خدمات

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

 

افراد مقیم دائم آمریکا (دارنده گرین کارت) و افراد مقیم دائم کانادا (دارنده کارت PR) هر کدام چه تعهداتی دارند و کدام ملزم هستند مالیات بر درآمد خارجی پرداخت کنند؟

 

اغلب دو اصطلاح "گرین کارت" (کارتی که به افراد دارنده اقامت دائم آمریکا داده می شود) و "PR کارت" (کارتی که به افراد دارنده اقامت دائم  و مهاجرت به کانادا داده می شود) به جای یکدیگر استفاده میشوند. با اینکه هر دو مدرک شبیه هم هستند ولی دقیقاً یکسان نیستند.

 

گرین کارت اصطلاح عامیانه ای است که به کارت شناسایی که امریکا به مهاجران مقیم دائم داده، گفته میشود. دقت داشته باشید که این افراد هنوز شهروند نشده اند. نام گرین به این خاطر به آن داده شده که این مدرک خودش در سالهای 1946-1964 سبزرنگ بوده و از 2010 نیز دوباره سبز شد.

 

در کانادا هم کارت اقامت دائم به همین منظور صادر میشود- برای شناسایی مهاجرانی که میتوانند به طور دائم در کانادا زندگی کنند اما شهروند نیستند.

 

تفاوت اصلی بین این دو مدرک، چگونگی دریافت این دو مدرک و تعهداتی است که دارنده هر کدام خواهند داشت. علاوه بر روش های معمول مهاجرت از قبیل کار و اسپانسرشیپ خانواده، امریکا ویزای دیگری تحت عنوان لاتاری ارائه میدهد که بیشتر به عنوان "گرین کارت لاتاری" شناخته میشود. در کانادا همچین پروسه ای برای کسب اقامت دائم وجود ندارد.

 

مقیمان دائم در هردو کشور باید تعهدات خاصی را انجام دهند. در امریکا مقیمان دائم درست مثل شهروندان باید برای پولی که خارج از امریکا به دست آورده اند به دولت امریکا مالیات بدهند، در حالیکه در کانادا مقیمان دائم همچین تعهدی برای پولی که خارج از کانادا به دست آورده اند ندارند.

 

مقیمان دائم 18 ساله یا بالاتر در امریکا موظفند که همیشه کارت اقامت دائم خود را همراه داشته باشند، و این کارت همیشه باید معتبر باشد. در کانادا مقیمان دائم نیاز ندارند که این کارت را همیشه همراه خود داشته باشند مگر اینکه بخواهند از کانادا خارج شوند و هنگام بازگشت به کانادا برای اثبات وضعیت اقامت خود به آن نیاز خواهند داشت. در واقع اگر فرد قصد ترک کردن کانادا را ندارد مجبور نیست همیشه کارت PR او معتبر باشد.

 

مهاجرت به کانادا و امریکا هردو، مقیم دائم را ملزم می کنند که در کشور بماند و آنرا ترک نکند تا وضعیت اقامت خود را حفظ کند. اگرچه این قوانین در امریکا بسیار سختگیرانه تر است. در امریکا مقیمان دائم برای بیشتر از 12 ماه نباید کشور را بدون ارائه ی مدارکی خاص ترک کنند. در امریکا، PR کارت برای 10 سال معتبر است در حالیکه در کانادا حداکثر تا 5 سال اعتبار دارد.

 

اقامت دائم، قدم نهایی قبل از دریافت شهروندی چه در کانادا و چه در آمریکا است، و باید در مورد تعهدات و مسئولیت های مربوط به آن اطلاعات کامل کسب شود. برای اطلاعات بیشتر در این مورد با مشاوران ما در کنکاش تماس بگیرید.

 


  • ۹۵/۰۹/۳۰
  • mina afshar

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی