خدمات

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

لیپوماتیک غبغب

 

Liposuction of the neck and jowls

 

انجام  عمل لیپوماتیک گردن و غبغب جزو عملهایی می باشد که در صورتیکه بیمار سن زیر 45 سال داشته باشد و قوام پوست خوبی داشته باشد نتیجه مطلوبی خواهد گرفت .

 

برای بررسی بیمار می بایست از بیمار خواسته شود که دندانهایش را بفشارد clenching   و همچنین زبان را به سقف دهان فشار بدهد  تا عضله پلاتیسما سفت شود و محل دقیق چربی و همچنین حاشیه این عضله  مشخص شود.

 

چربی روی عضله پلاتیسما با ایجاد سوراخ submental  استخراج می شود ولی چربی دورتر از این عضله باید بصورت مستقیم برداشته شود .

 

برای بیمارانی که پوستشان خاصیت ارتجاعی خوبی ندارد توصیه میشود یک هفته قبل از قبل چند جلسه RF  مونو پلار انجام بدهند و اگر دقیقا قبل عمل RF انجام شود خاصیت ارتجاعی پوست دو برابر می شود .

 

قبل از عمل می بایست وضعیت غدد ساب مندیبولار بررسی شود چونکه در بعضی افراد این برآمدگی بصورت چربی خود را نشان می دهد.

 

برسی موقعیت استخوان هیویید قبل عمل مهم است چرا که اگر این استخوان بالا باشد نسبت به افرادی که این استخوان در پایین  قراردارد نتیجه بهتری از عمل می گیرند( بخصوص برای cervicomental angle  ).

 

برای رسم خطوط لیپوساکشن بیمار می بایست در حالت نشسه قرار بگیرد و حاشیه عضله sternocleidomastoid را با کشیدن خطوط مشخص باید کرد و امتداد داد به سمت پایین در خط وسط گردن ادامه داد تا به sternal notch برسد.

 

برای ایجاد بیحسی می بایست از 0.1% lidocaine tumescent solution. استفاده نمود .میزان تزریق تامیسنت مهم است که به گونه ای نباشد که intraoral airway occlusion ایجاد کند.عمل لیپوماتیک می بایست 30 الی 45 دقیقه بعد از تزریق تامیسنت انجام شود.

 

برای انجام عمل بیمار باید سر خود را hyperextend  کند و اگر اینکار برای بیمار مشکل بود باید سر تخت بیمار را پایین آورد.

 

جهت  عمل لیپوماتیک ساکشن ابتدا می بایست ناحیه ساب منتال انجام شود.

 

هنگام ساکسن می بایست مواظب marginalmandibular branch  باشیم .

 

ساکشن گردن نباید از خط ماهیچه استرنونوکلیدو ماستویید تجاوز کند که آسیبی به عروق وارد نشود.

 

 


  • ۹۵/۰۵/۳۱
  • mina afshar

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی