جهت حضور در نمایشگاه نکات بسیار زیادی وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.
چنانچه آمارها درست باشد ، بیشتر شرکت ها می توانند موفقیت خود را در نمایشگاه ها بیش از هر ابزار بازاریابی دیگری ، تضمین شده تلقی نمایند. با این حال ، جهت کسب اطمینان بیشتر بهتر است هر مدیر که قصد شرکت در یک نمایشگاه را دارد، به پرسش های ذیل پاسخ دهد :
۱ - آیا تولیدات و خدمات شرکت با موضوع نمایشگاه و تجهیزات نمایشگاهی همخوانی دارد؟
توجه به این نکته بسیار دارای اهمیت است.
در غیر این صورت نتیجه مطلوبی از حضور در نمایشگاه ، عاید مشارکت کننده نخواهد شد.
۲ - چه انتظاری از نمایشگاه خواهیم داشت ؟
هر شرکت کننده ای یک هدف تجاری خاصی را در نمایشگاه دنبال می کند .
که از آن جمله می توان به معرفی کالاها یا خدمات ، پرآوازه کردن نام شرکت ، پیدا کردنواسطه و نمایندگی فروش یا بررسی ضعیت شرکت های رقیب و کالاها و تولیدات آنها اشاره نمود.
بهترین شیوه آن است که یک هدف را دنبال و تمام سعی و تلاش را جهت نیل به آن متمرکز نمود.
۳ - آیا این نمایشگاه با توجه به نوع فعالیت مجموعه، بهترین نمایشگاه است؟
آیا سری هم به نمایشگاه های دیگر که در خصوص فعالیت شما برنامه هایی دارند ، زده اید؟
همیشه بزرگترین نمایشگاه ها را نمی توانبهترین نمایشگاه دانست.
هیچگاه فرصت های بازاریابی خود را به اولین نمایشگاهی که در پیش رو است ، نباید محدود نمود .
۴ - شرکت کنندگان دیگر چه کسانی هستند؟
باید متوجه شد در نمایشگاهی که قصد شرکت در آن را داریم، چه شرکت های دیگری حضور دارند و در نمایشگاه گذشته چه شرکت هایی مشارکت داشته اند.
شناسایی شرکت کنندگان دیگر کمک می کنند تا به گونه ای بهتر جهت حضور در آن نمایشگاه برنامه ریزی نماییم و همچنین ملاک خوبی است برای اینکه بدانیم چه نوع بازدید کنندگانی از نمایشگاه بازدیدخواهند نمود.
۵ - درخصوص برگزارکنندگان نمایشگاه چه اطلاعاتی داریم؟
موفقیت یک نمایشگاه و غرفه سازی نمایشگاهی منوط به تخصص وتجربه مدیران برگزار کننده نمایشگاه است .
دراین باره ، میزان تخصص و تجربه برگزار کنندگان نمایشگاه باید بررسی شود و متوجه گردید آیا آنها به وعده هایی که میدهند عمل می کنند یا خیر ؟
- ۹۴/۰۲/۲۵