تبلیغات در پمپ بنزین و جایگاه های سوخت از جمله خدمات شهری است که به عنوان تامین کننده سوخت بخش حمل و نقل شهری عمل نموده وبه نوبه خود از لحاظ ملاحظات ترافیکی، شهرسازی، ایمنی و محیط زیست دارای اهمیت میباشد.
هر چند در احداث این گونه جایگاه ها باید به مسائل توجیه اقتصادی و اجتماعی و حفظ و صیانت از سرمایه گذار و هدایت سرمایه گذاری در بخش اقتصادی هم توجه کرد اما با توجه به اصل تبلیغات در محل کالاهای مشابه می توان جایگاههای سوخت را بهترین گزینه برای اجرای تبلیغات محیطی و استند فروشگاهی در نظر گرفت.
تبلیغات محیطی رایج در جایگاه های سوخت
در انتخاب موقعیت های مناسب جهت اجرای تبلیغات محیطی عوامل مختلفی تعیین کننده هستند از جمله این عوامل بازار هدف محصول، بودجه های اختصاص داده شده برای تبلیغات محیطی می باشد از همین جهت خدمات و محصولاتی که در ذیل نامبرده می شود بیشترین درخواست را برای تبلیغات در جایگاه های سوخت دارند که به شرح ذیل میباشند:
- تبلیغات لاستیک ماشین
- تبلیغات انواع روغن موتور
- تبلیغات لوازم یدکی خودرو
- تبلیغات فروش خودرو و خدمات خودرویی
- بانک ها
اهمیت تبلیغات در پمپ بنزین
جایگاه های سوخت موقعیت استراتژی را برای تبلیغات دارد و به سبب اینکه خودرو ها مدت زمانی را برای سوخت گیری منتظر می مانند، تابلوها و بیلبوردهای تبلیغاتی اکران شده در پمپ بنزین را می توانند به راحتی مشاهده کنند.
تبلیغات در پمپ بنزین امکان افزایش هر نوع رسانه اعم از طراحی بر روی ستون ها و دیواره های جایگاه سوخت و هر نوع رسانه دیگر امکان پذیر است و بعلاوه موقعیت احداث جایگاه ها به گونه ایست که مخاطبین در خیابان های مجاور به راحتی از تبلیغات اکران شده بهرمند می شوند.
نصب بیلبوردهای تبلیغاتی در پمپ بنزین از جمله تبلیغات محیطی قابل توجه و ارزان قیمتی است که بسیاری از صاحبین کالاها در این مکان تقاضای اجرای تبلیغات دارند و همچنین طراحی سایبان پمپ بنزین که دارای سه وجه می باشد موقعیت مناسبی را برای صاحبین برندها فراهم آورده که تبلیغات از سه وجه در معرض دید تردد کنندگان قرار دارد.
مزایای تبلیغات در پمپ بنزین
- مشتریانی که به جایگاه های سوخت مراجعه می کنند با دقت بیشتری به تبلیغات صورت گرفته توجه می کنند.
- تبلیغات محیطی در پمپ بنزین نسبت به سایر جایگاه های تبلیغاتی ارزان تر است.
- انجام نورپردازی ویژه به منظور اثر بخشی بیشتر بر روی رسانه های موجود در این جایگاه ها براحتی صورت می گیرد.
- امکان ارائه بسته های تبلیغاتی و استند فروشگاهی در پمپ بنزین
- تبلیغات برای رهگذرانی که از نزدیکی این جایگاه ها عبور می کنند قابل روئیت است.
- امکان ایجاد شبکه تبلیغاتی در پمپ بنزین با موضوع برندهای خاص بستر اثر بخشی آگهی های تبلیغاتی اکران شده را افزایش می دهد.
معایب تبلیغات در پمپ بنزین
- خودروهای که در حال سوختگیری هستند نمی توانند تبلیغاتی را بر روی سه وجه سایبان ها نصب شده را مشاهده کنند.
- بیلبوردهای تبلیغاتی که در جایگاه های سوخت نصب شده اند موجب حواس پرتی رانندگانی می شود که در نوبت سوخت گیری هستند.
- ۹۵/۰۵/۲۶