خدمات

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰


 

زمینه های تاریخی _ اجتماعی پیدایش فضاهای نمایشگاهی:

 

اصلی ترین نقش فضای نمایشگاهی این بود که آخرین دستاوردهای تکنولوژیک در زمینه ی نوع مواد مصالح مصنوعات و محصولات و تجهیزات نمایشگاهی و صنعتی که در نتیجه پیشرفت تکنولوژی در هر دوره به دست آمده است را برای تجارت و استفاده در اختیار بازار قرار دهد.

از این منظر طراحی وساخت یک فضای نمایشگاهی به عنوان اولین فرصت برا یتجلی بخشی به توان تکنولوژیک مطرح می شود.

و مکانی برای بازتاب امکانات و توان تکنولوژیک در تولید مواد و مصالح و شیوه های ساخت در خود این فضاها شکل می گیرد.

این فرآیند کالبدی را فراهم میکند که مناسب ودر خور یافته های تکنولوژیک در سایر رشته های علمی و صنعتی باشد و آرمانشهر انسان تکنیک محور را متجلی سازد.

 

● اهداف عمده در طراحی و ساخت فضاهای نمایشگاهی:

 

اهداف عمده وپایه ای در طراحی فضاهای نمایشگاهی را می توان به صورت زیر بیان کرد.

نوآوری در مواد و مصالح ساخت -کاهش ماده ی ساختمانی و افزایش فضا با شیوه های مدرن و خلق آینده در غرفه سازی نمایشگاهی .

این فضاها همواره مبتنی بر نوآوری هستند.

تولید و ارائه مواد و مصالح ساختمانی ارائه ی طراحی وشیوه ها وتکنیک ها ی ساختمانی خلق فرم های جدید معماری (که خود تابعی از امکانات تکنولوزیک)ونیز بهره برداری اقتصادی از فضا که از اهداف اصلی عملکردی این فضاست مواردی از این گونه نوآوری ها قلمداد میشوند.

 


  • ۹۴/۰۳/۲۱
  • mina afshar

نظرات (۱)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی