خدمات

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

 

اگر مسافری هشیار باشید، باید به خاطر داشته باشید که در ترکیه و یا کشورهای پیرامون، تعطیلاتی وجود دارد که ممکن است سبب تأخیر در پرواز، ترافیک، یا پر شدن هتل ها شود یا با ازدحام زیاد جمعیت برخورد کنید.

بانک ها، ادارات و مغازه ها، حین تعطیلات رسمی بسته هستند و در کل این تعطیلات، راه-بندان وجود دارد، پس قبل از سفربه تور استانبول، بررسی های لازم را انجام دهید.

سفر خود را در حین این تعطیلات به تعویق نیندازید، آن قدر هم دشوار نیست و اغلب سفر حین تعطیلات ترکیه، هیجان انگیز است و فقط به کمی برنامه ریزی نیاز دارد.

 

تعطیلات رسمی

 

1 ژانویه: روز سال نو (ییل باشی)

 

23 آوریل: روز ملی و روز کودک - سالروز تأسیس مجلس ملی بزرگ ترکیه

 

1 می: روز کار و همبستگی (که به صورت غیررسمی ایشچی بایرامی یا روز کارگر نیز نامیده می شود) که به مدت 40 سال این روز تعطیل رسمی نبود، جون معمولاً به خشونت می انجامید و اخیراً در سال 2009 به صورت تعطیل رسمی درآمده است. به مسافرین هوشیار توصیه می شود که به میان تظاهرات و راهپیمایی ها کشیده نشوند.

 

19 می: یادبود آتاتورک و روز جوان و ورزش - ورود آتاتورک به سامسون و شروع نبرد استقلال.

 

30 آگوست: روز پیروزی - جشن پایان جنگ استقلال ترکیه در مقابل نیروهای اشغالگر. روز نیروهای مسلح و نمایش رژه ارتش.

 

29 اکتبر: روز جمهوری، سالروز اعلام جمهوریت ترکیه. اگر برای مثال این روز پنج شنبه باشد، بهتر است که برنامه سفر خود را برای جمعه و آخر هفته تنظیم کنید.

 29 اکتبر پایان رسمی فصل گردشگری در تور استانبول  در بسیاری از اماکن سواحل مدیترانه است و معمولاً در میادین شهر، جشن های بزرگی برپا می شود.

 

10 نوامبر، ساعت 9:05- معمولاً ماشین ها می ایستند و ناقوس ها به مدت دو دقیقه در این ساعت به صدا درمی آیند، لحظه ای است که آتاتورک، بنیان گذار جمهوری ترکیه، در کاخ دلماباغچه در استانبول، در سال 1938 درگذشت. این رسم در کل کشور رایج است، اما مغازه ها و ادارت در این روز تعطیل نیستند.

 پس اگر دیدید که یک مرتبه در خیابان صدای بلند ناقوس آمد و ماشین-ها یک مرتبه ایستادند و شهر به سکوت رفت، شگفت زده نشوید.


  • ۹۵/۱۲/۱۷
  • mina afshar

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی