خدمات

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰


پیگیری:

 

پیگیری در واقع مرحله برداشت به شمار می آید، چرا که شرکت در نمایشگاه هدف نیست، بلکه وسیله ای است برای رسیدن به اهدافی که در  فصول قبل شرح داده شدند.

نباید تصور نمود که با اتمام زمان برگزاری نمایشگاه فعالیت های نمایشگاهی نیز خاتمه می یابد، بلکه تلقی صحیح از نمایشگاه از این قرار است که باید در طول برگزاری نمایشگاه آمادگی لازم را برای رسیدن به هدف پس از پایان برگزاری نمایشگاه به دست آورد.

در اغلب اوقات شرکت ها امر م هم پیگیری را در برنامه ریزی نمایشگاهی از قلم  می اندازند. ارتباطات با ارزشی که در طول برگزاری نمایشگاه برقرار شده، یا خیلی دیر پیگیری و یا اصلا فراموش می شوند، در حالی که تماس های برقرار شده در خلال نمایشگاه، تنها نقطه شروع در فرآیند ارتباطات به حساب می آیند.

طبق یک برنامه نمایشگاهی از پیش تدوین شده، خیلی بهتر می توان به اهداف شرکت در نمایشگاه دست یافت.

فرم هایی که در نمایشگاه برای ضبط اطلاعات مربوط به وقایع و حاصل تماس ها مورد استفاده قرار می گیرند می توانند مبنای مناسبی جهت تعیین چگونگی ادامه تماس های بعدی باشند.

 

تجزیه و تحلیل اطلاعات مربوط بــه بـازدیـد کنندگان

 

سازمان برگزارکننده نمایشگاه در پایان کار نمایشگاه و غرفه سازی نمایشگاهی ، اطلاعات با ارزشی در مورد بازدیدکنندگان، همراه با تجزیه و تحلیل و نتیجه گیری ارائه می دهد.

 این کار از طریق فرم هایی انجام می شود که قبلا در مورد آنها صحبت شد.

شرکت کنندگان در نمایشگاه می توانند با استفاده از اطلاعات مزبور و اطلاعاتی که خود جمع نموده اند دقیقا نتیجه گیری نمایند که چه تعداد و چه بافتی از بازدیدکنندگان از غرفه آنان بازدید نموده اند.

این نه تنها به پیگیری های بعدی کمک می کند، بلکه معیار مناسبی جهت  ارزیابی موفقیت آنها نیز می باشد.

 با مقایسه آمار و ارقام مربوط به غرفه شرکت، با آمار و ارقام برگزار کننده، می توان فهمید که موفقیت شرکت در مقایسه با سایر شرکت کنندگان چگونه بوده است.

 

عملیات پیــگیـری

بسیاری از دستاوردهای نمایشگاه با تأخیر و پس از گذشت مدت زمانی بعد از نمایشگاه ظاهر می شوند. بنابراین پیگیری ارتباطات و فعالیت ها، اهمیت اساسی دارد.

 

عملیات پیگیری را می توان از قرار زیر دسته بندی نمود:

 

الف- در مورد مشتریان موجود و بالقوه ای که از غرفه بازدید کرده اند:

 

 - 1پس از پایان نمایشگاه، از افراد مهمی که به بازدید غرفه شما آمده اند با ارسال نامه تشکر نمایید و در صورت لزوم از آنها دعوت نمایید از شرکت و فعالیت های شما بازدید به عمل آورند.

 -2 برای کسانی که فکر می کنید در آینده ارتباط با آنها مفید خواهد بود، به مناسبت های مختلف کارت تبریک، خبرنامه و… ارسال تا ارتباط خود را با آنها حفظ کنید.

-3  ارسال مدارک و هر چیزی که قبلا قولش را داده اید.

 -4 مذاکرات کارشناسی در مورد کلیه نکاتی که در فرم اطلاعاتی مشتری وارد شده است.

 -5 ترتیب ملاقات های بعدی.

 -6 تحکیم روابط با مشتری از طریق کادر اداری و فروش.

 -7 ایده های عملی و کاربردی که در زمینه بهبود بازاریابی، تبلیغات محصول، بسته بندی و غیره از نمایشگاه به دست آورده اید را با تشکیل جلسات با مدیران و افراد کلیدی سازمان پیگیری کنید.

 -8ترجیحا گزارش نمایشگاه را در یک جلسه رسمی به حضور مدیران و افراد کلیدی سازمان ارائه دهید و فرصتی را برای گفتگو و تبادل نظر در مورد تجربیات بدست آمده اختصاص دهید. «به گزارش کتبی اکتفا نکنید»

9- نقاط قوت و ضعف و درس های گرفته شده از نمایشگاه و غرفه سازی را به دست اندرکاران نمایشگاه های بعدی انتقال دهید و برای حضور در نمایشگاه های آینده

 

 


  • ۹۴/۰۷/۲۸
  • mina afshar

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی