خدمات

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

 

اندازه پلوپز

 

اندازه پلوپزها با توجه به اندازه پیمانه‌ای است که درون آنها وجود دارد و معمولاً از 3 تا 10 پیمانه ظرفیت دارند. هرگز پلوپزی بزرگتر از آنچه که نیاز دارید را نخرید چون طراحی پلوپزها با توجه به اندازه و پیمانه برنج و آبی که برای تهیه آن نیاز است صورت گرفته است. همچنین لازم نیست که سرویس قابلمه پلوپز را تا حد امکان پر کنید چون هنگام جوشیدن باعث ایجاد کثیفی و سرریز شدن خواهد شد.

 

مقایسه پیمانه ژاپنی ها و آمریکایی ها

 

هنگامی که پلوپزی می‌خرید که توسط تولید کننده‌های ژاپنی تولید شده است، آگاه باشید که اندازه یک پیمانه ژاپنی‌ها 200 میلی لیتر است در حالی که پیمانه آمریکایی‌ها 240 میلی لیتر ظرفیت دارد. همیشه سعی کنید پیمانه‌ای را که در داخل پلوپزها وجود دارد نگهداری کنید. اگر از طرز تهیه و دستورالعملی استفاده می‌کنید که میزان پیمانه در آن بیان نشده است در انتخاب خود اختیار دارید، ولی اگر از طرز تهیه‌ غذایی استفاده می‌کنید که در آن به مقدار پیمانه اشاره شده، مجبور خواهید بود که از پیمانه پلوپز استفاده نمایید.

 

انواع پلوپز

 

هر چند به نظر می‌رسد گزینه‌های زیادی برای انتخاب پلوپز وجود داشته باشد، ولی فقط چند نوع اساسی و اصلی پلوپز وجود دارد.

 

پلوپزهای ساده روشن و خاموش کن

 

بپزید و خاموش کنید - بعد از پخته شدن برنج، پلوپز بصورت اتوماتیک خاموش می‌شود. این نوع از پلوپزها زیاد گران نیستند و بسیار ساده هستند. چراغی ندارند که پس از پخته شدن و آماده شدن برنج این امر را نشان دهد. کلید روشن و خاموش پلوپز وقتی پلو آماده شد روی خاموش قرار می‌گیرد. این پلوپزهای اولیه نچسب نیستند و بخار هم ندارند. ولی اگر فقط خواسته و انتظار شما از پلوپز، پختن پلو باشد می‌توانید به راحتی از این نوع از پلوپزها استفاده نمایید. شما می‌توانید این پلوپز ها را با کمتر از 20 دلار هزینه بخرید.

 

پختن و گرم نگهدارنده

 

برنج پخته می‌شود، و وقتی پخته شد گرما و حرارت آن کم می‌شود، و برنج را تا زمان مصرف گرم نگه می‌دارد. نحوه خاموش کردن این پلوپزها، از برق کشیدن آنها است. می‌توان این نوع از پلوپزها را با قابلیت انعطاف زیادی که دارند به قیمت معقولی هم پیدا کرد. این پلوپزها ویژگی‌هایی مثل قابلیت نچسب بودن قابلمه و بخارپز نمودن هم دارند. برای خرید این پلوپزها می‌توانید 40 تا 70 دلار هزینه کنید.

 

پختن الکتریکی و گرم نگهدارنده

 

سنسور و حسگر موجود در این پلوپز و سرویس قابلمه  می‌تواند آن را به مدت 12 ساعت گرم نگهدارد. این پلوپزها خیلی گران‌تر هستند ولی اگر افراد خانه شما زیاد از برنج استفاده می‌کنند این پلوپزها ارزش سرمایه‌گذاری را دارند. قیمت این پلوپزها 100 و یا بیش از 100 دلار است.

 


  • ۹۵/۱۱/۰۹
  • mina afshar

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی