جهت انتقال علامت تجاری ثبت شده احتیاج به تنظیم سند رسمی صلح در دفاتر اسناد رسمی می باشد که در آن علامت مربوطه به شخص دیگری واگذار می گردد و در سند صلح مذکور اسم علامت تجاری و شماره ثبت آن و نام صاحب علامت و نام منتقل الیه قید می گردد.
پس از دریافت سند صلح می بایست با مدارک زیر به اداره ثبت علامت تجاری مراجعه تا انتقال مربوطه ثبت گردیده و در روزنامه رسمی آگهی گردد که در غیر اینصورت انتقال علامت مذکور صورت نمی پذیرد.
مدارک شامل :
◾سند صلح علامت تجاری و ثبت برند
◾اصل گواهی ثبت علامت تجاری
◾مدارک شناسایی منتقل الیه
◾فرم مخصوص ثبت انتقال علامت تجاری
◾پرداخت هزینه انتقال و تأییدیه حسابداری
در صورتی که علامت به طریق قانونی مورد انتقال قرار گیرد در اظهار نامه مربوط به تغییر نام صاحب علامت نکات ذیل صریحا باید قید شود :
1.شماره ثبت علامت در ایران
2.نام و اقامتگاه و تابعیت مالک جدید
3.نام و نشانی نماینده قانونی مالک در ایران
مدارک قانونی انتقال (سند انتقال ) و وکالت نامه ( در صورتی که وکیل ، متکفل امر انتقال می باشد ) و تصدیق ثبت علامات در ایران باید ضمیمه اظهار نامه شود.
تذکر 1: تصدیق ثبت شرکت بعد از بررسی و ظهر نویسی بنام مالک جدید به صاحب آن مسترد خواهد شد.
تذکر 2: در صورتی که انتقال در خارجه به ثبت رسیده باشد رونوشت مصدق (تایید شده ) مستخرجه ثبت اداره ثبت علایم خارجی کافی خواهد بود.
- ۹۴/۰۶/۰۷