خدمات

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰


 

دکتر مجید فدایی

 

طب سوزنی گوش آلمان ها و چینی ها با هم در خیلی از موارد فرق میکنند و این تفاوت سبب بو جود  آمدن دو مکتب متفاوت در طب سوزنی گوش شده است .

طب سوزنی گوش آلمان ها کاملا بر اساس دیدگاه نورولوژی  و تحریک عصب پایه ریزی شده است  و طب سوزنی گوش چینی ها بر اساس فلسفه طب سنتی چین شکل گرفته است.

 

چینی ها برای درمان نقاط طب سوزنی گوش از سوزن استیل , مو کسا, خونگیری , دانه گذاری , الکتر اکوپانکچر  و ماساژ استفاده میکنند و از طرف دیگر آلمان ها(غربی) از سوزن های طلای برای تقویت نقاط و نقره ای برای تضعیف نقاط  و دستگاه نقطه یاب برای مشخص شدن مسیر حرکت , لیزر و فرکانس و فیلترهای رنگی  و سوزن های ASP استفاده میکنند .

 

 آلمان ها معتقد هستند که دربیماری ها  تغییرات یونی در گوش و طب سوزنی لاغری دیده میشود که بوسیله دستگاه قابل اندازه گیری است.

 پوست  گوش فرد بیمار ( مثل عصب در مغز) دچار  افزایش و یا کاهش  یونی در هنگام بیماری می شود .

به همین دلیل باید افزایش یونی را کاهش و کاهش یونی را افزایش داد تا با برگشت به حالت سلامت یونی  بیماری درمان گردد و نمی توان در هر دو مورد از یک نوع سوزن برای تصحیح یونی ان موضع استفاده کرد .  

برای اثبات این موضع دستگاه های  آلمانی نقاط با تغییرات یونی را بصورت طلا ی( یعنی موضع نیازبه  تقویت دارد ) و نقره ایی( یعنی این موضع افزایش یونی داشته و باید تضعیف شود) نشان می دهد . فراموش نکنیم که مغز و غشای عصبی نیز از قانون تغییرات یونی پیروی میکند  .

 

ما  در فیزیولوژی شاهد ان بوده ایم که حرکت سدیم و پتاسیم به درون و بیرون غشای سلولی تراکم یونی ان موضع را مشخص میکند و در هنگام بیماری این تراکم دچار افزایش و یا کاهش می شود.

 

انئازه گیری دقیق الکتریکال پتانسیل پوستی یک نقطه به ما میگوید   که  موضع دچار افزایش و یا کاهش تراکم یونی شده است و برای درمان ان  بیماری و لاغری موضعی چه سوزنی میتواند  تصحیح و کمک کننده باشد

دستگاه نقطه یاب خوب , در کتب المان ها ,به عنوان تصمیم گیر نهایی برای پزشک محسوب میشود  یعنی اگر دستگاه نقطه طلای یافت , باید از سوزن طلای استفاده کرد و اگر نقره ای ,باید از سوزن نقره ای استفاده نمود .

 مثلا برای درمان بیماری   hyperprolactinemia  که  سبب نا باروری خانم ها میشود و بیمار در ان دچار افزایش تولید هورمون پرولکتین شده است باید از سوزن نقره ای استفاده کرد تا تولید کاهش یابد و دستگاه نیز نقطه را نقره ای نشان میدهد که در کتب طب سوزنی گوش چینی ها چنین دقتی وجود ندارد و درمانگر فقط موضع را تحریک میکند ولی نه با این دقت و در نتیجه نتایج هم میتواند چنین دقیق نباشد.

 


  • ۹۴/۰۳/۲۸
  • mina afshar

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی