وعده غذا نیز سرو می شود.

هم چنین کیک هم حضور دارد که از لحاظ تاریخی نماد باروری بوده است اما در حال حاضر نمایان گر امید و آرزو برای شیرین بودن زندگی عروس و داماد است.

در این مراسم موسیقی های مختلف همراه با رقص میهمانان برگزار می شود و هم چنین عروس و داماد به تنهایی نیز به رقص می پردازند

 

 


  • ۹۴/۰۲/۳۱
  • mina afshar

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی