خدمات

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

لیپوماتیک ران

 

 

تناسب و سایز ران پا یکی از دغدغه های اصلی درصد زیادی از افراد بخصوص زنان می باشد و بعضا عدم تناسب آن تاثیر بسزایی در کاهش اعتماد به نفس آنها می شود.

 

 در لیپوماتیک سایز پاها و شکل آن ارتباط بسیار زیادی با ژنتیک افراد دارد چه بسا افرادی وزنی مطلوب دارند ولی تناسب و شکل رانو پاهای آنها برایشان ایجاد نارضایتی می کند.

 

عمل لیپوماتیک و لیپوساکشن می تواند کمک شایانی به بیمارانی که بزرگ و عدم تناسب پا دارند بنماید ولی در بعضی افراد استخوان بندی درشت و آناتومی ماهیچه های پای آنها باعث می گردد که بعضا بعد از استخراج چربی ، پای لاغر برایشان ایجاد نگردد لذا از قبل از عمل می بایست بیمار از این بایت معاینه گردد و نسبت به نتیجه عمل بیمار را از قبل توسط پزشک مطلع نمود .

 

تقسیم بندی پا از نظر زیبایی شناسی به نواحی زیر تقسیم می شود

 

1-خارج ران 2-داخل ران 3-جلو ران 4-پشت ران 5-اطراف زانو 6-پشت ساق پا و قوزک

 

بطور معمول نواحی  خارج و داخل ران بطور همزمان با اطراف زانو می توان با  لیپوماتیک لیپوساکشن کرد.

 

هدف اصلی در لیپوساکشن ران ایجاد  سطح پوستی هموار و متناسب با نواحی کناری آن است

 

همانطور که در شکل زیر می تواندی قبل و بعد عمل را در این بیمار40 ساله مشاهده نمایید که در عکس چپ قسمت خارجی ران بیمار با پوست اطراف همراستا نمی باشد ولی بدنبال لیپوماتیک این تقارن بدست آمده.

 

لیپوماتیک قسمت خارجی ران

 

در نگاه اول قسمت خارجی خانمها معیار تاثیر گذار برای سنجش زیبایی و تناسب رانها می باشد و به همین منظور لیپوماتیک این ناحیه از ظرافت ویژه ای برخوردار باید باشد و همگن بودن آن ناحیه با نواحی لگن باسن و شکم حفظ گردد.

 

جهت انجام لیپوساکشن ناحیه خارجی ران می بایست بیمار را در وضعیت ایستاده قرار داد

 

 

در برداشت چربی از قسمت خارجی ران در عمل لیپوماتیک سه ناحیه وجود دارد که مستعد به ناهمواری بعد عمل دارد که نیاز به دقت خاص دارد.این نواحی شامل  upper lateral و , distal lateral thig و همچنین Gasparotti’s point می باشد. دوناحیه upper lateral و , distal lateral thig مستعد بی این می باشند که چربی در آنجا بیش از حد کشیده شود بخصوص در نواحی ورود کانولا .

 

Gasparotti’s point در حقیقت پشت greater trochanter قرار دارد و درصورت استخراج چربی زیاد از این ناحیه ایجاد فرورفتگی می کند

 

ابداکشن و چرخش داخلی ران باعث تغییر موقعیت greater trochanter می شود لذا لیپوماتیک این ناحیه در این وضعیت ریسک گود افتادگی این ناحیه را کم می کند

 

برای ایجاد پوزیشن توضیح داده شده حین عمل می توان از triangular wedge pillow استفاده نمود ولی من شخصا از دستیارم حین عمل می خواهم که این کار را برای بیمار انجام بدهد.

 

The surgeon pinches other areas of the leg that appear to be well contoured, and determines how many fi nger-widths (using the index fi nger) of skin is contained in the pinch . This becomes the set point of the leg, and is often 1 to 1.5 finger-widths. The goal of outer thigh suctioning becomes bringing the outer thigh pinch test to match that 1 to 1.5 fi nger-widths. But the surgeon must use the pinch test in conjunction with visual and other tactile clues to determine the optimal liposculpture endpoint.

 

skin pinch test

 

  Abduct leg to prevent over-suctioning at Gasparotti’s point.

Triangulate and trust the smart hand pinch test.

 

Soft skin and dimpling may not improve with procedure.

Beware suctioning under gluteal crease which may lead to a ‘double banana’ roll.


  • ۹۵/۰۵/۳۰
  • mina afshar

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی