تاریخچه این نوع تبلیغات به سال های دور و پیدایش اولین نمایشگاه ها در سطح جهان برمی گردد.
استند فروشگاهی و نمایشگاهی سازه هایی هستند با متریال های فلزی طلق پلکسی گلاس و کارتن پلاست که در نمایشگاه های مختلف جهت نمایش محصولات و تولیدات شرکت ها و کارخانجات استفاده می گردد.
صاحبان شرکت ها محصولات تولیدی خودرا برای بهتر دیده شدن و فروش بیشتر در این نوع ویترین های سیار در نمایشگاه های کشور خود و یا برون مرزی قرار میدهند.
و با افزایش نمایشگاه ها، تولیدات و بازار رقابت بین برندها ، شرکت ها و حتی دولت ها و ملت ها این محصول(استند) دائما در حال بروز شدن است و هر برند سعی می کند استند جدید خود را زیبا تر مرغوب تر و رقابتی تر ازقبل طراحی و تولید نماید.
نقش استند تبلیغاتی در محل خرید :
تبلیغات در نقطه خرید (Piontofpurchase advertising) که در فروشگاهها و مراکز خرید صورت میگیرد و به اختصار POP خوانده میشود
در سالهای اخیر استند فروشگاهی اهمیت زیادی پیدا کرده است، بهطوریکه در بسیاری از آژانسهای تبلیغاتی و مشاوره کشورهای توسعهیافته دپارتمان مخصوصی برای ارائه خدمات POP-AD ایجاد شده تا به خلق ایدههای جدید تبلیغات در نقطه خرید بپردازند.
انجمن تجاری بینالمللی تبلیغات در نقطه خرید پیامی تحت عنوان سه چهارم دارد
بدین معنا که سه چهارم تصمیمات مشتریان برای خرید کالا یا خدمت در نقطه خرید شکل میگیرد، پس میتوان گفت، مشتریان 75درصد در فروشگاه تصمیم میگیرند خرید کنند.
یکی از بهترین نمونههای رسانههای تبلیغاتی برای این مراکز استندها هستند که دقیقا در محل خرید قرار میگیرند و در لحظه خرید مشتری را بهشدت ترغیب خواهند کرد.
به هرحال روند کنونی حاکی از این است که ابزارهای تبلیغ در نقطه خرید تا حدودی به پدیده ابزارهای تبلیغی دائمی در نقطه خرید تبدیل شده و خرده فروشان هم از بحث صرف درباره قیمت فاصله گرفته و دریافتهاند که فروش آنها از طریق تبلیغات در نقطه خرید تامین میشود به همین دلیل در کنار هر کالایی ابزار تبلیغاتی جهت ارتقای فروش را نیز مطالبه میکنند.
مطالعات نشان داده است که تبلیغات در جذب مشتری به فروشگاه موثر است اما استراتژیهایی که در نقطه خرید هستند مشتری را به سمت خرید محصول هدایت میکنند.
- ۹۵/۰۵/۱۹