خدمات

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

درباره شهر گوا


قدمت شهر گوا را به قرن سوم پیش از میلاد نسبت می دهند زمانی که به عنوان بخشی از امپراتوری مایریان شکل گرفت و از آن پس تحت حکومت‌های محلی یا خاندان های مهم هند بود. در سال ۱۳۱۲ گوا تحت حکومت دهلی یا سلطنت دهلی قرار گرفت.


در سال ۱۴۹۸ واسکو دو گاما دریانورد پرتغالی توانست دماغه امید نیک قاره آفریقا را دور بزند و به هندوستان برسد. به این ترتیب دسترسی پرتغال و سایر اروپائیان به هندوستان و جزایر و بنادر اقیانوس هند آسان شد. در روز ۲۵ نوامبر ۱۵۱۰ میلادی آلفونس دوآلبوکرک دریانورد و ماجراجوی پرتغالی بندر گوا را تصرف کرد. او با یک ناوگان جنگی بنادر استراتژیک زیادی در اقیانوس هند از جزیره هرمز در خلیج فارس تا مالاکا را تصرف کرد.


امپراتوری پرتغال شدیدا علاقه مند به گسترش قلمرو خود و تجارت ادویه بود. فتح شهر و بندر گوا برای تجارت پرتغال میان شبه جزیره عربستان و آسیای جنوب شرقی امری حیاتی بود.


بندر  تور گوا پس از مدتی به مرکز امپراتوری استعماری پرتغال در جزایر هند شرقی و اقیانوس هند تبدیل شد و از پایگاه گوا بود که پرتغالی‌ها به سایر نقاط آسیا از جمله خلیج فارس دست اندازی کردند.


 اروپا به ویژه انگلستان منافع مادی خود در هند را زمانی دریافتند که پرتغالی ها به هند راه یافتند و در منطقه گوا مستقر شدند.


 هرچند پرتغالی ها مستعمرات و تصرفات خود را به تدریج ازدست دادند اما بندر گوا تا سال ۱۹۶۱ در تصرف آنان باقی ماند و حتی در آن زمان نیز سالازار دیکتاتور پرتغال حاضر به تحویل بندر گوا به کشور مستقل هند نبود.


سرانجام جواهر لعل نهرو توانست با توسل به زور اما بدون خون ریزی بندر گوا را باز پس بگیرد. ارتش هند روز ۱۷ دسامبر سال ۱۹۶۱ بالاخره پس از چهار قرن و نیم ، گوا و دو منطقه دیگر این کشور را از دست پرتغالی ها خارج ساخت و به استعمار این کشور کوچک اروپایی به عنوان آخرین بازمانده استعمار در شبه قاره هند پایان داد.


 


فروشگاهها و مراکز خرید گوا عبارت است از : فروشگاه بیگ جی (Big G) در این مجموعه تمام چیزهایی که به آن نیاز دارید را می توانید پیدا کنید.


 در این مجموعه در طبقات مختلف می توانید اجناس مختلفی مثل لوزام آرایش ، پوشاک مردانه ، زنانه و حتی بچه گانه را خریداری کنید. این مجموعه که مملو از مغازه های مختلف است حتی چند رستوران مخصوص گیاه خواران را نیز در خود جا داده است.


 از دیگر امکانات آن محدوده ی بازی برای بچه هاست. این فروشگاه یکی از معروف ترین فروشگاه های گوا است و به نوعی محبوب ترین فروشگاه این شهر هم حساب می شود. از جمله کسانی که همیشه به این فروشگاه سر می زنند جولیا رابرترز ستاره معروف هالیوودی است.


فروشگاه آکرون آرکید(Acron Arcade) در این فروشگاه می توانید بهترین برند ها را با مناسب ترین قیمت ها خریداری کنید. بازدیدکنندگان این فروشگاه معمولا کسانی هستند که به کیفیت اجناس اهمیت می دهند. در این فروشگاه اجناسی پیدا می کنید که شاید در هیچ جای دیگر گوا نتوانید پیدا کنید. بر خلاف بعضی از فروشگاه های هندوستان تمامی اجناسی که در این فروشگاه به فروش می رسند دارای قیمت ثابتی برای مردم محلی و گردشگران هستند.


 


از دیگر فروشکاه های این شهر می توان گوا شاپینگ سنتر(Goa Shopping Centre) ، اوسانز شاپینگ سنتر (Orsans Shopping Centre) ، شهناز شاپینگ سنتر (Shehnaz Shopping Centre) ، پاپولار شاپینگ سنتر (Popular Shopping Centre) ، کانکونکار (Kankonkar Shopping Centre) را نام برد.


 


زمان سفر به سواحل زیبای گوا


 


گوا(Goa)


 


     تور گوا که یک شهر ساحلی است با یک ساعت فاصله پروازی از بمبئی در سواحل غربی هندوستان قرار دارد.


    گوا قرن 16 میلادی که بازرگانان پرتقالی پا به آن جا گذاشتند ، 450 سال در تصرف و سلطه دولت پرتقال بود تا اینکه در سال 1961 به دامن کشوربرگشت. فرهنگ  میکس هندی و پرتقالی و معماریهای مانده از دوران امپراتوری پرتقال جذابیت خاصی به این منطقه بخشیده است.


 


    از ویزگی های گوا، ساحل ماسهای طلایی  به طول 125 کیلومتر ، آب فیروزهای و مناسب شنا و فعالیتهای آبی و درختان سرسبز است که باعث شده تا این منطقه بعنوان بهشت رویایی توریستهای جهان باشد.


 


    در جهت حمایت از توریست و خدمات توریستی  نوشیدنیهای گوا بدون مالیات هستند در ضمن از سرگرمی های عالی گوا این است که خودتان میتوانید ماهی تازه بخرید و در رستوران بپزید.


 


    فصل مناسب برای سفر به گوا پاییز و زمستان و نوروز ایرانیان است.


  • ۹۵/۱۲/۲۲
  • mina afshar

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی