نمایشگاه از جمله موثرترین روش ها جهت معرفی خدمات و نمایش کالاها و محصولات به شمار زیادی از مشتریان بالقوه و بازدیدکنندگان تلقی می گردد.
غرفه داران باید درصدد باشند تا با شرکت در نمایشگاه ، ارتباطات تجاری موجود خویش را تقویت نموده و مشتریان تازه ای نیز برای خود دست و پا کنند.
شرکت در نمایشگاه بخشی از سیاست های تبلیغاتی و ازاریابی هر شرکت تولیدی- خدماتی را تشکیل می دهد.
در این زمینه آنچه برای یک مدیر شرکت حائز اهمیت است ، آگاهی و درک او از داده ها و ستانده های حاصل از شرکت در یک نمایشگاه است دکتر آلن کونوپاکی مشاور امور نمایشگاهی و رئیس سازمان تحقیقاتی اینکام ایترنشنال چنین اظهار می کند :
« سهم نمایشگاه ها در بازگشت سرمایه ده به یک است »
البته بسیاری از غرفه سازی نمایشگاهی و غرفه داران به دلیل آنکه از نمایشگاه ها به گونه ای درست بهره برداری نمی کنند، منافع و مزایای چشمگیر آن را به راحتی ازدست می دهند.
امروزه موفق ترین غرفه داران کسانی هستند که آمادگی کامل دارند تا مدت زمان بیشتری را با بازدیدکنندگان صرف کنند، نه آن افرادی که فقط به ارائه بروشور و کاتالوگ و یا جمع آوری کارت ویزیت می پردازند.
- ۹۴/۰۲/۲۵