خدمات

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰


مطابق با استاندارد سازمان بهداشت جهانی میزان کاهش وزن مجاز حداکثر 4 کیلوگرم در ماه می‌باشد بر این اساس هرچه میزان کاهش وزن کمتر و در مدت طولانی‌تری صورت پذیرد احتمال برگشت پذیری آن کمتر خواهد بود.

در برخی شرایط ویژه مانند بارداری، شیردهی، دوران کودکیو بلوغ بدلیل افزایش نیازهای بدن به انرژی و مواد مغذی استفاده از رژیم کاهش وزن مجاز نمی‌باشد.

در برخی شرایط ویژه مانند بارداری، شیردهی، دوران کودکی این برنامه غذایی مطابق با مشخصات و ویژگی های هر فرد مانند سن، قد، وزن، میزان فعالیت روزانه، ورزش، میزان کاهش وزن درخواستی ،‌شاخص توده بدنی، جثه و ... بصورت اختصاصی تنظیم  و احتیاج به جراحی چاقی نباشد ، گردیده است. 

- به مقادیر مواد غذایی توصیه شده در هر وعده غذایی توجه نموده و فقط به همان میزان مصرف نمایید.

 زیرا این مقادیر بر اساس کالری مورد نیاز شما برای کاهش وزن در نظر گرفته شده است، با رعایت مقادیر توصیه شده شما می‌توانید به وزن مطلوب خود برسید.

- با استفاده از این رژیم شما نیازی به تهیه غذاهای رژیمی و مجزا از افراد خانواده ندارید بلکه می‌توانید مقادیر در نظر گرفته شده در هر وعده را با توجه به لیست جانشینی جایگزین نموده و مصرف نمایید.

- همه غذاهایی که در یک فهرست جانشینی قرار دارند از نظر میزان انرژی و برخی مواد مغذی با هم یکسان می‌باشند.

 بنابراین هر ماده غذایی را می‌توان با ماده غذایی دیگری با توجه به مقادیر تعیین شده برای یک واحد آن را در یک فهرست جایگزین نمود.

- بر اساس انرژی مورد نیاز روزانه شما در هر وعده، تعداد واحد غذایی از هر گروه غذایی محاسبه و تنظیم شده است شما می‌توانید با مراجعه به لیست جانشینی مواد غذایی دلخواه خود را با توجه به مقدار تعیین شده برای یک واحد آن را انتخاب نمائید.

- یکی از مهمترین عوامل موثر در رسیدن به وزن مطلوب و حفظ سلامتی به همراه استفاده از یک برنامه صحیح تغذیه‌ای رفع عادات بد غذایی می‌باشد.

-    با توجه به اینکه اضافه یا کمبود وزن می‌تواند تحت تاثیر علل متفاوتی مانند عوامل ژنتیک، برخی بیماری‌ها، عادات بد غذایی، میزان فعالیت بدنی، استرس‌ها‌و فشارهای روحی  و... باشند با مراجعه مستمر به کارشناس تغذیه و یا پزشک معالج خود و پیروی از یک رژیم غذایی صحیح علمی میزان کاهش و افزایش وزن خود را کنترل نموده؛

به وزن مطلوب رسیده و وزن خود را ثابت نگه دارید و لاغری شکم داشته باشد.

 


  • ۹۴/۰۱/۲۷
  • mina afshar

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی