خدمات

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

 

    جلبک ها نخستین ارگانیسم های زنده بودند که در کره زمین پدید آمدند . جلبک های اولیه آبی رنگ و تک سلولی بودند .

جلبک ها که همه انواع گیاهی روی زمین از آن ها پدید آمدند فاقد ریشه ، آوند و اندام های تولید مثلی هستند .سلول به سلول جلبک ها با استفاده از مواد معدنی که در آب دریا یافت می شود رشد می کنند و به تدریج ، شکل ، ساقه ، برگ و ...به خود می گیرند .

 

    جلبک ها 75 درصد مواد آلی و 25 درصد مواد معدنی در خود دارند . غنی بودن مواد شکیل دهنده متنوع جلبک ها توسط غشاء سلولی محافظت می شوند .

 

    کشفی بزرگ در دنیای مراقبت های دریایی ...

 

    جلبک پودر شده  ( تالگو ) فرایندی است که طی آن جلبک های دریایی به صورت معلق در جریان گاز قرار می گیرند که تحت تاثیر آن اندام های سلولی در جلبک ها شکسته می شوند تا مواد معدنی موجود در سلول ها آزاد شوند

 

    در این فرایند از حرارت استفاده نمی شود ، زیرا حرارت ممکن است ویتامین ها را از بین ببرد .

 

    خواص درمانی و آرایشی

 

    آزمایش هایی که توسط پرفسور گلفی و توژاس انجام شده اند ثابت کردند که یون های دریایی بدست آمده از جلبک های پودر شده می توانند از لایه  خارجی پوست به داخل آن نفوذ کنند .

 این یون ها را می توان به صورت سوسپانسیون در آب حمام یا به صورت مستقیم روی پوست قرار داد .

 

    جلبک ها ، گنج واقعی برای متخصصین مواد آرایشی

 

    مهمترین جنبه غنی بودن مواد موجود در جلبک ها این است که مواد معدنی و عناصر کمیاب دریایی بشکلی استثنایی در آنها انباشته شده اند .

این مواد واکنش های بیولوژیک را فعال می کنند که اثراتی مانند افزایش اکسیژن و میزان تغذیه سلولی و سم زدایی از سلول های پوستی را به همراه دارند .

 

    در کنار انباشتگی مواد معدنی ، جلبک ها خاصیت افسانه ایی دیگری نیز دارند : آبرسانی به پوست و افزایش استثنایی تولید سلول پوستی با تالگو .

 

    بعلاوه ، این مواد منشاء دریا دارند و دریا محیط ایده آل زندگی است که بیشترین هماهنگی را با پوست انسان دارد .


  • ۹۵/۱۲/۲۲
  • mina afshar

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی