خدمات

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

 

ساعت تایلند:

 

ساعت استاندارد تایلند +7 GMT است. در تایلند در فصول مختلف سال، ساعت به عقب یا جلو کشیده نمی شود.

 

تعطیلات در تایلند

 

در ادامه فهرستی از تعطیلات عمومی تایلند برای مسافرین تور تایلند را ارائه نموده ایم:

 

ژانویه: اول ژانویه روز سال نو

 

فوریه / مارس: روز ماکاباچا – روز تعطیلی بودایی که در وسط ماه چهارم قمری زمانی که ماه کامل است می باشد.

 

آوریل: 6 آوریل روز بزرگداشت چاکری – گرامیداشت روز بنیان گذاری حکومت خاندان سلطنتی تایلند، 13-15 آوریل ؛ سانکرون – سال نوی تایلندی، جشن شخم زدن ؛ جشن فصل درو و برداشت محصول ( تاریخ دقیق را منجم سلطنتی تعیین می کند.)

 

ماه مه : اول ماه مه: روز کار، ویساکابوچا- روز تعطیلی بودایی که در وسط ماه ششم قمری است.5 مه: روز تاجگذاری – جشن تاجگذاری پادشاه تایلند، اعلی حضرت شاه بهومیبول آدولیادج

 

جولای: روز اسانهابوچا – روز تعطیلی بودایی در وسط ماه هشتم قمری ، واسا – آغاز روزه بوداییان در ماه هشتم (پس از نخستین شب پنهان شدن ماه)

 

اوت :12 اوت روز تولید علیا حضرت ملکه تایلند و روز مادر

 

اکتبر: 23 اکتبر – روز کالالانگ کورن ؛ روز بزرگداشت پادشاه قبلی تایلند

 

دسامبر: 5 دسامبر روز تولد اعلی حضرت پادشاه تایلند و روز پدر،10 دسامبر روز قانون اساسی؛ بزرگداشت نخستین قانون اساسی کشور سلطنتی تایلند، 31 دسامبرروز عید سال نو

 

گمرک و مهاجرت

 

گمرگ تایلند اجازه می دهد بازدیدکنندگان با وسایل شخصی خود، که ارزششان نباید از 80000 بات تجاوز کند، بدون پرداخت هزینه های واردات و مشروط به اینکه 1) آن فرد، آن اقلام را برای استفاده شخصی و یا شغلی خود همراه داشته باشد. 2) مقدار آن اقلام در حد معمول باشد. 3) آن اقلام در زمره کالاهای ممنوعه نباشند و محدودیتی بر آنها اعمال نشده باشد وارد این کشور شوند.

 

با توجه به مقدار نوشیدنی الکلی و تنباکو، محدودیت های گمرکی شامل این اقلام می گردد؛ طبق قوانین معافیت گمرکی، این اقلام را در مقادیر زیر می توان بدون پرداخت حق گمرک وارد این کشور نمود:

 

- 250 گرم سیگار برگ یا تنباکو و یا 200 نخ سیگار

 

- یک لیتر نوشیدنی الکلی

 

کالاهای ممنوع و یا محدود

 

اداره گمرک تایلند مسئول رسیدگی به حمل و نقل غیر قانونی مواد غیرمجاز به تایلند و از تایلند است. در نتیجه، مسئولین گمرک تایلند گاه چمدان های مسافرین را تفتیش می کنند. اگر چیزی همراهتان نیست که آن را اعلان کنید از کانال سبز (green channel )عبور کنید و فقط در صورتی که مسئولین گمرک از شما بخواهند که از حرکت بایستید شما باید بایستید.

 

اگر کالایی در تور تایلند همراهتان است که باید آن را اعلان کنید باید یک فرم گمرک که در آن جلوی عبارت "کالاهایی که باید اعلان شوند" علامت زده اید را به مسئول اداره گمرک تایلند در کانال قرمز (red Channel) بدهید.

 

شایان ذکر است که گیاهان و جانوران و همچنین محصولات گیاهی و حیوانی نیز ممکن است مشمول محدودیت های گمرکی و قرنطینه باشند.

 

محدودیت های محصولات کشاورزی و قرنطینه

 

اگر می خواهید گیاه یا محصولات گیاهی را وارد تایلند کنید و یا از آن خارج کنید توصیه می کنیم که برای کسب اطلاعات درباره محدودیت ها و مقررات کنونی به دفتر قرنطینه گیاهان مراجعه کنید.

 

واردات گیاهان یا محصولات گیاهی به تایلند: 021340716-7

 

صادرات گیاهان یا محصولات گیاهی از تایلند: 021340501

 


  • ۹۵/۰۵/۳۱
  • mina afshar

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی