خدمات

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

 

هدایای تبلیغاتی روش مقرون به صرفه و به اثبات رسیده ای به منظور بازاریابی شرکت شما برای طیف مخاطبان وسیع محسوب ‏می‌شوند. هدایای تبلیغاتی برای جذب مشتریان جدید و بهبود برند و همچنین رشد کسب و کار شما قدرت بی‌رقیبی دارد .

 

اگر خودتان شخصاَ کارایی این ابزار بازاریابی را نیازموده‌اید، احتمالاَ نسبت به این موضوع تردید دارید، علی رغم شک و شبهه ‏ایی که دارید به شما توصیه می‌کنیم به مطالعه مقاله ادامه دهید تا دریابید که چگونه هدایای تبلیغاتی می توانند در ‏موفقیت شرکت شما موثر واقع شوند .

 

۱- خود را به طیف مخاطب خاصی محدود نکنید .

 

هرچه تبلیغات بر طیف گسترده تری موثر واقع شود، میزان کسب در آمد شما نیز بیشتر می‌شود. همه ما به گروه مخاطبان ‏خاص و هدف می‌اندیشیم و اغلب به این موضوع فکر نمی کنیم که شاید مشتری واقعی ما خارج از حدو مرزهایی باشد که برای ‏خود ترسیم کرده‌ایم. در اینجاست که هدایای تبلیغاتی می‌توانند به خوبی کارایی خود را به اثبات رساند. هدایای تبلیغاتی مانند ‏فلش مموری تبلیغاتی  و فلش مموری اختصاصی در این زمینه دارای قدرت بی حد و حصر هستند و می توانند در معرض دیدگاه مخاطبان وسیعی به نمایش درآیند.

 

۲- گشایش دریچه‌های ارتباطی

 

قانون تقابل : می دهی و دریافت میکنی. اغلب دادن یک هدیه به یک شخص، این احساس را در اوبر می‌انگیزد که باید او نیز همین ‏کار را برای شما انجام دهد و لطف شما را جبران کند. در رابطه با هدایای تبلیغاتی نیز این موضوع نیز صادق است.

 دادن ‏هدیه تبلیغاتی به یک شخص این احساس را در او بر می‌انگیزاند که باید او نیز لطف شما را جبران کند.

 ‏دادن هدیه به یک شخص باعث می‌شود که وی بخواهد کاری برای شما انجام دهد. برخی شواهد حاکی از آن است که تقریبا ‏نیمی از افرادی که هدایای تبلیغاتی دریافت می‌کنند، در نهایت اقدام به همکاری نیز می‌نمایند. بقیه افراد نیز ترجیح می‌دهند که ‏درآینده به شرکت‌ هایی مراجعه کنند که هدایای تبلیغاتی از آنها دریافت کرده اند.

 هدایای تبلیغاتی راهی بسیار مفید و موثر برای ‏آغاز یک گفتگو با مشتریان احتمالی به شمار می‌روند، در دست داشتن چیزی به شما اجازه می دهد که به اصطلاح « یخ فضا رو ‏بشکنید‌ « و نظر مخاطب مورد نظرتان را جلب کنید. از آن جا که شما هدایای تبلیغاتی خاص را به او داده اید، وی دوست دارد که به آن چه ‏می ‌گویید گوش فرا دهد .

 

۳- جلب  توجه

 

هی هی! به من نگاه کن!

 

 همه دوست دارند که در نمایشگاه‌های تجاری مرتبط با کارشان مورد توجه قرار گیرند، این طور ‏نیست ؟

 

بازدید کنندگان به سادگی از کنار غرفه شما عبور می کنند. چگونه می‌توان آنها را به طرف خود ‏کشاند و سر صحبت را باز کرد ؟ به آسانی! یک هدیه تبلیغاتی  کار شما را بسیار آسان میکند ! از کسانی که هدیه شما را دریافت ‏کرده اند احتمالاَ پرسیده می‌شود که از کجا آن را گرفته‌اند  بدین ترتیب تعداد افراد بیشتری  از غرفه شما بازدید می‌کنند و با شما آشنا ‏می‌شوند. مطالعات انجام شده نشان می‌دهد که هدایای تبلیغاتی به میزان ۱۷۶ درصد امکان تردد در غرفه مورد نظر را افزایش ‏می‌دهند!

 

۴- ماندگاری و دوام

 

تبلیغات متداول معمولاَ در یک برهه زمانی کوتاه به اجرا در می‌آیند تبلیغات تلویزیونی برای چند هفته پخش می‌شوند، بیلبوردها ‏برای چند ماه تبلیغ یک شرکت را به نمایش در می آورند و … اما هدایای تبلیغاتی، گونه ‌ای منحصر به فرد از تبلیغات ‏محسوب می شوند که برای مدتی نامحدود قادرند به تبلیغات خود در بازارهای هدف جدید ادامه دهند. به این موضوع بیندیشید که ‏معمولاَ هدایای تبلیغاتی چه محصولاتی را در بر میگیرند: لیوان سرامیکی، خودکار تبلیغاتی، ست تبلیغاتی، کلاه تبلیغاتی، کارت۳d و … این محصولات ‏بزرگ و گران قیمت نیستند، اما بسیار مفید و موثر هستند و در زندگی روزمره کارایی بسیاری دارند. به همین دلیل‏، میزان استفاده از آنها بالاست و بسیار در معرض دید کاربران قرار می‌گیرند. بازدیدکنندگانی که از نمایشگاه بازدید به عمل ‏می‌آورند حداقل یک هدیه تبلیغاتی دریافت می‌کنند و جالبتر آن که ۳۳ درصد از آنها‌، هدیه تبلیغاتی خود را همیشه دارند.

 

۵- برند سازی و افزایش آگهی

 

برند سازی و افزایش شناخت آن نیازمند تکرار نام برند، شعار و لوگوی شرکت است.  اغلب دیدن یک چیز به طور مکرر و به عبارت دیگر در چشم بودن یکی از ‏بهترین راه‌های  یادآوری آن برند است و در این زمینه هدایای تبلیغاتی تاثیر شگرفی دارند. زمانی که مشتریان بارها و بارها از هدیه تبلیغاتی ‏شما نظیر پاوربانک تبلیغاتی، ساعت رومیزی تبلیغاتی، جعبه پذیرایی و … استفاده می‌کنند، نام برند شما  در ذهنشان حک می‌شود و هنگام انتخاب، شانس شما بالا می رود. ۳۹ درصد از افرادی که طی ‏شش ماه گذشته یک هدیه تبلیغاتی دریافت کرده باشند، قادرند نام شرکت آن را به یادآورند .

 

۶-افزایش زمان و دیده شدن برند

 

آیا در روشهای تبلیغاتی سنتی، برند شما به اندازه کافی در معرض دید عموم قرار میگیرد؟

 

هدایای تبلیغاتی می‌تواند در این ‏زمینه کمک شایانی به شما داشته باشند، آن ها قادرند حد و مرزها را پشت سر گذارند و طیف مخاطبان وسیعی را هدف گیرند. آشکارترین ‏و بارزترین نمونه‌هایی که این قابلیت را به اثبات رسانده اند، خودکارها و تی شرت هستند. هنگام راه رفتن، حرکت کردن دویدن و ‏… طرح روی تی شرت به نمایش در می‌آید در واقع تی شرت ها، بیلبوردهای محرک ویژه‌ای دارند. این هدایای تبلیغاتی ‏اغلب دست به دست می‌چرخند.

 

یک خودکار ساده می‌تواند دلیل بزرگترین مشتری شما باشد.

 

۷- بیشتر بفروشید و در آمد بیشتر داشته باشید .

 

خود را به طیف مخاطب خاصی محدود نکنید با هدایای تبلیغاتی و تکرار آن ، بیشتر بفروشید و در آمد بیشتر داشته باشید.

 

هدف کلی تبلیغات، کسب درآمد بیشتری برای شرکت شماست و به ‏همین دلیل است که هدایای تبلیغاتی طراحی و توزیع می شوند. تجربیات نشان می دهند که فروشندگانی که در کار خود از ‏هدایای تبلیغاتی استفاده می کنند، ۲۲ درصد موفق تر از افرادی هستند که این کار را نمی‌کنند. هدایای تبلیغاتی به دلیل آن که بیشتر ‏در معرض دید قرار می‌گیرند تاًثیرگذاری فوق العاده‌ای دارند و می‌توانند به شدت میزان فروش شما را افزایش دهند. از ‏هدایای تبلیغاتی مناسب و با کیفیت در کار خود استفاده کنید و برسودآوری کار خود هر چه بیشتر بیفزایید .

 

۸- هدیه و تکرار آن

 

تکرار هدیه معمولاَ عملی فراموش شده است. هدیه‌ای که شخصی به ما می دهد و ما آن را به شخص دیگر هدیه کنیم معمولاَ عمل پسندیده‌ای نیست، اما در ‏رابطه با هدایای تبلیغاتی وضعیت چنین نیست. اگر کسی هدیه‌ تبلیغاتی شما را به شخص دیگری بدهد، شما باید خوشحال شوید. ‏مردم، اندیشه، احساسات و از همه مهم تر داشته‌هایشان را با یکدیگر به اشتراک می‌گذارند. احتمال اینکه دریافت کنندگان هدایای ‏تبلیغاتی، آنها را با اطرافیانشان به اشتراک گذارند بسیار زیاد است و این دقیقا همان چیزی است که ما می‌خواهیم. هرچه این گستره دریافت ‏افزایش یابد به نفع شماست، ۶۲ درصد از افرادی که یک هدیه تبلیغاتی می‌گیرند و بدلیل اینکه نیازی به آن ندارند و یا مطابق با سلیقه شان نباشد پیش از آنکه آن را دور بیندازند به شخص دیگری ‏می دهند.

 

۹- اشاعه یک تصویر مطلوب

 

شهرت یک برند اغلب یک چرخه حیاتی دارد، هدیه تبلیغاتی نام شما را برای مدتی در ذهن مشتری حک می‌کند. شما می‌توانید در ‏فواصل منظم و با پیگیری‌های مکرر بر چرخه حیات برند خود تاثیر مثبت بگذارند. به علاوه از هدایای تبلیغاتی می‌توان برای ‏پاداش کارمندان استفاده کرد. اهدای یک هدیه به کارمند که عملکرد خوبی داشته باعث می‌شود که او در صدد برآید سخت‌تر کار ‏کند و به خاطر هدیه ای که دریافت کرده‌ است حس وفاداری او بالا رود.


  • ۹۵/۰۴/۲۱
  • mina afshar

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی