خدمات

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

 

تایلند دارای یک شبکه خوب متشکل از جاده ها و بزرگراههای مناسب بین همه مراکز استانی و شهر های بزرگ و کوچک است.

 

بیشتر جاده ها و بزرگراهها در تور تایلند  در شرایط خوبی هستند و دارای دو یا سه مسیر حرکت در هر سو می باشند، این شبکه جاده ای شامل یک مسیر بزرگ شمالی-جنوبی ( بین چیانگ مای، بانکوک و مناطق ساحلی جنوب ) است. تابلوهای جاده ها طبق کنوانسیون بین المللی هستند و مطالب آنها به زبان انگلیسی و تایلندی نوشته شده است اما بعضی از تابلوها فقط به زبان تایلندی نوشته شده اند ( مانند ایست و اولویت عبور خودروها).

 

قبل از اینکه عازم سفر شوید یک نقشه جاده های تایلند معتبر بخرید اما به خاطر داشته باشید که تابلوهای جاده های تایلند همیشه با حروف رومی نوشته نشده اند. ( مثلاً جاده پتبوری در نقشه و جاده پتچابوری که در تابلوی جاده با حروف رومی به یک صورت نوشته نشده اند).

 

رانندگی در شب خوب نیست زیرا بسیاری از رانندگان کامیون ها و اتوبوس ها بیش از حد کار می کنند و مجبورند در طول شب رانندگی کنند – بسیاری از آنها برای اینکه بیدار بمانند ممکن است به مصرف آمفتامین ( به زبان تایلندی یاه باه ) پناه ببرند.

حتی اگر آنها در حالت غیرعادی نباشند به اتومبیل ها زیاد توجه نمی کنند. در نتیجه، باید حواستان باشد که هرچه اتومبیل بزرگتر باشد حق بیشتری در حرکت در جاده های تایلند دارد؛ اگر یک کامیون بزرگ پشت سرتان حرکت می کند حتماً بلافاصله به آن راه بدهید برود.

 

عبور از مسیرهای یک طرفه در تایلند غیرعادی نیست، همچنین بعضی از اتومبیل ها یا موتورسیکلت ها نیز در کنار جاده در جهت خلاف حرکت می کنند یا اینکه در جهت خلاف، رو بروی اتومبیل ها رانندگی می کنند. احتیاط در رانندگی در تایلند یک امر ضروری است ( به جز در بانکوک که نمی توانید از مسیر حرکت خارج شوید).

 

ترافیک در بانکوک از شهرت خوبی برخوردار نیست و این امر به جز در شاهراهها توجیه پذیر است. این شهر بسیار شلوغ است بنابراین رانندگی در آن برای رانندگانی که به این شهر آشنا نیستند و یا به طور کلی رانندگی شان در شهرها خوب نیست بسیار دشوار است.

اگرچه رانندگان تایلندی در برخورد با سایر کسانی که در جاده ها تردد دارند بسیار مؤدب و با ملاحظه هستند ( به ندرت بوق می زنند) اما غالباً در طول روز جهت عبور و مرور خودروها عوض می شود تا به روان شدن ترافیک در ساعات شلوغ کمک شود

. این تغییرات به ندرت در تابلوها نشان داده می شوند و هیچ کدام از آنها به زبان انگلیسی بیان نمی شوند بنابراین در بعضی مواقع رانندگانی که با بانکوک آشنایی ندارند مجبور می شوند به خاطر فشار ترافیک، در فاصله زیادی با مقصد خود، سفر خود را تمام و توقف کنند.

 

شبکه بسیار گسترده بزرگراههای درون بانکوک اینک ورود به این شهر و خروج از آن را آسان ساخته است.

بنابراین، اجاره کردن یک اتومبیل از فرودگاه برای رفتن به حومه شهر، به سمت شمال یا جنوب، کار دشواری نیست و رانندگی در مسیرهای عمده خارج از بانکوک و حوالی مناطق تفریحی ، هم بی خطر است و هم یک تجربه لذت بخش.

 گذراندن تعطیلات با اتومبیلی که خود فرد راننده آن است فرصت تجربه کردن فرهنگ حیرت انگیز تایی و فرصت توقف در بسیاری از نقاط مورد علاقه برای مدت زمان دلخواه را برای او فراهم می سازد.

 

هواپیماهای خصوصی دربست

 

تایلند دارای یک شبکه خوب متشکل از جاده ها و بزرگراههای مناسب بین همه مراکز استانی و شهر های بزرگ و کوچک است.

 

اگر می خواهید برای سفر در  تور تایلند یک هواپیمای خصوصی دربست اجاره کنید در بیشتر فرودگاههای تایلند سرویس هایی برای اجاره کردن هواپیماهای خصوصی دربست وجود دارد از جمله در چند فرودگاه کوچکتر که سرویس پروازهای تجاری عادی ندارند.

 


  • ۹۵/۰۵/۳۱
  • mina afshar

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی