خدمات

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰


 

در ادبیات بازاریابی امروز ، نیز نمایشگاه و غرفه سازی نمایشگاهی به سکویی اطلاق میشود که تولیدکنندگان ، محققین ، مبتکرین و نوآوران صنعتی و بازرگانی به نمایش و عرضه کالاهای جدید می پردازند و از این طریق سعی می کنند با تولیدکنندگان مواد اولیه مورد نیاز ، خریداران ، پیمانکاران و سازمان های دولتی و رسمی ارتباط برقرار سازند.

 

ویژگی های مثبت نمایشگاه های فروش

 

-۱ کالاها علاوه بر آنکه به نمایش گذاشته می شوند به فروش هم می رسند.

-۲ شمار زیادی از مردم ترغیب می شوند که از نمایشگاه بازدید کنند.

-۳ بازدید برای عموم آزاد است.

-۴ معمولا بهای کالاها کمی ارزان تر از بازار است.

 

اهداف حضور در نمایشگاه

 

الف- فروش بیشتر و افزایش سهم بازار

ب- معرفی کالاهای جدید

ج-بدست آوردن شهرت واعتبار و معروفیت

د-اخذسفارش کلان برای آینده ( پیش فروش کردن)

و- برقراری ارتباط باجامعه ومصرف کنندگان (فعالیت روابط عمومی)

ز-ایجاد ذهنیت قوی و مثبت به نفع محصول وشرکت

ح-القاء یک طرزفکریا اندیشه جدید درمصرف کننده

ط- پیداکردن پیمانکاران وتامین کنندگان مواداولیه

ه- جمع آوری نقدینگی

 

اهداف برگزاری نمایشگاه های تخصصی

 

هرساله درایران چندین نمایشگاه تخصصی درزمینه های مختلف ازجمله پوشاک ونساجی ،سنگ های معدنی و ماشین آلات وتجهیزات معدنکاری ،فرش دستبافت، چینی و لوستر و ابزار روشنائی و …برگزارمی شود.

هریک ازاین نمایشگاه ها ، بخشهای ویژه ای ازاقتصاد کشور را مدنظر دارد .

 اما اهداف اصلی دربرگزاری نمایشگاههای تخصصی،ارائه توانمندیهای صنعتی، انتقال دانش فنی و ارتقاء علوم دانش پژوهان است .

از آنجا که برگزاری نمایشگاههای بین المللی و بازرگانی درگذشته نتوانسته بودخواست متخصصان، پژوهشگران وصنعتگران کشور در رشته های خاص را تامین نمایند، برگزاری نمایشگاههای تخصصی مد نظر قرار گرفت.

ازسوی دیگرازدحـام حاکـم برنمایشگاههای تجاری، امکان برقراری تماسها وگفتگوهای تخصصی میان صاحبنظران ودست اندرکاران رافراهم نمی ساخت.

با این وصف برای ایران اسلامی که مسیرتوسعه اقتصادی و صنعتی شدن را طی می کند، برگزاری نمایشگاههای تخصصی بصورت امـری حسـاس وضروری خود را نشان می دهد.

نمایشگاههای تخصصی و تجهیزات نمایشگاهی در آن و در هر رشته ای مخاطبان خاص خودرا به صحنه می کشاند وفضای مساعدی رابرای تبادل اطلاعات فراهم میسازد.

 این مزیتی است که فقط در نمایشگاههای تخصصی وجود دارد


  • ۹۴/۰۲/۲۱
  • mina afshar

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی