خدمات

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

 

۲۰. به سبد نان روی میز دست نزنید

 

زمانی که بسیار گرسنه هستید ممکن است به آنچه روی میز چیده شده دستبرد بزنید. با این کار چندصد کالری به آنچه میل می کنید خواهید افزود. خصوصا اگر این کار را با تکه های نان و کره انجام دهید.

 

قبل از اینکه غذا خوردن را آغاز کنید، سبد نان را باز گردانید یا بخواهید که آن را از آنجا بردارند.

۲۱. دو پیش غذا سفارش دهید

 

عمدتا غذاهایی در اندازه های بزرگ سبب می شوند که فراد پرخوری کنند. زمانی که می دانید اندازه های غذا در یک رستوران بزرگ است، می توانید با سفارش دادن دو پیش غذا در اندازه های کوچک، ولع خوردن آن وعده بزرگ را از بین برده یا کم کنید.

 

با این کار از غذایی که می خورید هم لذت بیشتری خواهید برد.

۲۲. برخی از بخش های خوراکی را حذف کنید

 

یکی از راهکارهایی که می توانید با کمک آن کالری کمتری مصرف و لاغری شکم کنید، انتخاب درست غذایی است که می کنید.

 

به عنوان مثال اگر می خواهید یک برگر بخورید، با برداشتن نان از روی آن می توانید کالری دریافتی را به ۱۶۰ کالری کاهش دهید. اگر هم اندازه برگری که میل می کنید بزرگ است با برداشتن نان آن، کالری اضافه تری را حذف خواهید کرد.

 

همچنین می توانید سیب زمینی ها و یا نان اضافه ای که در کنار آن غذا قرار داده شده را با سبزیجات جایگزین کنید.

۲۳. اندازه بزرگ را سفارش ندهید

 

اگرچه در بیشتر رستوران ها اندازه نوشیدنی ها عمدتا بزرگ است می توانید به اندازه های کوچک بسنده کنید.

۲۴. پنیر اضافه نخورید

 

از آنجایی که حتی ورقه های نازک پنیر هم می تواند در حدود ۱۰۰ کالری به کالری های دریافتی شما بیافزاید به همین دلیل نیز بهتر است به همان مقدار محدود در انواع عادی بسنده کنید.

۲۵. سبک آشپزی خود را تغییر دهید

 

پختن غذا در منزل و توسط خودتان می تواند تا اندازه فراوانی در میزان کالری دریافتی آن موثر باشد. اگر هدف اصلی شما کاهش وزن و کاستن میزان کالری غذاهای مصرفی تان باشد بهتر است اساسا در روش های آشپزی خود تغییراتی را به وجود آورید.

 

می توانید از گریل کردن، بخارپز کردن و یا سرخ کردن با روغن های باکیفیت استفاده کنید.

۲۶. به جای سُس هایی که در آنها مقادیر فراوانی خامه وجود دارد پایه اصلی سُس را گوجه فرنگی قرار دهید

 

سُس هایی که در آنها مقادیر فراوانی خامه وجود دارد نه تنها مقادیر قابل توجهی کالری دارند بلکه هیچ نوع سبزیجاتی در آنها وجود ندارد. با تغییر پایه سس هایی که درست می کنید کالری را کاهش و سبزیجات را افزایش دهید.

۲۷. یاد بگیرید که برچسب روی مواد غذایی را بخوانید

 

همه غذایی هایی که راحت تهیه می شوند، ناسالم نیستند اما می توانند حاوی چربی و شکر باشند. با نگاه کردن به برچسب مواد غذایی می توانید دریابید که چه ترکیباتی در آنها وجود دارد.

 

توجه داشته باشید که اگر کاهش وزن تان برای تان اهیمت دارد میزان کالری درج شده روی آن ماده خوراکی را نیز بخوانید.

۲۸. خود میوه را به جای آب آن میل کنید

 

میوه ها سرشار از فیبر، ویتامین، مواد معدنی و آنتی اکسیدان هستند بنابراین برای رژیم غذایی شما گزینه بسیار خوبی به شمار می آیند.

 

در مقایسه با آبمیوه، میوه می تواند احساس سیری بیشتری به شما بدهد ضمن اینکه آبمیوه می تواند مقدار کالری بیشتری به شما برساند. کالری میوه از آب آن کمتر است.

۲۹. مقابل تلویزیون به چای چیپس و پفک، میوه و سبزیجات میل کنید

 

به جای آنکه مقابل تلویزیون بنشینید و یک بسته چیپس را مقابل خود قرار دهید، مقداری میوه و سبزیجات را جایگزین کنید که کالری بسیار کمتری هم دارند.

۳۰. گوشت مرغ را با پوست آن نخورید

 

اگر سینه مرغ را بدون پوست میل کنید حدود ۱۴۲ کالری دریافت خواهید کرد اما سینه مرغ با پوست دارای ۱۹۳ کالری یا حدود ۵۰ کالری اضافه تر در لاغری شکم است.

۳۱. دوباره غذا نکشید

 

اگر غذا آنقدر خوشمزه است که دلتان می خواهد باز هم بکشید و بخورید، خودتان را کنترل کنید. با این کار کنترل غذا خوردن از دست تان خارج نخواهد شد.

۳۲. پیتزاهای نازک تر و با حجم کمتر را سفارش دهید

 

پیتزا یکی از غذاهای بسیار رایج در میان بیشتر مردم است که کالری بالایی هم دارد. اگر می خواهید از خوردن پیتزا لذت ببرید، اندازه متوسط و نازک آن را سفارش دهید که مانند نوع سبزیجات آن کالری کمتری نیز دارد.

۳۳. روزه های مناسب بگیرید

 

روزه گرفتن یکی از راهکارهایی است که برای کاهش وزن می تواند مفید باشد. با فاصله ای که مابین وعده های غذایی به وجود می آید، می توانید باعث سوزاندن کالری بیشتری شوید.

 

روزه های گوناگونی وجود دارند که می توانید با مشورت مشاور تغذیه یکی از مناسب ترین آنها برای خودتان را برگزینید.

۳۴. به اندازه کافی بخوابید

 

کم خوابی سبب افزایش وزن می شود. در واقع افرادی که به خوبی نمی خوابند در قیاس با کسانی که از روند خواب مناسبی برخوردار هستند، بیشتر چاق می شوند.

 

علت این امر این است که افرادی که کمتر می خوابند بیشتر گرسنه می شوند و مواد غذایی بیشتری مصرف می کنند. اگر در صدد کاهش میزان کالری دریافتی هستید باید وضعیت خواب خود را نیز بهبود بخشید.

 

نکته

 

کاهش وزن می تواند به عنوان یک چالش به شمار آید چرا که قرار است بیشتر از کالری ای که دریافت می کنید مصرف کنید. موارد فوق الذکر می توانند در کاهش میزان کالری دریافتی به شما کمک کنند.

 

تمام عزم خود را جزم کنید و با رعایت موارد بالا، این چالش را با موفقیت به پایان برسانید.

 


  • ۹۵/۱۱/۳۰
  • mina afshar

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی