غرفه در معنی، ترکیبی احاطه کننده برای مخل نمایش یا مکانی برای فروش کالا و ارائه خدمات است.
غرفه، اصولا الگویی از کار شرکت کننده است.
هرچه استادانه تر در طراحی و چیدمان عمل گردد.
به همان نسبت واقعیت شرکت بهتر انعکاس می یابد و باید به شکلی طراحی، ساخته، چیدمان و اداره گردد که مشابه یک ویترین، فلسفه وجودی و موضوع فعالیت شرکت را به نمایش بگذارد.
غرفه سازی نمایشگاهی فقط یک اثر هنری نیست بلکه قبل از هر چیز محلی برای معرفی شخصیت شرکت و پیشبرد اهداف آن می باشد.
به طور خلاصه می توان عنوان نمود یک غرفه نمایشگاهی باید دارای ویژگی های زیر باشد:
1- دارای جذابیت لازم
2- هماهنگ با نوع کالاهای نمایشی
3- وضعیت مکانی مناسب
4- قابل درک بودن پیاام طراح برای بیننده
5- طراحی مناسب با کالاهای قابل ارائه
تاثیر رنگ در غرفه سازی
استفاده مناسب از هر رنگ می تواند کاربرد ویژه ای در طراحی دکوراسیون غرفه های نمایشگاهی داشته باشد و بررسی تاثیر متقابل روانشناختی رنگ ها در کاربرد هنری غرفه اهمیت به سزایی دارد.
شکوه و جلوه هر رنگ دیگر اثر واقعی خود را نشان می دهد و هر رنگ نسبت به رنگ میزبان، تیرگی یا روشنی اش بهتر نمایان می شود.
تغییر دادن این ترتیب طبیعی،ناهماهنگی رنگ ها را به دنبال دارد و استفاده از این ترکیب ناسازگار می تواند تغییرات زیادی در طراحی غرفه ها بوجود آورد.
رنگ ها از عوامل مهم جذب مخاطب هستند و در خاطره ها باقی می مانند.
وسایل و تجهیزات نمایشگاهی و مبلمان و لوازم بکار رفته در غرفه باید دارای رنگ و کیفیت ظاهری مناسب باشد
- ۹۴/۰۲/۲۷