خدمات

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

 

کشور ایتالیا از نظر جغرافیایی به ۲۰ ناحیه تقسیم می شود که ۵ تا از آن ها دارای نوعی خودمختاری در وضع قوانین محلی می باشند.

 دو کشور مستقل بسیار کوچک به نام‌های واتیکان و سان مارینو در درون خاک و تور ایتالیا قرار دارند و یک تکه از خاک ایتالیا نیز بیرون از خاک اصلی این کشور و در سوئیس قرار دارد که کامپیونه دیتالیا نامیده می‌شود.

تحصیل در ایتالیا به دلیل وجود شهرهای دانشجویی مدرن در این کشور، یکی از مقاصد محبوب برای دانشجویان بین المللی محسوب میگردد.

 

شهرهای دانشجویی ایتالیا عبارتند از:

 

رم – ایتالیا

 

برای صحبت درباره رم از کجا باید شروع کرد؟ بیشتر مردم با اماکن دیدنی مانند Colosseum، the Trevi Fountain، the Pantheon، the Forum، the Spanish Steps و catacombs شروع می کنند ولی برای دانشجویان خارجی قسمت هیجان انگیز گشت و گذار در این “شهر جاودان” می باشد.

 فقط اندکی پس از پیاده روی در رم و تور ایتالیا  می توانید انرژی برخاسته از این شهر که روزگاری یادآور

تمدن باستانی روم بود و امروزه به عنوان یک شهر مدرن شناخته می شود، را احساس کنید.

 

شما می توانید به تماشای یک نمایش در یکی از تئاترهای بیشمار رم بروید یا از اجراهای زنده خیابانی در Stadio Falminio یا Olympic Stadium لذت ببرید.

 

 اگر به ادبیات علاقه مند هستید می توانید به یکی از کلوپ های شبانه کتابخوانی مراجعه کنید و اگر عاشق خرید هستید مغازه ها و عتیقه فروشی های رم گزینه مناسبی برای خرید هستند.

 

دانشگاه های معتبری در رم وجو دارند مانند دانشگاه ساپینزا Sapienza – Università di Roma که در رنکینگ کیو اس QS World University Rankings در رتبه 202 قرار دار و دومین دانشگاه معتبر ایتالیا به حساب می آید.

 

دیگر دانشگاه های معتبر رم عبارتند از دانشگاه تور ورگاتا  Universitá degli Studi di Roma – Tor Vergata با رتبه جهانی 320 و دانشگاه سوم رم Università degli Studi Roma Tre با رتبه +701جهانی که وجود چنین دانشگاه هایی شهر رم را به یکی از ایده آل ترین شهرهای دانشجویی ایتالیا مبدل می کند.


  • ۹۵/۱۰/۲۵
  • mina afshar

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی