خدمات

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

 

 

اگر قصد خرید  تور ترکیه را دارید، خواندن این مطلب را به شما توصیه می کنیم

 

بیشتر افراد دوست دارند با دست پر از سوغات از سفر بازگردند. این سوغاتی‌ها معمولا برای ما یادآور مکان‌ها و سفرهایی است که از آن‌ها لذت بردیم و آن‌ها را دوست داشتیم. همچنین ممکن است دوستان و اقوام نیز در انتظار سوغاتی از طرف ما باشند. خبر خوب اینکه کشور ترکیه سوغاتی‌ های اصیلی دارد که هم یادآور سفر خوبتان به این کشور خواهد بود و هم برای استفاده به عنوان دکوراسیون در منزل انتخاب بسیار خوبی است. در زیر لیستی از محبوب‌ترین سوغات ترکیه‌ای را آورده‌ایم.

 

نماد چشم زخم :

 

در ترکیه هرجا که بروید، یک شی حتما وجود دارد، چه در خانه‌ها، اداره، ماشین و یا مغازه‌ها، بسیاری از مردم ترکیه معتقدند که نماد چشم‌زخم آبی‌رنگ، افکار بد را از شما دور می‌کند. این موضوع فقط شامل یک خرافات معمولی نیست و چشم زخم آبی به اشکال مختلفی مانند زیور‌آلات، ظروف، جاکلیدی و بدلیجات تولید می‌شود.

 

راحت‌الحلقوم:

 

هرکس که شیرینی دوست دارد، حتما از طعم راحت‌الحلقوم ترکیه‌ای لذت خواهد برد. این شیرینی که طعم و اندازه‌های مختلف دارد و از شیر و نشاسته تهیه می‌شود، مربوط به دوران عثمانی می‌باشد و شما علاوه بر خوردن شیرینی می‌توانید خود را در دوران عثمانی تصور کنید. لازم نیست در ترکیه زمان صرف جستجو برای پیداکردن راحت‌الحلقوم کنید، این شیرینی همه‌جا به‌فروش می‌رسد.

 

 ادویه:

 

پس از اینکه چند روز در تور ترکیه بمانید، متوجه خواهید شد که ادویه‌ها نیز در این کشور بسیار مشهور می‌باشند. بیشترین تنوع ادویه‌ها را می‌توانید در بازار بزرگ استانبول پیدا کنید که در آنجا مغازه‌های بسیاری انواع ادویه را به‌صورت عمده به‌افراد محلی می‌فروشند.  علاقه‌مندان به غذا حتما از عطر و طعم و دیدن این همه ادویه لذت خواهند برد، از مشهورترین این ادویه‌ها می‌توان به زعفران تازه اشاره کرد.

 

 فرش:

 

یکی از گرانقیمت‌ترین سوغات، فرش ترکیه‌ای می‌باشد. کلکسیونرهای حرفه‌ای از سراسر جهان به این کشور می‌آیند تا از فرش‌های این کشور خریداری کنند زیرا این فرش‌ها به‌دلیل کیفیت و تخصص هنری به‌کار رفته در آنها مشهور می‌باشند. بانوان ترکیه‌ای ماه‌ها صرف بافت یک فرش در اندازه‌های مختلف از سجاده تا فرش‌های بزرگ می‌کنند. نمادهای موجود بر روی فرش‌های نیز بیانگر اعتقادات سنتی مختلفی می‌باشد، همچنین مراقب فروشگاه‌هایی که فرش‌های غیر ترک می‌فروشند، باشید. این فرش‌ها معمولا چینی هستند.

 

 ظروف سفالی:

 

ظروف سفالی در تمامی نقاط توریستی به‌فروش می‌رسند اما شهر کوچک آوانوس در کاپادوکیه به‌دلیل تولید این محصولات و شاهکارهای سفالی مشهور می‌باشد. صنعتگران محلی خاک‌ رس مورد نیاز را از رودخانه‌ی قرمز تهیه کرده و آن را برای ساخت ظروف و تزئینات بسیار زیبا به‌کار می‌گیرند. همچنین درکنار خرید می‌توانید خودتان پشت چرخ سفالگری نشسته و این حرفه را امتحان کنید.

 

 ظروف مسی:

 

ظروف مسی بیشتر مختص بخش جنوب شرقی ترکیه می‌باشد یعنی جایی که هنوز از تکنیک‌های قدیمی برای ساخت این ظروف استفاده می‌شود. مشهورترین ظروف مسی کوزه‌ها و قابلمه‌های مسی است. در ترکیه هنوز تجارت مسگری خواهان بسیاری دارد و ظروف بسیار باکیفیتی را تولید می‌کند.

 

NextHoliday


  • ۹۵/۰۴/۳۱
  • mina afshar

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی