نمایشگاهها با هدف حمایت از محصولات ساخت داخل معمولا مبحثی به نام غرفه های ارزی و غرفه سازی نمایشگاهی دارند
غرفه ارزی یا بخش ارزی چیست؟
شرکت کنندگان در نمایشگاهها یا تولید کننده هستند یا خدماتی را ارئه می دهند . چنانچه کالا یا
خدمات شما منحصرا مربوط به تولیدات داخلی باشد ، غرفه شما ریالی محاسبه می گردد . در غیر این صورت همه یا بخشی از غرفه شما ارزی خواهد شد. غرفه یا متراژ ارزی یعنی متراژ یا غرفه ای که برای آن به جای نرخ متعارف غرفه ، شما رقمی معادل 200 یا 300 یورو پرداخت می نمایید.
حداقل متراژ ارزی معمولا بین 6 تا 12 متر است که باید از برگزارکننده سوال شود
چه چیزهایی غرفه ریالی شما را به غرفه ارزی تبدیل می کند ؟
1 - استفاده از نام یک شرکت خارجی در قسمتی از غرفه
2 - داشتن عنوان لیسانس یا نمایندگی از یک شرکت خارجی
3 - عنوان اینکه قسمتی از محصول معرفی شده، در غرفه خارجی است.
4- استفاده از نام یا لوگوی خارجی بر روی پوستر ها یا لایت باکس ها
5 - قرار دادن کاتالوگ محصول خارجی ( فرض کنید که 10 محصول را در غرفه خود معرفی می کنید ، اگر یکی از این محصولات در کاتالوگ نوشته شده باشد که تولید ایران نیست بخشی از غرفه شما ارزی می شود )
6 - هر گونه انتصاب محصولات به خارج
7 - هرگونه صحبت کارشناسان داخل غرفه و غرفه سازی نمایشگاهی درباره رابطه محصول شما با یک شرکت خارجی
- ۹۵/۰۳/۲۰