ممکن است دیده باشید که بعضی شرکت ها به همکاران خود و یا به مشتریان، هدایایی می دهند؛ و شاید خود شما هم تعدادی از این نوع هدایا دریافت کرده باشید؛ اما شاید به این مسئله هم فکر کرده باشید: پولی که بابت این هدایا هزینه می شود سرمایه گذاری خوبی حساب می شود یا تنها پول دور ریختن است؟! پاسخ کوتاه به این سوال این است که خرید هدایای تبلیغاتی نه تنها یک سرمایه گذاری عاقلانه است بلکه می تواند قسمت مهمی از اصل کار شما باشد. هدایای شرکتی و جاکلیدی تبلیغاتی می تواند به شما در رسیدن به تمام اهداف کاری تان کمک کند.
اول اجازه بدهید اثر این هدایا را روی مشتریان بررسی کنیم. اگر شما با کسی به مدت زیادی کار کرده باشید، خود خوش رفتاری می کنید، آنها می توانند بهترین وسیله تبلیغاتی برای شما باشند. آنها به سادگی نام تجاری شما را بین خانواده و دوستان خود پخش می کنند اگر شما نشان دهید برای کار با آنها ارزش قائلید. دادن یک هدیه می تواند به آنها نشان دهد که شما ارزش این که برای این مدت زیاد با شما همکاری کرده و برای کارهایشان به شما مراجعه کرده اند را می دانید و همچنین نشان می دهد شما می خواهید برای مدت طولانی بعد از این نیز روابط کاری خود را با آنها حفظ کنید. اگر کار شما دارای شرایطی است که مدت زمان رابطه شما را با مشتری محدود می کند، مانند بنگاه معاملات ملکی، دادن بک هدیه به مشتری در انتهای پروسه کاری، می تواند نشانگر این باشد که برای کار کردن با آنها ارزش قائل هستید؛ و آنها را برای مراجعه مجدد به شما در صورت نیاز به خدمات ترغیب می کند.
در یک مرحله فراتر شما می توانید برای اثر گذاری بیشتر، هدایای هر مشتری را مختص به خود مشتری فراهم کنید. هدیه ای به آنها بدهید که سلیقه و نظر آنها را ارضاء کند تا آنها بدانند این هدایا مختص آنها فراهم شده و یک هدیه کلی و فله نیست که برای همه فرستاده شده است.
زمانی که شما برای خرید و اختصاصی کردن هدایا صرف می کنید، در آینده زمانی خود را نشان خواهد داد که روابط کاری تان با مشتری هایتان تقویت شد.
هدایای تبلیغاتی تنها برای مشتریان کاربرد ندارند، این هدایا همچنین می توانند یک ابزار قدرتمند برای شما باشند تا به کارمندان و کارکنان خود انگیزه بدهید و به آنها انرژی ببخشید.
شما می توانید با یک هدیه رضایت خود را از کار کارمند خود ابراز کنید.
شما می توانید مسابقه فروش بر قرار کنید تا به برندگان آن هدایایی را اهدا کنید یا به سادگی می توان بعد از یک پروژه نفس گیر یا گذر از یک مرحله بحرانی با یک هدیه به کارمندان انگیزه داد.
این مسئله خصوصا برای کارگاه های کوچک و تازه کار صادق است و کارمندان شما برای شما سخت تر تلاش می کنند و این کار را با حقوقی کمتر از جای دیگر انجام خواهند داد.
اگر شما به کارمندان خود نشان دهید که قدر کار کردن آنها را می دانید، در مقابل آنها احساس وفاداری بیشتری به شما خواهند کرد و بنابراین برای شما سخت تر کار خواهند کرد.
به یاد داشته باشید کارمندان شما صورت و ظاهر شرکت شما هستند و آنها کلید بسیاری از موفقیت های شما را در دست دارند، پس آیا این منطقی نیست که آنها را در کارشان راضی و شاد نگه دارید؟
کارمندان نیز هدایای اختصاصی را مانند مشتریان بیشتر خواهند پسندید. به آنها نشان دهید که تنها کارمند شما نشده اند که اوامر شما را اطاعت کنند، بلکه شما این زمان را گذاشته اید، آنها را شناخته و کادویی را تهیه کرده اید که آنها بپسندند.
نهایتا اینکه تا زمانی که اصل هدیه دادن را انجام دهید، این زیاد مهم نیست که شما دقیقا چه چیزی را برای هدیه شرکتی خود انتخاب می کنید.
این کار بهترین راه برای نگهداری از روابط کاری شما و همچنین تشکر از تمامی کسانی که دستی در موفقیت کار شما داشته اند است.
در عین اینکه هزینه هدایا و جاکلیدی تبلیغاتی ، خصوصا برای مشاغل کوچک، می نواند تاثیرگذار باشد، به این هزینه به عنوان سرمایه گذاری بیشتر در کارتان نگاه کنید تا به عنوان یک هزینه اضافی. هیچ کس نمی تواند بدون اطرافیان قدرتمند پیروز شود و هدایای تبلیغاتی می تواند این اطرافیان را برای شما به ارمغان بیاورد
- ۹۵/۰۴/۲۹