خدمات

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

چرا غرفه آرایی؟

 


برای کشور ما که اقتصاد آن همواره به لحاظ کسب درآمدهای ارزی به تولید و صادرات نفت وابسته بوده است .

 با توجه به نوسانات قیمت نفت در دو برنامه گذشته و میزان ذخایر نفتی و توانایی صدور آن برای کشور، سیاست جایگزینی صادرات غیرنفتی جهت تامین ارز مورد نیاز کشور یعنی صنایع داخلی را تشویق به تولید کالاهای وارداتی و صدو ر دیگر کالاها به کشورها بیش از هر زمان دیگری مورد توجه قرار گرفته است.

 در این راستا هر آنچه که بتواند به توسعه صادرات غیرنفتی کمک کند می بایست مدنظر سیاستگذاران، برنامه ریزان و فعالان اقتصادی قرار گیرد .

یکی از ابزارهای مهم برای رونق بخشیدن به صادرات و انجام فعالیت موثر در تبلیغات و بازاریابی کالاها و خدمات، غرفه سازی نمایشگاهی می باشند و از ارکان اصلی هر نمایشگاهی، غرفه شرکت کنندگان جهت ارایه ونمایش کالا و خدمات می باشد .

 ساخت و آرایش غرفه از ابزارهای موثر تبلیغات بوده و اهمیت آن در حدی است که در کشور های صنعتی با مدیریت مستقل در ارایه کالا و خدمات عمل می نمایند.

 امروزه در صنعت نمایشگاهی غرفه داران به این باور رسیده اند که برای داشتن نمایشی موفق، نیاز به جذب و درگیر نمودن بازدیدکنندگان از غرفه می باشد و می توان بیان نمود که غرفه آرایی در نمایشگاه بمنزله کارت شناسایی یک شرکت و غرفه داراست.

خلاقیت و هنر بهتر زیستن در فضا و زمان محدود ، می تواند اولین ایده جهت غرفه آرایی نمایشگاهی باشد. چرا غرفه آرایی در فرایند برگزاری نمایشگاه از اهمیت ویژه ای برخوردار است ؟

 زیرا اگر غرفه ای بدرستی و کامل طراحی شده باشد در ازدحام و شلوغی دوران نمایشگاه می تواند پیام غرفه دار و یا شرکت را با تاثیر گذاری قوی به مخاطب مورد نظر برساند و با توجه به زمان محدود بازدیدکننده ازغرفه 5 الی 20 دقیقه بتواند تاثیر گذاری ماندگار در یک موقعیت رقابتی بوجود بیاورد .

 استفاده از عناصر و مولفه های نظیر نور ، رنگ ، فرم و . . . که بیانگر عقاید مرتبط با فعالیت های بشری بوده و نگرش ، احوال و شخصیت انسانها را تحت تاثیر قرار می دهند می بایست هدف اصلی غرفه آرایی و چیدمان محصولات آن باشد تا به بهبود عملکرد فیزیکی و روانی ، دست یابی به اصول زیبا شناسانه فضای داخلی محقق گردد .

غرفه آرایی و تجهیزات نمایشگاهی ، حساس ترین مرحله حضور در نمایشگاه به حساب می آید میزان موفقیت در این مرحله روی موفقیت دیگر مراحل بسیار موثر است در نتیجه گذر از این مرحله توجه زیادی را طلب می کند

 

اصول موفقیت، به عوامل انسانی، تفکر، خلاقیت و نوآوری در ارتباط با شناخت محیط و واقعیات، شرایط، زمان و مکان برگزاری نمایشگاه بستگی دارد .

بنابر این واگذاری امر طراحی به هر کسی جایز نیست و باید دقت لازم را در انتخاب طراح نمود .

 

 


  • ۹۴/۰۲/۳۰
  • mina afshar

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی